Quantum Break | foto: Microsoft

Hry pro jednoho hráče ještě nejsou mrtvé, tvrdí vedoucí Xboxu

  • 25
Shannon Loftisová z xboxové divize Microsoftu tvrdí, že se o příběhové hry bát nemusíme. Jejich budoucnost by prý mohlo zajistit financování pomocí předplatného, jako to dělá v současné době třeba filmový Netflix.

Od uzavření studia Visceral se hodně debatuje o tom, jestli tento krok neznamená začátek konce drahých, příběhově orientovaných her pro jednoho hráče. 

Co už jiného mohlo zafungovat než Hvězdné Války ve stylu Uncharted?

Protože když už v Electronic Arts vyhodnotili, že by se jim nevyplatila ani hra z prostředí Star Wars, což je dost možná nejsilnější licence zábavního průmyslu, navíc z pera autorky Uncharted, který mezi lineárními hrami patří mezi absolutní špičku, tak je situace opravdu vážná.

Se svým názorem k celé kauze nyní přispěla vedoucí Xboxové divize v Microsoftu Shannon Loftisová, kterou vyzpovídal magazín Gamespot. Loftisová se domnívá, že vyprávění příběhů bylo pro tvůrce počítačových her vždy zásadní a na tom se prý nic nezměnilo. Jen je vydávání takových her v současné době finančně komplikované a pro vydavatele riskantní. Hráči prý chtějí co největší autenticitu a také co nejvyšší rozlišení a to něco samozřejmě stojí. 

Částečné řešení pak spatřuje ve změně ekonomického modelu na předplatné ve stylu například Netflixu či Spotify, které by vydavatelům zajistilo pravidelný příjem. Microsoft přitom už nabízí Xbox Game Pass, který za cca 250 Kč měsíčně umožňuje přístup k více než stovce her.

Xboxová exkluzivita Quantum Break se sice povedla, jeho nízké prodeje však slouží spíše jako argument proti příběhovým hrám.

Neodpustím si osobní poznámku. Nejsem si totiž tak úplně jistý, že by většina hráčů nějak toužila po co nejvyšším rozlišení, naopak se domnívám, že ona neustálá honba za 4K formátem je spíše tlačena výrobci.

Co se týče singleplayerových her, je to právě konkurenční Sony, které svými playstationovskými exkluzivitami dává naději, že by podobné hry mohly ekonomicky fungovat i nadále. Horizon Zero Dawn, Uncharted či třeba chystaný Detroit ukazují, že je tady ještě veliký potenciál. Microsoft v tomto ohledu zaostává, posledním takovým titulem byly Gears of War 4 a to už bude bratru rok dozadu.