Chybuje Blizzard, když loví zastaralé servery pro World of Warcraft?

  15:24aktualizováno  15:24
Co je pro jednu společnost výdělečný obchodní model, druhá násilně potírá. Studio Blizzard Entertainment si totiž právně vynucuje ukončování neoficiálních serverů se starou verzí World of Warcraft. Konkurenční firma Jagex oproti tomu takové servery pro RuneScape sama provozuje.

World of Warcraft | foto: Blizzard Entertainment

Komunita RuneScape se dělí na dva tábory. Jeden téměř až fanaticky vyznává starou verzi hry, zatímco ten druhý tráví čas s nejaktuálnější verzí svého oblíbeného virtuálního světa. Obě však hrají na oficiálních serverech a na obou autoři hry vydělávají.

Přístup je tak v ostrém kontrastu právě s World of Warcraft, kde početná komunita lidí volá po oficiální podpoře deset let staré verze. A majitel značky jejich žádosti odmítá vyslyšet.

Tvůrčí studio Jagex přitom upozorňuje, že takový krok může být pro vývojáře profitabilní. Před spuštěním staré verze známé jako Legacy Mode totiž zveřejnilo anketu, na kterou souhlasně reagovalo půl milionu hráčů.

A od oficiální podpory zavedené v roce 2013 se do hry přihlásilo sedm milionů lidí a více než a dva půl milionu jsou aktivní uživatelé.

„Ačkoliv jsme si úvodní vlnou zájmu byli jistí, zeptali jsme se hráčů prostřednictvím ankety. Když půl milionu zákazníků prohlásilo, že si tuto verzi chtějí zahrát, neměli jsme už moc na výběr,“ píše produktový manažer Mathew Kemp v článku na serveru LinkedIn.

Jeho text se objevil jen týden po kauze, ve které si provozovatel World of Warcraft vynutil konec největšího neoficiálního serveru Nostalrius. Na tom bylo možné titul hrát bez všech datadisků a počet aktivních hráčů se na něm vyšplhal na 150 tisíc lidí (podrobnější informace).

Je tedy otázkou, jestli by i komunitě World of Warcraft neprospěly oficiálně provozované servery. Hráči by pro přístup mohli platit měsíční předplatné, stejně jako se to děje u aktuálních verzí. A všichni by z toho mohli profitovat.

Autor:
 

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Kupování exkluzivit časem skončí, slibuje Epic Store

Metro Exodus - Master Artyom Edition

Až se Epic Store na trhu s digitálními hrami pevně usadí, skončí dosavadní praxe nakupování časových exkluzivit,...

Nintendo letos vydá dva nové Switche, píše Wall Street Journal

Nintendo Switch

Konzole Nintendo Switch letos v březnu oslavila dva roky od vydání. Nejnovější zvěsti tvrdí, že letos v létě vyjdou dva...

Nástroj Modulate umožní, abyste ve hře zněli jako vaše oblíbená postava

Tracer ve hře Overwatch

Online služba Modulate brzy umožní hráčům multiplayerových her v reálném čase mluvit hlasem někoho jiného. Stane se z...

Najdete na iDNES.cz