Blizzard roky zkoumá možnost serverů s původní verzí World of Warcraft

  17:02aktualizováno  17:02
Příkaz k ukončení provozu největšího neoficiálního serveru pro World of Warcraft vyvolal další vlnu diskusí o podpoře původní verze hry z roku 2004. Řada hráčů volá po podpoře od studia Blizzard, které se k záležitosti nakonec i vyjádřilo.

World of Warcraft | foto: Blizzard Entertainment

„Naše mlčení rozhodně neodráží náš zápal a zájem o toto téma. Vaše prosby vnímáme. Spousta lidí z Blizzardu a tvůrčího týmu World of Warcraft hru miluje již od původní verze. Já v Blizzardu dokonce pracuji právě kvůli své lásce ke klasickému World of Warcraft,“ napsal na oficiálních fórech hlavní producent hry J. Allen Brack. Ten pozici zastává od února 2015.

Studio prý o serveru s původní verzí diskutuje roky a toto téma je každý rok předmětem akcí BlizzCon. Tým o tom navíc v posledních týdnech debatuje se zvýšenou intenzitou.

Brack zároveň tvrdí, že provoz neoficiálního serveru Nostalrius ukončit zkrátka museli. Pro firmu je prý klíčové, aby hájila vlastnictví své značky. „Ačkoliv jsme tu možnost zvažovali, nevidíme právní cestu, jak World of Warcraft bránit, a zároveň někomu poskytnout licenci na provoz pirátského serveru,“ píše Brack.

Firma proto zkoumala, jak by server s původní verzí hry mohla provozovat sama. To by údajně představovalo řadu technických výzev a jeho spuštění není otázkou „pouhého stisku tlačítka“.

Studio proto roky zvažuje spuštění verze, které pracovně říká „pristine realm“. V té by neexistovaly triky pro lehčí nabírání úrovní, například bonusové zkušenosti za získání nového hráče či heirloom výbava. Tedy předměty, které sdílí všechny postavy v rámci účtu, a mohou například zrychlit tempo zvyšování úrovní.

Chybělo by také automatické vyhledávání skupiny, převádění postav mezi servery a zóny, ve kterých se mohou potkávat hráči z odlišných serverů. „Nejsme si jistí, jestli by takové pojetí naši komunitu lákalo, a zůstává tak tématem k diskusi,“ vysvětluje Brack.

Z popisu však není zjevné, jestli tvůrci provoz pristine realmu zvažují s obsahem nejnovějšího datadisku, či se vztahuje na původní verzi World of Warcraft.

Producent zároveň uvádí, že Blizzard diskutuje s některými z bývalých provozovatelů serveru Nostalrius. V potaz by tedy mohla připadat i oficiální forma spolupráce.

Autor:
 

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Bethesda se vrací na Steam, dodatečně na něm vyjde i Fallout 76

Rage 2

Navzdory předchozím oznámením nakonec chystané novinky od Bethesdy vyjdou i na Steamu. Všechny díly Dooma, Wolfensteina...

Potrápí Assassin's Creed 3 Remastered vaše PC? Omrkněte nároky

Assassin's Creed 3 Remastered - nároky na PC

Assassin's Creed 3 Remastered slibuje vylepšenou grafiku, nové modely postav, úpravu herních mechanismů a podporu až...

Prasata a králíci jdou opět do války. Vzniká remaster strategie S.W.I.N.E.

S.W.I.N.E. HD Remaster

Pokud hrajete počítačové hry nějaký ten pátek, možná si vzpomenete na humornou strategii S.W.I.N.E. z roku 2001. Právě...

Najdete na iDNES.cz