Opovrhovaný Roblox má větší hodnotu než Ubisoft a Take 2 dohromady

  • 4
I když není Roblox dospělým hráčům tak známý, láká každý měsíc víc uživatelů než třeba Minecraft. Díky vstupu na burzu se nyní jeho autorům podařilo přetavit popularitu v obrovské zisky. Hodnota společnosti je násobně větší než u mnoha daleko zvučnějších jmen v oboru.

Roblox je fenomén. Každý měsíc se do jeho virtuálního světa vydává víc než sto milionů hráčů, pravidelně láká víc lidí než aktuální hity Fortnite nebo Minecraft. Drtivá většina z nich jsou ovšem děti, dospělým nemá zas tak moc co nabídnout. Víc než o hru jde o sociální platformu, podobnou třeba Youtube, jen místo videí na ně lidé nahrávají své vlastní hry (víc o Robloxu se dozvíte v našem starším článku).

Od svého založení v roce 2004 nebyl Roblox ani jednou v zisku, když ale počátkem týdne uvolnil své akcie k veřejnému obchodování, investoři se mohli přetrhnout.

Hodnota společnosti se po týdnu obchodování ustálila na částce 45 miliard dolarů (téměř bilion korun), což je víc, než mají dohromady francouzský gigant Ubisoft a vydavatelé fenomenálně úspěšného Grand Theft Auta Take 2.

Čím je tento úspěch způsobený? Hernímu průmyslu se v době pandemie obecně daří velmi dobře, ale tím největším lákadlem pro investory je plánovaný vstup na čínský trh, který zásadně navýší uživatelskou základnu. Roblox navíc neustále investuje nemalé částky do dalšího vývoje, ať už jde o vizuální podobu hry (která je dnes příšerná), tak i způsobů monetizace s důrazem na spolupráci se zavedenými popkulturními značkami. Jelikož navíc používá vlastní distribuci, nebude se muset o zisky s nikým dělit.