Tak schválně - jakoupak hru si asi tak představíte, když se řekne „Real War“? Budete-li alespoň trochu rozumní a budete-li se aspoň trochu držet reality, nemůžete se netrefit. Pokud totiž budete pátrat po žánru, v pohodě můžete vyloučit všechny ostatní až na strategický (uznejte sami, že na adventure nebo akční plošinovku to nevypadá). Pokud vám tedy odsouhlasím, že skutečně půjde o strategii, rovnou se můžeme shodnout i na tom, že to bude strategie realtimová - válka na tahy by sice taky měla jisté kouzlo, ale v současnosti tolik poptávaná akčnost by byla poněkud potlačena. Takže o žánru již máme jasno a zbývá si osvětlit, co přesně nás v RTS jménem Real War čeká.
Tak předně už konečně někoho napadlo, že by mohl zaplnit mezeru na trhu a vytvořit hru, která vychází z ryzí současnosti. Inspirace je všude kolem dost - moderních válečných konfliktů není na světě zrovna málo a moderní zbraně zase mají tu výhodu, že si jejich vlastnosti nemusíte vymýšlet, ale prostě je opíšete ze skutečných příruček. Navíc je jisté, že vysokou mírou realističnosti přilákáte pozornost spousty militaristických maniaků, kteří nemají v reálném životě šanci zastřílet si se samopalem nebo zajezdit s tankem, a zatraceně jim to chybí. Real War bude jejich příležitostí.
I příběh hry má základ v reálném světě. Poté, co skupina teroristů zaútočí na jakýsi vojenský cíl v USA, pokusí se Spojené státy reagovat protiúderem. Teroristé však nejsou žádná banda neschopných blbečků, a tak protože něco podobného očekávali, nastražili ve svém hlavním teroristickém sídle atomovou bombu. Americké armádě se jí podaří při útoku aktivovat a následný výbuch smete všechno živé v blízkém i poněkud širším okolí. Zbytek světa se však chováním USA cítí tak nějak roztrpčen, a vytvoří si proto na obranu před těmi nebezpečnými Američany vlastní alianci s názvem Independent Liberation Army. Pokud jste to náhodou pořád ještě nepochopili, pak jsme si právě popsali obě dvě strany, za něž budete moct v Real War hrát.
Každá z obou stran nabídne po dvanácti misích, které budou vždy uvozeny vysvětlujícím briefingem, jenž vám osvětlí, co a proč se to vlastně v následujících minutách bude odehrávat. Smysl celého vašeho snažení se potom soustřeďuje buď na prosté vítězství celé války (která se možná dá definovat jako Třetí světová) nebo pak v případě, že budete hrát za USA, na očištění svého dobrého jména (protože v tom atomovém výbuchu jste byli vážně docela nevinně :-).
Jinak můžete v klidu zapomenout na nějaký resource management, protože těžit nebudete nic - z pochopitelných důvodů by šla realističnost šla do háje, kdybyste museli při válčení ještě těžit krystaly :-). Jediné, co budete muset zajistit, jsou průchozí trasy, po kterých k vám proudí dodávky zbraní a dalších důležitých komodit. Veškeré vaše jednotky i vybavení i přitom bude přesně takové, které je k vidění v americké armádě.
Ohledně grafiky už jste asi z okolních obrázků vyčetli, že Real War bude ve 2D a jediné, co na něm bude třídimenzionální, budou jednotky. S datem vydání finální verze hry se to má tak, že nejspíš půjde o konec letošních prázdnin.