Prodeje Wii v Japonsku

Prodeje Wii v Japonsku
Japonská agentura Media Create zveřejnila výsledky svého průzkumu, který se zaměřoval na prodejnost nově launchované konzole Wii na tamějším trhu. Podle jejich údajů se za launchový víkend prodalo 350 358 kusů Wii, což je o něco méně než dříve uváděné odhady, ale stále je to více než dvojnásobek současných prodejů PS3 a Xboxu 360. očekávat se sice dalo totální vyprodání launchových zásob, ale dá se předpokládat, že to by mělo být záležitostí zhruba dvou dalších dnů.
Co se týče softwaru, byl největší zájem o hry od Nintenda. Více než polovina majitelů nové konzole, konkrétně tedy 176 167, si pořídila Wii Sports, a v těsném závěsu se s 174 297 kusy drží i Wii Play. Zde se ale předpokládá, že značnou zásluhu na tom má přibalený další ovladač, který je v Japonsku samostatně údajně těžko k sehnání. Třetí místo obsadila nová Zelda, po které sáhlo 139 011 Japonců, a s již větším odstupem se na čtvrtou pozici dostal titul WarioWare: Smooth Moves s 63 954 prodanými kusy. Third-party tituly v zatím s těmi nintenďáckými jednoznačně prohrávají, když nejlepší z nich – Super Swing Golf od Tecma – dokázal během prvního víkendu oslovit „pouze“ 16 908 zákazníků. Tento výsledek se ale do značné míry připisuje tomu, že v Japonsku před launchem prakticky neproběhly žádné reklamy na jiné Wii tituly než jsou ty od Nintenda.
Celkem se o launchovém víkendu prodalo 631 480 kusů her, což dává slušný koeficient 1,8 hry na jednu konzoli.