V druhé polovině šedesátých let vyrábělo hračky. Klíčovým člověkem byl Gunpei Yokoi, který později navrhl digihry Game & Watch. A je to také jeden z tvůrců ikonického Game Boye, který letos oslavil třicet let.
Do videoherního průmysl Nintendo naskočilo v průběhu sedmdesátých let. Vydalo svoji první konzoli, která se připojovala k televizi a pro společnost začal pracovat dnes již legendární Shigeru Miyamoto, tedy tvůrce značek Mario, The Legend of Zelda či Donkey Kong.
V roce 1980 vyšla první digihra ze série Game & Watch (u nás známe zejména ruské kopie), o tři roky později následoval Famicon (Family Computer), který známe jako osmibitový NES (Nintendo Entertainment System). Legendární herní handheld Game Boy vyšel v roce 1989.
Dále už je historie Nintenda celkem známá, protože z ní čerpá dodnes. Game Boy nahradilo DS, handheld se dvěma obrazovkami. Po NESu následovaly konzole SNES, Nintendo 64, GameCube, Wii, Wii U a aktuálně hrajeme na hybridním Switchi, což je domácí konzole i handheld zároveň.
Čestnou zmínku zaslouží i řada neskutečných periferií, propadák jako Virtual Boy i vývojář a pozdější prezident Nintenda Satoru Iwata, který ve společnosti prosazoval strategii modrého oceánu. Nintendo tak místo snahy o co největší výkon hledá nové zážitky, tj. nechce se utkávat se svými konkurenty na stejném kolbišti. Úspěšným příkladem strategie modrého oceánu budiž pohybová konzole Wii, která oslovila i nehráče a pomáhala například při rehabilitacích.
Switch letos v březnu oslavil dva roky. Pokud byste o něm chtěli vědět víc, připomínáme náš tematický článek. Aktuálně se začala prodávat nová verze Switch Lite, která je výrazně lehčí, ale za cenu řady kompromisů.