Místo basketbalu casino. Nový trailer na NBA 2K20 je reklamou na lootboxy

  • 5
Zatímco většina herních vydavatelství obchodní model lootboxů opouští, 2K kolem nich staví propagaci své hry NBA 2K20. A fanoušci samozřejmě nejsou rádi.

V Belgii a Nizozemsku prodej virtuálních balíčků s překvapením (tzv. lootboxůzakázali, Čína se k tomu brzy chystá. Dokonce i provozovatelé herních konzolí Microsoft a Sony je hodlají tvrdě regulovat. Lootboxy jsou po kauze Star Wars Battlefront 2 v herním průmyslu sprostým slovem, především proto, že mohou vést k nekontrolovanému utrácení.

Nevyhráli jste v kole štěstí? Nevadí, kupte si prémiovou měnu a zkuste to znovu.

A do této situace vypustilo vydavatelství 2K minutu a půl dlouhý trailer, který nejde popsat jinak než jako reklamu na virtuální casino. V herním režimu My Team totiž budete muset otevírat balíčky s kartičkami reprezentujícími jednotlivé basketbalisty. A doufáte, že uvnitř naleznete tu, kterou zrovna potřebujete. 

Navázaný ekonomický model připomíná ty vůbec nejhorší mobilní free 2 play ždímačky peněz. Máme tu několik druhů prémiových měn, časově omezené úkoly, které vás nutí hrát co nejvíce, bonusy za přihlášení do hry, obskurní minihry i regulérní výherní automat s válci. 

„Proč cpete basketbal do tohoto skvělého casina,“ ptá se ironicky jeden z fanoušků pod videem na YouTube, které mimochodem sbírá „palce dolů“ jako na běžícím páse. Legrace končí ve chvíli, kdy si uvědomíte, že hru si mohou koupit děti od tří let. Kolik z nich asi utopí své kapesné v marné honbě za prémiovou kartou Tracyho McGradyho nebo jiného sportovního vzoru?

Nejde samozřejmě o žádnou novinku, podobné praktiky jsou ve sportovních sériích prakticky normou, ještě nikdo jim však do této chvíle nevěnoval samostatný trailer.