Sobota 13. srpna 2022, svátek má Alena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 13. srpna 2022 Alena

Podívejte se, jak se vymýšlejí brutální fatality pro Mortal Kombat

V celém herním průmyslu patrně není nic brutálnějšího než fatality ze série Mortal Kombat. O tom, jak probíhá proces jejich vzniku a kdo všechno se na něm podílí, promluvil jejich hlavní autor Ed Boon.

Série Mortal Kombat má své nezpochybnitelné kvality, ale do historie se zapsala především kvůli extrémní brutalitě. Už první díl z roku 1992 otřásl konzervativní částí publika a byl jedním z hlavních důvodů, které vedly ke vzniku ratingové agentury ESRB. Přitom nabízel jen jednoduchou pixelovou grafiku a trhané animace.

Takto to všechno začalo.

To záběry z chystaného jedenáctého dílu vypadají již téměř fotorealisticky a nabízí neskutečné množství detailů. Díky tomu mohou autoři popustit uzdu fantazie naplno a vymýšlet stále kreativnější (a nechutnější) způsoby, kterými si virtuální postavičky budou ubližovat. 

Vrcholem zobrazovaného násilí v Mortal Kombatu jsou tzv. fatality, tedy zakončovací údery, kterými vítěz souboje protivníka nějakým hodně krutým způsobem popraví.

Některé z nich jsou tak brutální, že se člověk až musí ptát, v jaké choré hlavě se takové nápady mohly urodit. Vývojářský tým NetherRealm Studios však kupodivu není složený ze samých sadistických zvrhlíků a i sám autor značky Ed Boon na první pohled působí sympaticky. Pro youtubový kanál No Clip se dokonce neváhal podělit o to, jak proces vzniku fatalit probíhá.

Nejtěžší je prý vždy vymyslet tu první. Ta totiž nastaví celkový tón hry a musí „prodat“ všechny novinky, které se do nového dílu podařilo nacpat, ať už jde o přepracovanou technologii rozstřiku krve, rentgenové záběry lámání kostí, odlupování několika vrstev kůže atd. 

Mortal Kombat 11
Násilí ve hrách - Mortal Kombat
Fatality a brutality Jasona Vorheese v Mortal Kombat X

Fatalita se nejprve rozkreslí na story boardu, se kterým se pak jde do motion capture studia. Ne každý nápad ovšem působí ve skutečnosti tak dobře jako na papíře, takže se tento úvodní krok klidně několikrát opakuje. Podle první fatality se pak dělají všechny ostatní. Nad nimi už přemýšlí celý tým a celý kreativní proces trvá týdny až měsíce, do samotné hry se dostanou jen ty nejlepší z nejlepších.

Důležitou součástí výsledného efektu každé fatality jsou pak samozřejmě i zvuky. Všechno to praskání kostí, šplíchání krve nebo trhání vnitřností je ve skutečnosti vytvořené jen pomocí kbelíku slizu, záchodového zvonu a mnoha kusů zeleniny. Ale stejně je fascinující, že v dnešní hyperkorektní době něco takového může vůbec vycházet, že? 

Za dlouhou historii Mortal Kombatu už fatalit vznikly stovky, ale kreativita jejich tvůrců stále nenarazila na své meze. Nejlepším důkazem je třeba vynikající scénka Johnnyho Cage z chystaného nového dílu. Zahanbit se ovšem nenechají ani fanoušci, a tak před třemi lety vyšlo toto šílené video.

Mortal Kombat X (Xbox One)
Mortal Kombat X (Xbox One)
Mortal Kombat X (PC)

Na jednu stranu na násilí není vůbec nic hezkého a možná za sledování fatalit půjdeme jednou všichni do pekla, ale ruku na srdce – komu při jejich sledování alespoň jednou nezacukal koutek v úsměvu? Autoři si jsou vědomi, že se pohybují na hodně tenkém ledě, a tak všechny fatality dělají úmyslně přehnané. Proto, aby snad někoho náhodou nenapadlo je zkoušet v reálném životě. Ne tedy, že by to bylo vůbec možné, většina z nich stejně odporuje fyzikálním zákonům.

Pokud máte nějakou nejoblíbenější fatalitu, podělte se s námi v diskusi. Půjdu příkladem: kvůli této jsem se kdysi snažil naučit se ovládat ninju Noob Saibota. Samozřejmě marně, ale naštěstí máme Youtube.

Autor:
  • Nejčtenější

Splnil jednu z největších výzev v historii hraní a vyhrál půl milionu

Dohrát do konce bezmála dvacet let starou střílečku Halo 2 zvládlo už spousta lidí. Jen hráč s přezdívkou JerValiN to...

Neoficiální informace ohledně příštího GTA dostaly internet do varu

Minulý týden dorazila další porce neoficiálních informací týkajících se nadcházejícího dílu slavné série Grand Theft...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po 28 letech od vydání se přišlo na to, že herní klasika má i multiplayer

Fanoušek konzolové klasiky Super Punch-out čirou náhodou objevil, že vývojáři do hry ukryli i mód pro dva hráče. Je...

Hráč s pomocí vědců zrestauroval v Minecraftu zříceninu historické památky

Britský Národní fond na ochranou památek a přírody se snaží zpopularizovat svoji činnost i pro mladé lidi. Ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Neklidné nohy či noční děs. Poruchy spánku předcházejí nemocem, říká neurolog

Premium Říká se, že dobrý spánek je sladší než med. Což naznačuje jeho hlavní funkci: nechat tělo odpočinout. A působí i coby...

Oktagon bez Rusů, zájem o ostrovy i kdo s kým o titul. Co chystá Novotný

Premium Letní turnaj na pražské Štvanici zaujal i uznávané zámořské experty, kteří se jinak výhradně věnují nejlepší soutěži...

Dnes se bavím líp i bez drog a alkoholu, říká terapeut a bývalý narkoman

Premium Jeho příběh je drsný, ale má happy end. Čtrnáctileté balancování na hraně s pervitinem, závislost, lži, prostitutky,...

  • Další z rubriky

Hacker zveřejnil záběry z nevydané ukrajinské hry, vývojáři prý zradili Rusy

Na internetu se nečekaně oznámil záznam z hraní dosud oficiálně neoznámené konzolové verze kultovní střílečky...

Po 28 letech od vydání se přišlo na to, že herní klasika má i multiplayer

Fanoušek konzolové klasiky Super Punch-out čirou náhodou objevil, že vývojáři do hry ukryli i mód pro dva hráče. Je...

Herní show Gamescom Opening Night Live 2022: co čekat a jak se připravit

Za čtrnáct dní začne v německém Kolíně nad Rýnem herní svátek Gamescom 2022. Po dvou letech online streamů se akce bude...

Méně než jedno procento předplatitelů Netflixu hraje denně jeho hry

Netflix už několik měsíců experimentuje s hrami, které si mohou zahrát všichni jeho předplatitelé. Prozatím ovšem stále...

Češka vyhrála soutěž krásy v Africe. Všichni si na mě chtěli sáhnout, říká

Sarah Horáková (18) odletěla do Afriky reprezentovat Česko na světovou soutěž krásy. Když první vicemiss České...

Díky Stiflerově mámě jsem měla sex s nejmíň 200 lidmi, vzpomíná herečka

Americká herečka Jennifer Coolidge (60) ve filmech Prci, prci, prcičky hrála Stiflerovu mámu Jeanine, která měla...

Stav herečky Anne Heche je téměř beznadějný. Má vážně poškozený mozek

Herečka Anne Heche (53) s největší pravděpodobností nepřežije nehodu, při níž autem narazila do dvoupodlažní budovy v...

Rýn během pátku přestane být splavný. Ekonomické dopady pocítí celá Evropa

Hladina řeky Rýn v německé oblasti Rheingau podle úřadů v pátek klesne na kritickou úroveň, na klíčovém místě naměří už...

Herečka Anne Heche zemřela, nepřežila následky zranění po autonehodě

Třiapadesátiletá herečka Anne Heche zemřela. Uvedla to její přítelkyně Nancy Davisová. Herečka skončila v nemocnici v...