Společnost 2015 zná asi jen málokdo. Není divu, narozdíl od některých jiných o sobě nechává slyšet jen zřídka, ale zato pokaždé, když na veřejnost prosákne nějaká informace, stojí za to. Tak tomu bylo například u hry Sin, ke které právě pracovníci této vývojářské společnosti připravovali add-on. Ten dostal název Wages of Sin a podle mnohých hráčů i odborníků byl v mnoha ohledech lepší, než samotný původní titul. Takže nyní, když společnost Electronic Arts vydala oznámení, že to jsou právě 2015, kdo pro ně předělávají klasickou playstationovou střílečku Medal of Honor, celý herní svět zatajil dech a s napětím očekával uveřejnění dalších podrobností.
Získat nějaké podrobnosti o připravovaných titulech bývá v případě pánů z 2015 poměrně obtížné, bývají totiž skoupí na slovo. Dlouhou dobu se jejich popisy chystaného Medal of Honor: Allied Assault omezovaly pouze na oznámení, že chtějí vytvořit mnohem lepší hru, než je tolik očekávané pokračování slavného Wolfensteina 3D - Return to Castle Wolfenstein. Vzhledem k tomu, že hráči i vývojáři vkládají právě do tohoto titulu mnohá očekávání, je toto předsevzetí jistě více než ambiciózní. Ale nyní, když konečně začínají prosakovat první podrobnosti o pécéčkové verzi Medal of Honor, nezdá se být tento cíl až tak nereálný.
Mnozí hráči si nyní možná říkají, že se jedná o pouhé tlachání, protože tituly portované z konzolí na PC neoplývají zrovna takovými kvalitami, aby nad nimi bylo nutné žasnout. Zde ale mohou být naprosto klidní. Allied Assault bude mít s verzemi vydanými na PS společnou pouze základní myšlenku a herní systém, ale jinak se jedná o naprosto samostatnou hru. Příběh bude zbrusu nový, stejně tak i všechny mise či audiovizuální stránka hry. Tvůrci se rozhodli pro použití již tolikrát osvědčeného enginu vytvořeného pro Quake III a hodlají využít všech výhod, které nabízí. Můžeme se tedy těšit na vynikající grafické ztvárnění, interaktivní prostředí s "ničitelnými" předměty či stavbami a hlavně dokonalou multiplayerovou podporou. Tvůrci do svého produktu zapracují všechny tři skupiny herních módů, které se v současnosti používají, tedy deathmatchový, týmový i kooperativní.
Stejně jako připravovaný nový Wolfenstein, i Allied Assault se bude odehrávat za 2. světové války. Ocitnete se v roli poručíka Mika Powella, kterého čeká celkem 24 různých misí, jedna nebezpečnější než druhá. Vaším úkolem však nebude pokaždé zabít všechny okolo (i když toho si bezpochyby také užijete dost - například při vylodění na Omaha Beach), škála úkolů bude mnohem širší. Občas svým zaměřením a způsobem, jakým je budete plnit, spíše připomínají taktičtější 3D akce, jako například Thief či No One Lives Forever. Užijete si tak nejen tichého a opatrného pohybu neznámým a hlavně nepřátelským prostředím, ale také i slušné dávky realismu. Na to jsou ostatně fanoušci Medal of Honor zvyklí. Čeká na vás slušná řádka zbraní zpracovaných podle skutečných předloh, ať již se bude jednat o klasické palné zbraně, nebo třeba plamenomet či nástražné miny. A aby bylo zaručeno, že se tvůrci v zápalu imaginace nechají odvést daleko od historických faktů, bude i tentokrát na vše dohlížet kapitán Dale Dye, který své kvality prokázal již v předchozích dílech série.
Zda se tvůrcům z 2015 podaří splnit svůj ambiciózní plán překonat kvalitou své verze Medal of Honor tolik očekávaný Return to Castle Wolfenstein, zjistíme pochopitelně až ve chvíli, kdy budou obě hry v prodeji. Zatím nám nezbývá než čekat. Doufejme, že nám ten necelý rok rychle uteče.