Vkus hráčů je nevyzpytatelný. Nedávno jsme zde psali o finančním fiasku Immortals of Aveum, kteří navzdory nepopiratelným kvalitám zcela propadli, nyní tu máme příběh z opačné strany spektra.
Nezávislá hra Lethal Company vypadá z trailerů a obrázků jen jako miliontá první variace na dnes tolik populární žánr kooperativních hororů. Kvůli zvláštně zvolené grafické stylizaci je navíc poměrně ošklivá, takže by jen málokdo předpověděl, že se mezi aktuálními hity (například Phantasmophobia, GTFO, Outlast Trials, Sons of Forest…) dokáže prosadit. Ale prosadila se.
Její jediný vývojář, říkající si Zeekers, nasbíral zkušenosti vytvářením her v Robloxu, ohromný úspěch jeho steamové prvotiny ho však přesto zaskočil. Za necelý měsíc od vydání early access verze se mu podařilo překonat hranici sta tisíc současně hrajících hráčů, aktuálně se tak může porovnávat třeba s posledním dílem miliardové série Call of Duty.
Základní premisa hry je přitom poměrně jednoduchá: hrajeme za sběrače šrotu, které si titulní společnost najímá na hledání vzácných zdrojů na mimozemských planetách. Tam hráče ohrožují nejen různé druhy příšer a monster, ale i prostředí. Vývojář může za úspěch vděčit především streamovacím sítím jako Twitch nebo Tik Tok, které jsou už teď přeplněny vtipnými, ale i děsivými záběry ze hry. Rychlému rozšíření pak napomohla velmi příznivá cenovka aktuálně nedosahující ani hranice 250 korun.
Lethal Company má na Steamu maximální hodnocení deset z deseti a 97 procent zhruba z 22 tisíc recenzí je kladných. Přičemž ty negativní si vesměs stěžují na to, že hra potřebuje víc obsahu, což je pouhý měsíc po vydání celkem omluvitelné.