Autorovi oblíbené herní adaptace vadí, že Indiana Jones bojuje jen s nácky

  • 4
Hal Barwood, autor podle mnohých nejlepší adventury všech dob Indiana Jones and the Fate of Atlantis, vyjádřil své zklamání nad tím, že se téměř všechna dobrodružství nejslavnějšího archeologa točí kolem boje s nacisty. Raději by od autorů nových dílů viděl nějakou kreativnější zápletku.

Nedávno představený Indiana Jones and the Great Circle je aktuálně patrně tou nejočekávanější xboxovou exkluzivitou, která se na nás chystá. Slibuje krásnou grafiku, náročné hádanky i pasti a tvář herce Harrisona Forda. A pak také samozřejmě hromadu hloupých nacistů, kteří budou pro hráčské pobavení ochotně umírat na tisíc a jeden způsob.

Od vydání Fate of Atlantis uběhlo už přes 30 let, autorovi vadí, že Indiana Jones bojuje pořád proti těm stejným nepřátelům.

Němečtí vojáci v roli záporáků k této značce nemyslitelně patří od prvního filmového dílu Dobyvatelé ztracené archy a zřejmě ji ani nikdy neopustí. Podle vývojáře Hala Barwooda, autora Indyho nejlepší herní adaptace a jedné z nejlepších adventur všech dob (podle mnohých dokonce té vůbec nejlepší) Fate of Atlantis, je však škoda, že se scenáristé nedokážou někam posunout.

„Tíha franšízy jim ležela na bedrech a oni prostě nemohli vymyslet nic, co by nezahrnovalo nacisty,“ řekl Barwood v rozhovoru pro magazín Time Extension o posledních projektech série Indiana Jones (kromě chystané hry mluví i o loňském filmu Nástroj osudu). „A tak si prostě řekli, že by měli jít a zase udělat to, co už bylo uděláno. To je tvůrčí selhání, kterého si bohužel nemohu nevšimnout. Přál bych si, aby se to nestalo.“

Sám si je přitažlivosti této berličky vědom, v minulosti dokonce plánoval, že se pokračování „Atlantidy“ bude odehrávat po válce v Jižní Americe, kde se nacističtí imigranti z Evropy pokusí oživit Hitlera. Kvůli tomu, že by taková hra nemohla vyjít na velmi silném německém trhu, byl však její vývoj nakonec zrušen.

Že se Indy obejde i bez nácků, ukázal například filmový díl Království křišťálové lebky, případně videohra Infernal Machine, kde si záporáky střihli pro změnu Rusové a výsledku to nijak neublížilo. Každopádně, i když je to klišé nad klišé, u Great Circle nad tím rádi přimhouříme oči. Za hrou totiž stojí švédští Machine Games, kteří už oživením série Wolfenstein ukázali, že i z okoukaného mordování nácků umí udělat skvělou zábavu.

Indiana Jones and the Great Circle by měl vyjít ještě do konce roku na PC a xboxy, rovnou i jako součást předplatného Game Pass.