Ilustrační obrázek z titulu Mass Effect 3. Právě tato série se proslavila důrazem na příběh.

Ilustrační obrázek z titulu Mass Effect 3. Právě tato série se proslavila důrazem na příběh.

Herní scénáristka: Příběh tu hraje druhé housle, balím to

  • 15
Susan O'Connorová pomohla sepsat příběh pro BioShock, Far Cry 2 i nejnovější Tomb Raider. Přesto však herní průmysl opouští a její rozloučení zahrnuje vulgarity. O'Connorové vadí způsob, jakým scénáře pro hry vznikají. Tvrdí, že děj je otrokem vývojářských týmů, kterým záleží více na vzniku herního kódu.

Scénáristka se však chce soustředit spíše na zábavní složku her. "V lidech to má vyvolat určité pocity. Má to být zajímavé, nebo strašidelné. Ale když se podívám na diskuze, které probíhají mezi kreativci třeba ve filmu, televizi, nebo divadle, jsou oproti hernímu průmyslu zcela odlišné," tvrdí v rozhovoru pro server Gameological.

"Pokud byste řekli, že knihy jsou skvělým způsobem, jak se dostat postavě do hlavy a filmy jsou skvělé k pozorování velkolepých filmových hvězd a fenomenálních explozí, pak jsou hry pohybovým médiem. Příběh je to, co dělá hráč," říká spisovatelka.

Upozorňuje zároveň, že interakce děje s hráčem bývá vesměs pouze iluzí. A to prý vede k mentalitě, ve které je cílem hru především "porazit".

Z práce na hrách je scénáristka proto unavená. "Těmahle s**čkama už se zabývat nechci," prohlásila. "Za svůj úspěch jsem vděčná, ale nikdy nebudu mít možnost pracovat na něčem, co by mělo stejný emocionální dopad, jako v jiných médiích. Alespoň ne po následujících pět, nebo deset let."

Scénáristickou dráhu však opustit nehodlá. "Naučila jsem se, kdo jako spisovatel jsem a myslím si, že můj talent i dovednosti využiju mnohem lépe jinde," uzavírá O'Connorová.


Témata: Tomb Raider