Grom – vyžeňte nacisty z Tibetu!

  • 7
V dílnách studia Rebelmind se již několik let pilně pracuje na originálním mixu adventure, akce, RPG a realtimové strategie s tajuplným názvem Grom. Rovněž příběh chystané hry vybočuje z šedi průměru – nacisté hledající tajnou zbraň bájné tibetské civilizace, to tu ještě opravdu nebylo. Zastavit je ale může jen jeden člověk...
Grom

Berlín 1942: I přes velký pokrok expedice nebylo zatím možné proniknout až ke Ztracenému městu. Naše informace potvrzují, že se v jeho útrobách skrývá hledaná zbraň. I přes nasazení nejmodernější techniky však stále narážíme na tuhý odpor jednotek plukovníka Groma. Žádáme proto o urychlený přísun posil.

O chystaném mixu adventure, akce, RPG a relatimové strategie s tajuplným názvem Grom jsme vás již informovali před více než rokem a půl. Od té doby uběhlo poměrně dost času, a tak není divu, že se nashromáždila pěkná kupa nových informací o tomto slibném projektu, který pod hlavičkou vydavatele CDV chystají vývojáři ze studia Rebelmind. Jenom ve zkratce tedy připomeňme, že se děj Gromu odehrává v roce 1924 kdesi v Tibetu, kde skupina elitních německých jednotek pátrá po artefaktech bájné starodávné civilizace, díky kterým by mohli nacisté získat dokonalou zbraň schopnou vyhladit Grom celé národy během několika okamžiků. Do cesty se jim však postavil neohrožený britský plukovník Grom, který se za pomoci místních obyvatel pokusí zvrhlé plány zhatit. Celý herní svět si však žije svým vlastním životem (zbytek „družiny“ je tedy nutné všemožně posbírat po okolních staveních), takže má hráč při plnění početných questů neustále pocit, že je součástí něčeho monstrózního. Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že půjde o prosté procházení krajinou sem tam proložené nějakým tím střílením, skrývá v sobě Grom propracovaný, ale na pochopení velmi jednoduchý systém vylepšování vlastností postav známý z RPG her.

Spousta nových informací je známa i o systému bojů, který by měl připomínat realtimovou strategii se silnými RPG prvky – samotná střetnutí na ostří nože (kulomety, granáty a kdoví co ještě) se budou ovládat stejně jako souboje jednotek například v Red Alertu, ale samotný výsledek neovlivní ani tak manuální zručnost v klikání myší, jako vlastnosti plukovníka Groma, jeho spolubojovníků i nepřátel. Stejně tak budou mít velký vliv i Grom na chování té které postavy – například relativně slabý voják, který umí skvěle ostřelovat, se bude zásadně držet někde vzadu a podporovat své kolegy ze zálohy, kdežto silný a agilní hromotluk ihned vystartuje do útoku tak říkajíc „na férovku“. Bez náležité taktické přípravy se hráč zkrátka a dobře neobejde – pomocí jednoduchých rozkazů bude po celou dobu bitvy nutné komandovat virtuální kolegy a ještě v podobě Groma zasazovat smrtící rány. Právě v bojích bude také excelovat 3D engine – kromě obligátních výbuchů, čmoudů a plamenů (ty vypadají obzvlášť povedeně) zaujme oko estetickým cítěním vybaveného uživatele zejména nápadité postavy (jejich velké hlavy dávají tušit inspiraci komiksem) a stroje. Kromě „běžných“ vojáků a důstojníků se budou po obrazovce prohánět i transportní jakové či podivná biomechanická monstra (ve skutečnosti lidé v na svou dobu high-tech oblecích), tu a tam dokonce proletí kolem Zeppelin. Tak trochu by to celé mělo připomínat filmy o Indiana Jonesovi smíchané z tím nejlepším z Jamese Bonda.

Na finální verzi hry si bohužel budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat – vydavatelé uvádějí jako pravděpodobný termín vypuštění na trh až třetí čtvrtletí roku 2002, takže s trochou štěstí najdou hráči Grom příští rok pod stromečkem. Osobně se na tuhle hru velmi těším, protože kromě samotného námětu a jeho zpracování mne zaujal zejména způsob, jakým vývojáři podávají o hře informace – všechny promo texty jsou laděné ve velmi pohodovém přátelském tónu a doslova z nich dýchá atmosféra starých dobrých adventur od Sierry a LucasArts. Vývojáři z Rebelmindu jsou podle všeho naladěni na stejnou notu...


Témata: virtuální