Tentokráte vám představím skutečně to nejlepší, co bylo mezi adventurami na E3 k vidění. Tři velmi zajímavé projekty představil k mému velkému překvapení Ubi Soft, od kterého bych takový příval adventur rozhodně nečekal. Ze všeho nejdříve se ale zaměříme na absolutně nejúspěšnější adventurní titul letošního E3, LucasArtovské pokračování veleslavné série Monkey Island. Závěrem vám ještě slíbím, že se k adventurám představeným na E3 ještě v pátek nebo počátkem příštího týdne vrátíme - tentokráte již naposledy.
Escape From Monkey Island
Této nadějné adventuře jsme se již na BonusWebu věnovali v jedné z našich novinek, nicméně na E3 vyplulo na povrch velké množství nových informací. Po tom, co jsem shlédnul asi tříminutové video ze hry (je volně ke stažení na internetu. Pro ty, kteří nemají možnost si ho stáhnout, jsem típnul alespoň pár obrázků), ze mě spadly jakékoliv obavy, že by se z Monkeyho 4 mohl vyklubat béčkový titul. Herní pozadí vypadají perfektně, polygonové postavičky do něj skvěle zapadnou, všechno je nádherně rozanimované a celková atmosféra hry je vskutku úžasná. Monkey 4 se bude stejně jako Grim Fandango ovládat pouze na klávesnici (včetně chůze/běhu samotného Guybrushe), což může někomu připadat nepohodlné, ale věřte mi, že v Grim Fandangu to fungovalo skvěle a v Monkey 4 to zřejmě bude fungovat ještě lépe. Když totiž Guybrush projde kolem nějakého aktivního předmětu, tak nejen že na něj natočí hlavu, ale navíc se v dolní části obrazovky automaticky vypíšou možnosti, které lze s daným předmětem provést (prozkoumat, otevřít...). Těšit se můžeme i na klasický formát rozhovorů s větným výběrem z více možných témat. Velmi zjednodušeno bude používání předmětů - stačí daný předmět v 3D rotujícím inventáři (designem podobný inventáři z Tomb Raidera či Infernal Machine) nalistovat a stisknout ENTER. Ve hře se setkáme se spoustou starých známých charakterů, jako je třeba ďábel LeChuck, lebkoun Murray, pirát Meathook či obchodník Stan. Budeme cestovat po čtyřech různých ostrovech - Melee Islandu, Monkey Islandu plus po dvou zcela nových lokalitách. Kvůli polygonovým postavičkám bude ke spuštění hry nutné vlastnit 3D akcelerátor. Dle slibů Lucas Arts bysme se měli Monkeyho 4 dočkat snad již na podzim a věřte mi - bude to stát za to!
Arcatera: The Dark Brotherhood
Tohle je asi vůbec nejzajímavější kousek, s jakým se Ubi Soft na E3 předvedl. Jedná se o mix fantasy adventury a RPG, tedy něco podobného jako skvělý Quest For Glory V. Arcatera, která je ve vývoji již neuvěřitelných 12 (slovy: DVANÁCT) let, nám nabídne naprostou nelinearitu a svobodu, s jakou jsme se zatím ještě v žádné jiné hře nesetkali. Hrát můžete za jednu až čtyři postavy najednou, přičemž každá z nich bude mít samozřejmě klasické RPG vlastnosti. Celý svět okolo vás poběží v reálném čase (samozřejmé je střídání dne a noci), každá NPC si bude žít svým vlastním životem a pozor - bude si pamatovat všechno, co jste jí řekli či to, jak jste se k ní chovali a o své zkušenosti se později podělí s jinými NPC postavami (ano, i tak daleko sahá umělá inteligence NPC), takže vaše kladná či záporná pověst se bude světem šířit neuvěřitelně rychle. Apropó, světem neskutečně rozsáhlým, který čítá zhruba 200 nejrůznějších lokací (město Senora, lom, močály, lesy atd..). Vaším hlavním úkolem bude vypátrat a zničit tajné bratrstvo, které má v plánu sesadit z trůnu krále Arcatery, ovšem pokud budete chtít, nemusíte se tímto problémem vůbec zabývat a můžete si dělat doslova co se vám zlíbí (například pouze lovit v lesích nebo vykrádat domy počestných obyvatel). Celkem můžete dospět k deseti různých konců, z nichž pouze dva dopadnou šťastně pro vás a pro krále. Grafické zpracování hry vypadá fantasticky, opět se jedná o mix 2D backgroundů a 3D charakterů, což se poslední dobou dostává nějak podezřele do módy. Na rozdíl od Monkey Islandu 4 však nebudete Arcateru ovládat na klávesnici, ale klasicky myší. A to nejlepší na konec - této špičkové bychom se měli dočkat již příští měsíc! Nevím jak vy, ale já už se nemůžu dočkat.
Stupid Invaders
Jedná se o ztřeštěnou adventurku v cartoon stylu s pěti mimozemšťany v hlavní roli, jež je inspirována kresleným seriálem "Space Goofs". Našich pět divokých a nevšedních stvoření, v čele se zelenáčem Etnem, nešťastně přistane (nebo-li havaruje) se svým malým plechovým vesmírným "korábem" na naší matičce Zemi. Ihned však padnou do oka zlému profesorovi Sakarinovi, jehož největším životním koníčkem je shodou okolností sbírání mimozemšťanů. Potrhlý vědec se tedy se svým pomocníkem Bolokem vydává po stopách Etna a jeho kamarádů s cílem podrobně prostudovat jejich cizáckou psychologii. Vaším úkolem bude zbavit se zlého profesora a uniknout jeho ostře nabroušenému skalpelu. Všechny indicie zatím nasvědčují tomu, že Space Invaders budou klasickou point-and-click adventurou, v níž budete řešit množství šílených problémů a puzzlů, které prý dokáží pobavit hráče každého věku. No, uvidíme. Grafika hry vypadá vskutku ulítle a co se 3D animovaných sekvencí týče, ty jsou snad ještě ulítlejší. Na vývoji Stupid Invaders pracuje firma Xilam a spolu s Ubi Softem ji hodlají vydat v září 2000 jak na PC, tak i na Segu Dreamcast a na MACa.
The Blair Witch Trial
Na veliký úspěch filmu Záhada Blair Witch (The Blair Witch Project) zareagovala firma the Gathering, jež hodlá vydat do konce roku hned tři počítačové tituly, jejichž děj bude vycházet z výše jmenovaného snímku. Pod společným názvem The Blair Witch Trial vyvíjí každý z nich jiné studio na základě enginu převzatého ze hry Nocturne. V době, kdy je možné pomocí počítačů zobrazit vše, co si lidská mysl dokáže představit, nám hodlají tvůrci těchto titulů ukázat, že nejvíce nás děsí věci, které spatřit. nelze. První díl se objeví na pultech obchodů počátkem léta a má být obohacen o doposud nezveřejněné záběry natočené původně pro filmovou verzi.