"My jsme viděli sice jen kus prostředí v okolí starého hradu, ale i to si žilo vlastním životem, všude se hemžily krysy, poletovali ptáčci a na travnatých plochách se pohyboval porost podle směru větru."
Engine, na kterém je Zaklínač postaven samozřejmě dokáže vytěžit z grafické karty maximum, ať jde o zpracování prostředí, postav nebo o speciální efekty kouzel. Všeho zmiňovaného bude samozřejmě bohatě, my jsme viděli sice jen kus prostředí v okolí starého hradu, ale i to si žilo vlastním životem, všude se hemžily krysy, poletovali ptáčci a na travnatých plochách se pohyboval porost podle směru větru. Při zrychleném čase byla také předvedena funkce změny denní doby. Od východu se rychle pohybovalo slunce přes celou oblohu až se nakonec utopilo v nádherných červánkách. Podle polohy se samozřejmě pohybovali i stíny a sluneční odrazy ve vodě. Ty jsou naprogramovány tak, aby se zbytečně nezatěžoval procesor a vše počítala grafická karta. Procesor se ale zapotí při vypočítávání fyziky, které se hráči užijí dost a dost. Zaklínač totiž umí svou mentální silou pohybovat předměty, třeba odhazovat zdemolované kusy barelů, odrážet střely z kuší a luků a mnoho dalšího.
"Celé ovládání je koncipováno převážně pro myš, na klávesnici předvádějící šahali minimálně."
Celé ovládání je koncipováno převážně pro myš, na klávesnici předvádějící šahali minimálně. Vše je maximálně intuitivní i pro hráče, kteří nikdy podobné hry nehráli. Levým tlačítkem se postava pohybuje, při stisknutí pravého provede zvolený útok. Útoků jsou tři druhy, jeden zaměřený na sílu útoku, druhý na rychlost a třetí se využije proti skupině. Každý je ještě rozdělen do pěti kategorií a postupně graduje. Po provedení základního úderu se kurzor v jedné chvíli na okamžik změní, a to je ta správná doba na další kliknutí a zasazení konečné rány. Po efektním poražení nepřítele je třeba zasadit nejposlednější ránu z milosti, při tom se zpomalí čas a jeho skon je vidět do posledního detailu (včetně stříkající krve). Zajímavostí v dějové linii je nelinearita, která závisí na vašich činech. Nám byla předvedena ukázka s vězněm, kdy jsme se mohli rozhodnout, co s ním provedeme. Možností bylo několik, ale ne každá se nakonec jako dobrá ukázala. Pokud jsme vězně propustili, byl během krátké chvíle zabit svým pánem, když jsme jej nechali zabít, nedostali jsme z něj důležité informace atd. Ve hře tedy bude velmi důležité přemýšlet nad vykonaným činem a tím, jak může ovlivnit budoucí dění. A nakonec trochu věštění. Zaklínač bude velmi vydařenou hrou, která se svou hratelností bude útočit na trůn krále RPG.