E3 2006: Zaklínač - dojmy

  • 601
Představení Zaklínače bylo netrpělivě očekáváno, proto jsme se ke stánku na předváděčku vydali s velkým očekáváním. Jaké jsou naše dojmy si můžete přečíst v tomto článku.

O Zaklínači jsme vás již několikrát informovali a asi většina z vás ví, o co jde. Postavu hlavního zaklínače, Geralta, vymyslel spisovatel Andrej Sapkowski a hned po jeho prvním vystoupení se z tohoto díla stal v Polsku hit. The Witcher Bylo tedy jen otázkou času, kdy se některá společnost ujme této předlohy a vytvoří počítačovou hru. U většiny takto vytvořených her je problém, že ani z deseti procent nedosahují kvalit své předlohy (to platí jak u filmů, tak u knížek). Samozřejmě jsou zde i výjimečné případy jako většina her z prostředí světa Star Wars nebo RTS podle trilogie o pánu prstenů. A další takovou nejspíše bude i Zaklínač. Jeho hratelná ukázka byla předvedena na E3, milovníci RPG a knih o Geraltovi mohou jásat. Zaklínač bude opravdu zajímavou hrou s mnoha vylepšeními oproti podobným hrám. Ze screenů a videí je asi každému jasné, že půjde o RPG z pohledu třetí osoby, tento styl se může zdát divný, pokud se máte s hlavní postavou naplno ztotožnit, ale pánové ze studia CD Projekt RED se dušovali, že s tím hráči v žádném případě nebudou mít problém. Jedna taková věc, která z hlavního hrdiny dělá uvěřitelnou postavu je opilost. Při předvádění mu dali napít z neprobádané lahvičky obsahující kořalku, a po mocném hltu se celý obraz rozostřila a Geralt se začal motat, a po opakovaném nasávání se svalil na zem. Ale to je jen taková maličkost. Většinu jistě zajímá hlavně grafická stránka hry, dovednosti hrdiny, prostředí a další důležité věci.

Zaklinac Zaklinac Zaklinac

"My jsme viděli sice jen kus prostředí v okolí starého hradu, ale i to si žilo vlastním životem, všude se hemžily krysy, poletovali ptáčci a na travnatých plochách se pohyboval porost podle směru větru."

The Witcher Engine, na kterém je Zaklínač postaven samozřejmě dokáže vytěžit z grafické karty maximum, ať jde o zpracování prostředí, postav nebo o speciální efekty kouzel. Všeho zmiňovaného bude samozřejmě bohatě, my jsme viděli sice jen kus prostředí v okolí starého hradu, ale i to si žilo vlastním životem, všude se hemžily krysy, poletovali ptáčci a na travnatých plochách se pohyboval porost podle směru větru. Při zrychleném čase byla také předvedena funkce změny denní doby. Od východu se rychle pohybovalo slunce přes celou oblohu až se nakonec utopilo v nádherných červánkách. Podle polohy se samozřejmě pohybovali i stíny a sluneční odrazy ve vodě. Ty jsou naprogramovány tak, aby se zbytečně nezatěžoval procesor a vše počítala grafická karta. Procesor se ale zapotí při vypočítávání fyziky, které se hráči užijí dost a dost. Zaklínač totiž umí svou mentální silou pohybovat předměty, třeba odhazovat zdemolované kusy barelů, odrážet střely z kuší a luků a mnoho dalšího.

Zaklinac Zaklinac Zaklinac

"Celé ovládání je koncipováno převážně pro myš, na klávesnici předvádějící šahali minimálně."

Celé ovládání je koncipováno převážně pro myš, na klávesnici předvádějící šahali minimálně. Vše je maximálně intuitivní i pro hráče, kteří nikdy podobné hry nehráli. The WitcherLevým tlačítkem se postava pohybuje, při stisknutí pravého provede zvolený útok. Útoků jsou tři druhy, jeden zaměřený na sílu útoku, druhý na rychlost a třetí se využije proti skupině. Každý je ještě rozdělen do pěti kategorií a postupně graduje. Po provedení základního úderu se kurzor v jedné chvíli na okamžik změní, a to je ta správná doba na další kliknutí a zasazení konečné rány. Po efektním poražení nepřítele je třeba zasadit nejposlednější ránu z milosti, při tom se zpomalí čas a jeho skon je vidět do posledního detailu (včetně stříkající krve). Zajímavostí v dějové linii je nelinearita, která závisí na vašich činech. Nám byla předvedena ukázka s vězněm, kdy jsme se mohli rozhodnout, co s ním provedeme. Možností bylo několik, ale ne každá se nakonec jako dobrá ukázala. Pokud jsme vězně propustili, byl během krátké chvíle zabit svým pánem, když jsme jej nechali zabít, nedostali jsme z něj důležité informace atd. Ve hře tedy bude velmi důležité přemýšlet nad vykonaným činem a tím, jak může ovlivnit budoucí dění. A nakonec trochu věštění. Zaklínač bude velmi vydařenou hrou, která se svou hratelností bude útočit na trůn krále RPG.

Témata: Zaklínač