Diskuze

Podle výpočtů váží mariňák z Dooma půl tuny a běhá rychlostí 80 km/h

Počítačová grafika ušla za posledních dvacet let obrovský kus cesty, ale není to jediné, co se v moderních hrách mění. Modder upravil poslední díl Dooma tak, aby neobsahoval nic, co nešlo dělat v téměř třicet let starém originálu. Hra je díky tomu k nepoznání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

V tom případě já jsem něco jako pomalejší mariňák :-D

0 0
možnosti
JP

Z mého pohledu právě často pekelná obtížnost, nemožnost ukládání pozic během hry, nemožnost vyhledat si správný postup na internetu (maximálně tak zkusit štěstí a napsat dotaz do nějakého internetového fóra) a nutnost opravdového zápalu do hry pro její dokončení utvářela jakési kouzlo DOSových her.

V dnešní době jsou hry většinou jednodušší, graficky nesrovnatelně realističtější a většinou i jak se psalo v článku propracovanější... ale přijde mi, že 90 % dnešní produkce je prostě konzum, kdy se snaží tvůrci jít co nejvíce na ruku hráčům.

Dříve (v 90. letech myslím) sice do značné míry také, ale ještě to nebylo tak citelné a tvůrci si šli více svojí cestou.

0 0
možnosti
JP

Původní DOOM jsem dohrál na Ultra Violence. Zkoušel jsem i Nightmare a podařilo se mi proběhnout první 2 levely, pak už to prostě nešlo. ;-D

Dokonce jsem pochyboval, že to je vůbec pro normálního člověka možné, dokud jsem po více než 10 letech v době, kdy se na youtube začali objevovat "gameplayeři", někoho kdo udělal na Nightmare speedrun všech levelů... tomu říkám opravdový fanatismus. ;-D

0 0
možnosti
DG

Na Ultra Nightmare bych vydržel tak minutu

0 0
možnosti
MK

Já měl vždycky co dělat v Doomu 1 & 2 s normální obtížností. Vždy jsem obdivoval hráče s reflexy střeleného zajíce - na tom videu bych asi nedal ani 30 vteřin. :-)

0 0
možnosti
MF

"Jelikož Doomguy nosí těžké brnění a všechny zbraně najednou, což lidé odhadují zhruba pět set kilogramů, je to slušný výkon, že?"

- Ovšem autor pozapomněl, nebo schválně neuvedl, že to brnění není jen pasivní brnění ale aktivní exoskelet, který zároveň i vylepšuje Doom Slayerovi schopnosti.. Dá se to vypozorovat už jen tím, že v Doomovi není fall damage a vždy se jen zobrazí hláška, že skok / pád vyrovnal exoskelet.

https://doom.fandom.com/wiki/Praetor_Suit

2 0
možnosti
FT

Jo. Ne.

Pořád to vypadá zábavněji, než jakákoliv střílečka od dob Q3A.

0 0
možnosti
JB

Jestli byl lepší staré nebo jsou ty nové hry je jistě zajímavá debata, ale je tam lehký problém v tom, jak si definujeme starou hru. Minulost je docela velká oblast. Pro někoho je to Doom, pro někoho Duke Nukem, další tam vidí Quake a jiný zase Unreal.

Všechny patří do zlatého období FPS a každá je jiná.

Logicky bude srovnání Doom Eternal a Doom úplně jiné, než když se srovná s Unrealem, který měl těch funkcionalit o dost víc.

4 0
možnosti

Hledáš problém kde není. To nemá nějaké pevné hranice kdy začíná. Prostě hovorově, přibližně. Stará hra je jak 15 let, tak 25 let. Každý si tu dobu k té konrétní hře přiřadí a bere v potaz. Zase nejde o život. ;-)

0 0
možnosti
IK

Doom, Duken nuken 3D, Wolfenstein 3D, legendarní hry, ale ne pro mě, já je nikdy moc hrát nemohl, dělalo se mi z toho 2.5D špatně, nevím jestli jde o nějakou formu motion sikness, ale během jejich hraní mě silně začala bolet hlava, epilepsií ani ničím takovým netrpím, asi reakce na to falešné 3D

0 0
možnosti
OH

Může být, jenom bych chtěl upozornit, že 2.5D se říká spíše hrám typu typu Age of Empires. Všechny vyjmenované hry se považují sice dnes nepovažujeme za plnohodnotné 3D, ale technicky vzato 3D jsou.

0 1
možnosti
OS

"Je tomu totiž přesně naopak."

Ne, není. Většina dnešních her je z hlediska nároků na hráče mnohem jednodušší. Musí být, protože se jejich vydavatelé většinou snaží hru vydat na všech dostupných "velkých" platformách, což obvykle znamená nevyužití nebo redukci potenciálu titulu.

13 0
možnosti