- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"prostě si je jednou „naskenují“ a pak už si s nimi budou moci dělat, co chtějí" ----> no tak to určitě ne
Tak po věku mechanického záznamu (tiskoviny, desky, mgf. pásky a kazety), kdy se autorská a interpretační práva dala nějak ošetřit, nastoupil věk digitalizace. A ten s sebou nese to, že kopie je téměř nebo vůbec nerozeznatelná od originalu. A v tomto prostředí chtít vymáhat autorská/interpretační práva je technicky skoro nemožné. A už je jedno, zda jde o kopii CD, digitální hudbu, film nebo počítačový program. Zmíněný článek je jen další level popisovaného stavu. Jo, když něco vytvoříš, tak už z toho nepotečou peníze celý život jak by si někteří umělci přáli..
heh, udelas kopii Tom Hanks + pridas film pres CGI a pak to posunes do kin = to se nedá ošetrit? Herec nemá žádné práva? Nemyslim... teda opravim se. V Hollyweede si to tak predstavuji, ale doufam, že to tak neskonči
To bude zase právní guláš, v kterém nikdo nevyzná. Ještě horší než dnes u fotografie uměleckých děl.
Jen bych připomenul, že dnes platí třeba: Eiffelovu věž si vyfotit můžete. Ale jenom ve dne, v noci to je chráněné autorské dílo. Tedy pokud je rozsvícená. Ovšem i za dne si jí můžete vyfotit jenom z přiměřené výšky, odkud je běžně shlédnutelná pouhým okem, třeba z dronu už ne, protože ten už není v oblasti veřejného prostranství.
Ovšem když se vydáte na výlet balónem a vyfotíte tam přítelkyni a v pozadí bude Eiffelovka to už je ok protože nefotíte Eiffelovku, ale přítelkyni a Eiffelovka se Vám tam "připletla" (a může to být i v noci). A může být větší než přítelkyně.
A do složitějších otázek, zda svou fotku Eiffelovky (či přítelkyně s Eifelovkou) můžete použít a) Na Vámi vydávanou pohlednici Paříže, b) Na Vámi tištěné triko, c) na Vámi vydávaný katalog Vašich zájezdů se rozhodně pouštět nebudu.
Protože tyto jednotlivé případy (samozřejmě každý jinak) závisí nejen na tom zda je noc a den, na výšce odkud fotíte, na tom zda je to běžné či neběžné užití, jestli je tam to dílo dočasně či trvale, atd... a z toho vyplývají poměrně komplikovaná pravidla.
A všechna tyto poměrně komplikovaná pravidla mají samozřejmě výjimky. Ovšem tyto výjimky mohou být využity jen přiměřeně, jinak by nastala výjimka z výjimky.
A celé se to ještě průběžně mění.
Ach můj Bóže, ach můj Bóže...
Problém má velmi jednoduché řešení. AI vygeneruje unikátní herce i hlasy a bude po problému. Pro historické filmy to bude bonus, protože postava může vypadat tak, jak reálně daný člověk vypadal - pokud se podaří podobu zjistit.
„AI vygeneruje unikátní herce“
Nechápete, jak funguje současná AI. AI nemá fantazii, je to jen fúze dat, na jejichž základě byla natrénovaná. Což znamená, že vygenerovaný produkt je vždy směsí nějakých konkrétních předloh. K nimž navíc provozovatel AI nemusí mít autorská práva.
Kde se ta perverzní úchylnost bere, nedokážu pochopit.
Dobrý a živý herec bude vždy na živobytí mít. I zpěváci se museli přizpůsobit a začít chodit zpívat ven.
Už se těším jak vám umělá inteligence vytvoří Film nebo hru na přání. Zrovna včera jsem zkoušel AI, který vytváří obrázky. Byl jsem z toho celkem unešený i když to stále má ještě mouchy. Člověk to musí napsat co nejpřesněji a ještě to potom lokálně poupravit nebo přidat něco jiného.
Každopádně na první dobrou ten obrázek nevypadá úplně uvěřitelně pokud se to ještě neupraví. Navíc tím že je to ještě nedokonalý se dá ještě rozpoznat, že je to vygenerované umělou inteligencí.
Já mám z ukázek pocit, že nějaká velmi primitivní umělá inteligence už TV Prima ty seriály píše.
Ještě bych dodal, že pro perverzní diváky.
Digitalni spolecnosti si navrhnou plne digitalni herce bez fyzickeho zakladu a svet se vrati do normalu. Kdy herec je chudy a bohaty je ten kdo vymysli filmy a hry. Tedy presny opak dneska.