Současným izometrickým realtimovým strategiím, které se v drtivé většině případů snaží napodobit komerční úspěch série Age of Empires, je vytýkána zejména nedostatečná originalita. Toho se však vývojáři z 7th Bit Lab, kteří pod křídly ruského vydavatele Buka Entertainment chystají titul s poetickým názvem Charm of War, nemusejí bát - realtimovka střihnutá RPGčkem zasazená do prostředí starých ruských bájí a pohádek, ve kterých proti sobě bojují mocní carové, lesy se hemží skřítky (tu a tam proběhne dokonce i dědeček Hříbeček), mocní kouzelníci kují v bezpečí domků na muřích nohách temné pikle s čarodějnicemi a krajinou procházejí udatní rekové, kteří hledají dobrodružství a nějakou tu sličnou slovanskou dívku. Nuže, zaposlouchejme se nyní do chraplavého hlasu ošátkované stařeny, která nám z malovaného okna dřevěné chaloupky vypráví příběh z dávných časů...
Kdysi dávno bylo město Kyiage centrem obrovské prosperující říše. Náhle se však odkudsi z hlubin hvozdů vynořily temné hordy noshledů zlých mágů, kteří po krátkém boji Kyiage dobyli. Noví pánové se začali chovat jako opravdoví krutovládci - tam, kde ještě před nedávnem stálo velké město, je nyní jen ztichlá hladina rozlehlého jezera, kterou tu a tam zčeří vlnka vzedmutá jemným večerním vánkem. Bohužel kouzla byla natolik mocná, že pohřbila pod masou vody i jejich původce. Říši bez hlavního města tak zakrátko uchvátilo bezvládí a rozpadla se na několik království. Začala doba temna. Po několika staletích však povstal silný hrdina, kterému bohové přisoudili roli nositele svatého talismanu, který zaručuje majiteli věčné mládí a možnost cestování mezi paraelními světy. Je tedy na čase znovu získat ztracený talisman, sjednotit zemi, obnovit Kyiage a nastolit opět časy hojnosti, míru a veselí.
Po technické stránce nelze od Charm of War čekat nic převratného - izometrická grafika s trojrozměrnými detailně vykreslenými objetky (zejména malebné dřevěné chaloupky vypadají moc hezky), členitá kreslená krajina plná stromů, vesnic, jezírek a řek a do toho samozřejmě desítky postaviček. Právě interakce s postavami bude tvořit jednu z hlavních částí hry - pod kontrolu se hráči dostanou kromě vesničanů a vojáků také "speciální jednotky" v podobě silných hrdinů-bohatýrů a čarodějů, kterí disponují magickými schopnostmi a mohou tak seslat na protivníka nějaké to kouzlo. Magickou silou však disponuje také protistrana - zlí skřítkové "škodiči", temní mágové a čarodějnice (o cizích vojácích nemluvě) budou dobývání ztracené říše silně znepříjemňovat. Velmi příjemnou zprávu mají vývojáři také pro majitele slabších počítačů - ačkoliv bude nutné stavět opravdu rozsáhlé městské komplexy, ve kterých najdou domov desítky postaviček, vystačí si Charm of War s minimální konfigurací v podobě P-166 s 32 MB RAM (ale doporučuje se přeci jen alespoň 400 MHz procesor).
Tajemstvím je však zatím opředené datum vydání hry. Oficiální zdroje v této kolonce zarytě uvádějí nepříjemnou zkratku TBC, což pro nás hráče znamená jediné - moc brzy se s Charm of War nesetkáme. Podle útržkovitých informací z VELMI neoficiálních pramenů by se hra měla na trhu objevit někdy koncem příštího roku, ale vše je zatím ve hvězdách. Každopádně na tenhle titul by se měl těšit každý příznivec filmového Mrazíka či starých ruských bohatýrských bájí...