Autoři sci-fi odcházejí do herního průmyslu

  • 2
Se zmenšujícím se zájmem o kupování knih i novin a časopisů, přechází stále více spisovatelů, ale i novinářů do herní branže. Tvrdí to list The New York Observer.

Deus Ex: Human RevolutionSe zmenšujícím se zájmem o kupování knih i novin a časopisů, přechází stále více spisovatelů, ale i novinářů do herní branže. Tvrdí to list The New York Observer.

Příkladem je mimo jiné Rhianna Pratchettová, dcera autora Zeměplochy Terryho Pratcheta. Byla novinářkou, ale odešla do světa her v roce 2000. Napsala scénáře pro hry jako Mirror´s Edge, Dungeon Hero, Overlord a Risen. "Nikdy jsem nechápala, jak tvrdé může být dát dobrý příběh do hry, dokud jsem si to nezkusila," říká. Autor novel Austin Grossman, který píše scénáře pro sérii Tomb Raider tvrdí, že herní průmysl, kreativní a výdělečný, však zatím neví přesně, jak se k autorům chovat.

"Pro mnoho společností není zatím  důležité mít spisovatele v týmu, najímají si proto jen externisty na volné noze, ale tohle lajdáctví se pak odráží na hře." Výjimkou je firma Valve, která má v týmu stálé autory, což prý uvidíme na kvalitě příběhu Portal 2. Trend odchodu spisovatelů do herního průmyslu bude prý nadále pokračovat.

Zdroj: observer


Témata: Tomb Raider, Valve