Mortal Kombat Armageddon – větší, krvavější

  • 16
Pravděpodobně poslední hra ze série Mortal Kombat na současné konzole se na nás chystá už za pár měsíců. A budete to pořádně monumentální a krvavé zakončení dlouholetého působení.

Mortal Kombat Armageddon Zatím posledním dobrodružstvím z neuvěřitelně rozpracovaného kosmu Mortal Kombat, bylo klasickou beat´um up procházečkou s podtitulem Shaolin Monks. A to povedenou. U pátého dílu standardní bojovkové série s názvem Deception ovšem nebyla situace tak jasná. Někdo ho ocenil, někdo nebyl tak nadšený. Mortal Kombat se soustředí spíše na „mlátičkáře“ začátečníky, kteří nehodlají trávit půlku puberty učením se pohybů pro svou oblíbenou postavu, ale chtějí si sednout a hrát. Jednoduché ovládání nebo nepříliš složité seznamy komb, to hra nabízí. K tomu ještě zajímavý příběh pro každou postavu a poměrně dlouhou výdrž díky (ne tak úplně zvládnutému) adventurnímu módu a možnosti otevírat další a další postavy. Jistě, Tekken nebo Virtua Fighter je pro hráče, kteří touží po taktickém boji lepší volba, ale Mortal Kombat prostě má své kouzlo a o opaku mě nikdo nepřesvědčí.

Pro milovníky krve a černého humoru tu zůstaly oblíbené fatalitky.

Mortal Kombat Armageddon Děj Armageddonu je jasný. Po dlouhých staletích dochází k finálnímu střetu dobra a zla. A toho se bude účastnit každý, kdo se ve všech dosud vyšlých titulech objevil. Ano, skutečně všichni. Ne deset, dvacet, padesát, ale něco kolem šedesáti postav bude k dispozici. Jak už standardní charaktery, se kterými byla možnost hrát v minulých dílech, tak i bossové. Většinou to byli pěkně velcí zabijáci, takže je kladen důraz na to, aby nebyli oproti ostatním zvýhodněni. Rozhodně nedojde k situaci, že si všichni budou chtít brát čtyřrukého Gora, protože jeho jedna rána zarazí ostatní do země až po bradu. Každý samozřejmě bude opět zvládat několik bojových stylů beze zbraně, plus jeden s ní. Pokud je vám to málo, tak si můžete vytvořit bojovníka svého a možností vůbec nebude málo. Nastavit si budete moci vše od vzhledu až po ovládané bojové umění (šeptá se i o možnosti stvořit si unikátní styl). A jak jsme se přesvědčili v Soul Caliburu III, je to cesta správným směrem.

Samotný bojový systém se větších změn nedočká. Pokud tedy chcete něco komplexnějšího, pak vás opět odkážeme na Mortal Kombat Armageddon Tekkena. Ale i my, co si myslíme, že Kitana má více sexy zadek než Nina Williams, nepřijdeme o nějakou tu novinku. Jednou z nich je to, že velká pozornost bude věnována střetům ve vzduchu. Jestliže se vám podaří dostat protivníka nad svou hlavu, budete s ním moci provádět takové kousky, že by se Neo mohl stydět. Nebude problém držet se nad zemí několik desítek vteřin, a rozhodnout tak zápas ve svůj prospěch. A až toho budete mít dost, můžete s nepřítelem mrsknout o zem a přistát na něm.

Zatím se zdá, že vše, co je na sérii tak oblíbené, zůstane, ale přibudou i další zajímavé novinky.

Pro milovníky krve a černého humoru tu zůstaly oblíbené fatalitky, ale i ty se dočkaly několika úprav. Až porazíte toho, kdo se vám naivně postavil do cesty, můžete provést hodně krvavou „zakončovačku“. Máte na ni určité časové období. Ale nejen to, můžete vykonat jakési kombo, tedy několik fatalit za sebou, což bude hodně bolet. Ne však vás, ale toho, Mortal Kombat Armageddon kdo stál proti vám. Budete to sice vyžadovat mrštné prsty, ale výsledek bude stát za to.

Opět bude dostupný i Story mód, který vám umožní poznat důležité části příběhu. Hrát budete za dosud neupřesněnou postavu, ale měla by být zbrusu nová a hratelná i v klasickém souboji jeden na jednoho. Otázkou je, zdali se tvůrci poučili z Mortal Kombat Deception a nebudou nutit hráče, aby nedobrovolně trávili hodiny a hodiny v Konquestu, aby uvolnili některé z postav k dalšímu hraní.

Příjemným zpestřením hraní byly minihry. Ani tentokráte nebudeme o tyto roztomilosti ochuzeni. Není sice ještě jasné, co nám Armageddon nabídne, ale hlavní muž v pozadí celé série Ed Boon slíbil, že se nějakého překvapení určitě dočkáme. Stejně tak zůstanou zachovány několikaúrovňové arény a smrtící pasti, které mohou rozhodnout zápas za pár vteřin. Přibude i několik nových bojišť a i ta starší budou upravena tak, aby lahodila oku. Od Mortal Kombat Deception asi nedojde k velkému technickému skoku, ale vizuálně by mělo dojít k dopilování prostředí a zvýšení jeho interaktivity.

Mortal Kombat Armageddon

Největším lákadlem je šance zahrát si za JAKOUKOLIV postavu, která se v sérii objevila.

Zatím se zdá, že vše, co je na sérii tak oblíbené, zůstane, ale přibudou i další zajímavé novinky. Obavy může vyvolat to, že se hra bude soustředit na boj ve vzduchu, s čímž tvůrci nemají příliš zkušeností a navíc to může znamenat, že v zápasech půjde jen o to, dostat soupře do vzduchu jako první. Potěšit nás ale může, co může, musí počet hratelných postav, šance vytvořit si vlastní postavu a dokonce mu na míru vymyslet i bojový styl, který bude ovládat. Lačné choutky vyvolává i řetězení fatalit do několika fází. Sice to bude trošku náročnější, ale odměna ve formě brutálního a černohumorného ukončení života vašeho protivníka stojí za to. Bonusy jako nové arény nebo několik miniher, s těmi už se tak nějak u Mortal Kombatu počítá. Stejně jako u Deception i tentokrát by měla být přístupná možnost hraní po internetu, i když o té nebyly uvolněny žádné bližší informace.

Mortal Kombat Armageddon je tak zatím snovou hrou každého fanouška tohoto fenoménu. I přes všechny novinky a technické vychytávky zůstává největším lákadlem šance zahrát si za JAKOUKOLIV postavu, která se v této dlouholeté sérii objevila. A tomu se prostě nedá odolat.

Index očekávání: 90 %


Témata: Humor