Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Za vývoj hry utratil sto tisíc, půl roku neměl volno, vydělal jen drobné

Herní vývojář Alexej Strelkov popsal na internetu své problémy s tvorbou mobilní hry Drunk Shotgun. Přestože k vývoji přistoupil svědomitě a nepodcenil žádný z klíčových faktorů, nevydělala mu hra ani tolik, aby se mu vrátila alespoň setina vynaložených nákladů.

Drunk Shotgun | foto: Alexej Strelkov

Ve hrách se každým rokem točí více a více peněz a příběhy partiček mladých lidí, kteří se díky své vysněné hře prakticky přes noc stali nechutně bohatými, jsou vděčným tématem novinových článků. Letošním hitem je vikinský Valheim, který za necelé dva měsíce prodal již šest milionů kopií, což je množství, na které často nedosáhnou ani AAA hity, na kterých pracují stovky až tisíce lidí.

Prosadit se ve světě mobilních her je bez silného marketingu prakticky nemožné.

Jenže na každý takovýto fenomenální úspěch připadá několik desítek zklamání, na nichž vývojáři obrazně řečeno prodělali kalhoty.

Šikovný programátor Alexej Strelkov pro web Gamasutra popsal těžký osud jednoho takového projektu, a to včetně nelichotivé finanční bilance.

Jeho Drunk Shotgun je rychlou střílečkou na mobilní telefony. Na ty je vývoj výrazně jednodušší (a tedy i levnější) než u „velkých“ platforem, na druhou stranu je tam ještě větší konkurence. Aby se odlišil od nespočtu levných variací na stejné téma, rozhodl se zainvestovat především do grafického zpracování. Jelikož sám sebe vidí jako programátora, musel si na to někoho najmout a právě tato položka byla v celém rozpočtu zcela zásadní. 

Nejdražší část vývoje hry byla investice do schopného grafika.

Vzhledem k potřebě dodatečných úprav překročil původní odhad rozpočtu, celkem za grafiku utratil přes 3 000 dolarů (cca 66 000 Kč). Dalších zhruba 20 000 stály licence na softwarové nástroje a reklama, aby se o hře někdo dozvěděl. Do digitálních obchodů každým dnem míří asi 400 nových her, ignorovat marketing je cestou do pekel. 

Ještě vážnější náklady ovšem Alexej zaznamenal v osobním životě. Jelikož byl v běžném zaměstnaneckém vztahu, na hře mohl pracovat jen po večerech a během víkendů. Celkem mu vývoj trval půl roku, skutečnou práci na projektu odhadl na 55 pracovních „člověkodnů“. Jde ale jen o skutečně měřitelnou práci strávenou přímo kódováním, času, který věnoval návrhu konceptu a obecným přemýšlením o mechanikách hry, je nespočet.

Pro obchod App Store musela být ze hry odstraněna krev.

Jak už je patrné z názvu jeho článku „Jak jsem promrhal půl roku života a 4 tisíce dolarů“, nevnímá to jako povedenou investici. Ne, že by snad čekal, že se ze hry stane hit srovnatelný třeba s Fortnite, ale almužna, kterou se mu podařilo vydělat, zaskočila i jeho. Celkem totiž za půl roku od vydání utržil jen 30 dolarů (ani ne 1 000 Kč), rovnoměrně rozdělených mezi zisky z in-game reklamy a „spropitných“ za verzi bez reklam.

Alexej se přitom v závěru článku zamýšlí, že si není vědom žádné zásadní chyby. Samozřejmě, mnoho věcí by dnes udělal lépe, moc však nevěří, že by byl výsledek zásadně jiný. Celou anabázi tak chce co nejrychleji vymazat z paměti, článek sepsal proto, aby varoval podobné snílky.

Autor:
Témata: Dolar, reklama
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...