Středa 29. ledna 2020, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. ledna 2020 Zdislava

Herní průmysl stále roste, vládnou mu mobilní hříčky a mikrotransakce

  10:55aktualizováno  10:55
Analytická společnost Superdata zveřejnila souhrnná data herního průmyslu za uplynulý rok. A musíme vás upozornit, že se vám výsledky studie s největší pravděpodobností nebudou líbit.

ilustrační snímek | foto: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz

V celém odvětví oproti loňskému roku narostl objem peněz o tři procenta na 120 miliard dolarů, většina z těchto peněz však pochází z digitálních prodejů ve free 2 play hrách. Tím se myslí především nepopulární mikrotransakce. Téměř 75 procent zisku z těchto mikrotransakcí jde na vrub mobilním platformám.

Kostýmy ze hry Fortnite

Fortnite je k dispozici zdarma, přesto loni vydělal skoro dvě miliardy dolarů.

Nejvýdělečnější hrou je samozřejmě Fortnite, díky kterému do kapes Epicu přiteklo neskutečných 1,8 miliardy dolarů (o tom, jak tato hra zdarma vydělává tak obrovské peníze, si můžete přečíst v tomto článku).

Klasické prémiové hry, tedy takové, které si můžete koupit v obchodě, oproti tomu zaznamenaly pětiprocentní meziroční propad. 

Není však důvod k panice, je to spíše způsobeno mimořádně silným ročníkem 2018 a napjatým vyčkáváním před příchodem nových konzolí. U prémiových her je jinak situace úplně stejná jako v předchozích letech – nejvíce „sype“ fotbalová FIFA následovaná nesmrtelným GTA V a každoročním dílem Call of Duty.

Celou rozsáhlou analýzu si můžete stáhnout na tomto odkaze

Autor:
  • Nejčtenější

Herní rok 2020? Bude to bomba, pojďte s námi věštit

Napište vaše tři herní predikce pro letošní rok. Může to být cokoliv, co se alespoň trochu týká her. V prosinci se pak...

Vychází Warcraft 3 Reforged, očekávaný remaster legendární strategie

Kdo by to byl řekl, že od vydání strategie Warcraft III: Reign of Chaos letos uplyne už osmnáct let. A protože její...

Zahrajte si kultovní sérii Half-Life zdarma. Máte na to dva měsíce

V rámci propagace chystaného Half-Life: Alyx si na Steamu můžete po dobu dvou měsíců zahrát obě předchozí hry kultovní...

Epidemie koronaviru obnovila zájem o hru Plague Inc.

Ve skoro osm let staré strategii Plague Inc. mají hráči za úkol vyhladit lidstvo pomocí smrtícího viru. Díky svému...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seriál a hra jsou si podobné asi jako špagety a bicykl, říká autor Zaklínače

Andrzej Sapkowski se aktuálně vyhřívá na vrcholu popularity, seriálová adaptace jeho díla totiž překonala všechna...

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

Roční předplatné Pokémon Home bude stát 15,99 dolaru

Společnost Pokémon Company zveřejnila další podrobnosti, které se týkají připravované cloudové služby Pokémon Home. Ta...

Dobré zprávy o Torchlight. Nový díl nebude free 2 play a vyjde na Steamu

Na základě připomínek od testerů mění autoři chystané diablovky Torchlight svoji vizi. Hra bude regulérním...

Hraje s elektronickým obojkem, za každou ztrátu života dostane ránu

Dva populární youtubeři vymysleli zařízení, které dělá z hraní počítačových her ještě adrenalinovější zábavu než dosud....

Dva zaměstnanci Blizzardu vytvořili prototyp Hearthstone pro VR

Ne, neradujte se. Že by se karetní hra Hearthstone podívala oficiálně do virtuální reality, je prozatím nepravděpodobné.

Najdete na iDNES.cz