Virtuální realita je zatím především na hry, myslí si vývojáři

  17:21aktualizováno  17:21
I když virtuální realita nabízí spousty možností využití, většina vývojářů se nyní zabývá především tvorbou her. Alespoň to tedy vyplývá z výsledků specializovaného průzkumu.

Virtuální realita ale rozhodně není jen výsadou herních pařmenů. Začínající realitka Flatio, která nabízí střednědobé pronájmy, totiž spustila počátkem února možnost prohlídek nejpoptávanějších bytů ve virtuální realitě. | foto: Archiv PEF ČZU, DIVR labsMetro.cz

Virtuální realita je od samých počátků spojována především s hrami a zábavou obecně. Představa toho, že se do digitálního prostoru můžeme ponořit a nechat se jím zcela pohltit, jistě nenechá žádného hráče lhostejným. Jenže jak to mají ostatní lidé? O využití VR pro účely třeba vzdělávání, marketingu nebo komunikace toho bylo napsáno spoustu. Člověk se jen může domnívat, jaké plány má Facebook s Oculus Riftem, když za něj neváhal zaplatit dvě miliardy dolarů. Tipuji, že to nejspíš nebylo jen kvůli tomu, že by chtěl Mark Zuckerberg vydělávat na střelbě po digitálních monstrech.

Virtuální realita HTC Vive

Virtuální realita HTC Vive

Výsledky průzkumu, který si nechala zpracovat organizace sdružující vývojáře pro virtuální realitu, mě proto poměrně překvapily. Celkem 78 % ze skupiny více než 600 dotázaných vývojářů totiž odpovědělo, že výsledky jejich aktuální práce spadají do kategorie „hry a zábava“. Až s velikým odstupem následují výukový software či „přenášení zážitků“. Tímto termínem (v originále „branded experience“) se myslí všechny ty předváděčky interiérů aut či prohlídek hotelových pokojů na dálku, o nichž tak často slyšíme.

Vzhledem k tomu, že hlavní platformy dneška, ať už se bavíme o HTC VIVE, Oculus Rift nebo PS VR, jsou prodávány primárně jako herní doplňky, to asi není vyloženě šokující zjištění. Je ale příjemné vidět, že hry stojí na počátku nové technologické revoluce.

A co vy? Zkoušeli jste někdy ve virtuální realitě něco jiného než hrát hry nebo sledovat porno?

Autor:
 

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Switch slaví dva roky. Co předcházelo úspěchu a jaký je nyní?

Nintendo Switch

Třetího března 2017 je pro Nintendo důležitý den. Začala se totiž prodávat hybridní konzole Switch, s níž se japonský...

Premiéra pořadu o budoucnosti PlayStationu se zaměřila na virtuální realitu

Days Gone

Sony v pondělí v noci vypustila první díl svého pořadu State of Play, který se co do formátu inspiruje nintendovskými...

Pět pekelně těžkých her, na které se těšit

Code Vein

Hledáte hry, u kterých se zapotíte jako u opěvované série Dark Souls? Z následující pětice byste si měli rozhodně...

Advantage Consulting, s.r.o.
ELEKTRIKÁŘ – ABSOLVENT

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 23 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz