Uhoněný Gameekonom

  • 732
Ati předhonila nVidii na trhu grafických karet *** V Xboxu Next se budou honit tři procesory *** Nintendo se honí za ziskem *** RealNetworks dohonilo GameHouse

Ati předhonila nVidii na trhu grafických karet
Kdyby ještě před dvěma lety někdo tvrdil, že Ati získá větší podíl na trhu než nVidia, dostalo by se mu maximálně shovívavého úsměvu nebo spíše hrubého posměchu majitelů grafických karet GeForce či TNT2. A přece se stalo. V posledním čtvrtletí 2003 Ati prodala více grafických čipů než její kdysi nedostižný konkurent. Podle čísel společnosti Mercury Research nakonec v posledních třech měsících patřilo společnosti Ati Technologies 24,9 % trhu zatímco nVidia získala pouze, a teď se nechte překvapit, 24,7 % trhu. Rozdíl mezi dvěma nesilnějšími firmami na trhu tedy skutečně dosahuje obrovitých rozměrů. Při pohledu elektronovým mikroskopem. Ale vážně, pro Ati jde o silnou psychologickou výhodu.
Představte si to sami, po letech na ocase najednou, byť jen o chlup, dosáhnete na první pozici. To je na větší oslavu než jen flaška šampusu. Úspěch je to rozhodně zasloužený. Ati se technologicky nVidii minimálně vyrovnala a o ovladačích Ati se už dávno nemluví jako o šmejdech. Naopak nVidia narazila s problémy ohledně chlazení GeForceFX, u které navíc nasadila ve srovnání s kartami Ati příliš vysokou cenu.
Další úspěch s příslibem do budoucna přineslo Ati rozhodnutí společnosti Microsoft použít čipy kanadského výrobce do nové generace svého herního zařízení Xbox. Grafiku bude mít Ati na starost i v následovníku Game Cube od Nintenda. Čísla Mercury Research zahrnují i OEM a integrované čipy v osobních počítačích a noteboocích, ale koho by to zajímalo?
Zdroj: Games Industry

V Xboxu Next se budou honit tři procesory
Kolem nových herních konzol Microsoftu a Sony je stále hodně nejasností, ale jeden hodný tajný zdroj přímo z Microsoftu přeci jen prozradil řadu zajímavých detailů o připravované novince. Začneme smutně – není jisté, zda bude zachována zpětná kompatibilita se současným Xboxem. To by znamenalo ztrátu možnosti hrát současné hry, leda by Microsoft k novému Xboxu přidal i jeden starý. Ale jinak to vypadá slibně. Hlavním cílem Xboxu Next je umožnit hru 3D her v HDTV rozlišení, což neumožňuje ani většina současných PC. Podle zpráv, které dostali herní vývojáři, bude Xbox Next na trhu přibližně na podzim. Srdcem Xboxu Next mají být tři 64b procesory vyvinuté společností IBM. Kombinace tři procesorů by měla Xboxu poskytnout větší výpočetní výkon, než mají současná PC s procesory Intel a AMD. Pokud tomu nevěříte, podívejte se na výsledky testování superpočítačů Apple G5 PowerMac s duálním PowerPC procesorem a v duchu přidejte ještě třetího bratra v triku pro Xbox.
Grafický čip dodávaný společností Ati Technologies bude výkonnější než připravovaný R400 pro Platformu PC. Právě tato hračka má umožnit hru v HDTV rozlišení 1920x1080. Zkuste si v takovém rozlišení pustit třeba MS Flight Simulator 2004 na svém PC. Tedy, pokud vám to dovolí monitor. Využití trojice procesorů a ještě na platformě PowerPC může být překážkou pro zachování zpětné kompatibility, jestli se to Microsoftu vyplatí, je otázka. Prodejům Playstation 2 pomohl v začátcích dostatek starších her pro PS One.
Zatím se ještě neví, zda bude mít nový Xbox pevný disk nebo ne, to záleží také na rozhodnutí Sony. Pokud ho dostane základní verze Playstation 3, nebude bez něj ani Xbox. Jinak bude spoléhat na paměť typu flash pro ukládání pozic ve hře a dalších dat stejně jako to dělá PS2 nyní. Změnit se může i kapacita operační paměti. Počítá se s kapacitou 256 MB, ale pokud dá Sony víc, dostane Xbox krásných 512 MB. Také se ještě také neví, jaký typ média použije Microsoft pro distribuci dat. Ve hře je nejen DVD, ale také technologie Blu-Ray, u které není jisté, zda bude připravena pro komerční nasazení včas.
Vývojáři zatím nedostali oficiální vývojářské kity, ale minimálně Electronic Arts a Activision už nyní pracují na hrách pro novou generaci Xboxu. Interní vývoj zahájil i Microsoft. A jestli neuhodnete, jaký hardware při tom používá! No jistě, vývojáři Microsoft Game Studios chroupají „pětková jablíčka“. Na základě G5 PowerMac ostatně bude založen i oficiální hardwarový emulátor Xboxu Next pro první fáze vývoje.
Zdroj: Games Industry

Nintendo se honí za ziskem
Ne úplně úspěšně se v roce 2003 dařilo Nintendu. V některých oblastech překonal tohoto matadora v prodejích Microsoft a cenová válka se projevuje na finančních výsledcích společnosti. Manažeři Nintenda na základě slabé poptávky po produktech GameCube a GameBoy Advance upozornili investory, že očekávají nižší zisky. Podle všeho se totiž nepodaří do konce března prodat milion ze zamýšlených šesti milionů GameCube ani dva miliony ze zamýšlených 20 milionů kapesních GameBoyů. Tržby za fiskální rok, který pro Nintendo končí právě v březnu, pak mají klesnout z očekávaných 60 miliard yenů na přibližně 54.
A ani budoucnost není pro Nintendo úplně růžová, Sony, která drží příčku nejúspěšnějšího prodejce domácích herních zařízení, se chystá zaútočit na Nintendo i v jeho doméně hraček do ruky, kde proti GameBoyi nasadí zařízení PSP.
Zdroj: The Times

RealNetworks honí GameHouse
Výrobce multimediálního spyware RealPlayer, společnost RealNetworks, oznámila úmysl převzít vývojářské studio GameHouse výměnou za 35,6 milionu dolarů. Cílem této transakce je posílení divize RealArcade, která se soustředí na vývoj her nabízených formou placeného downloadu. Podle vyjádření šéfa RealNetworks bude GameHouse i nadále dodávat obsah pro Yahoo! nebo MSN.
Nákup GameHouse bude stát 14,6 milionu v hotovosti a 3,3 milionu akcií RealNetworks.
Jen pro zajímavost, GameHouse, i když jste o něm asi neslyšeli a zase dlouho neuslyšíte, si na sebe dokáže vydělat: za minulý rok dokázal při obratu 10 milionů dolarů vydělat 5,5 milionu. No, ať si to RealNetworks užijí.
Zdroj: Oregon Live