Diskuze
TÉMA: Evoluce a výzvy her zasazených do otevřeného světa
Děkujeme za pochopení.
J59á98n 76B70o26k39o11r
Otvorené svety sú fajn, ale ako sa hovorí, všetko musí byť s mierou. Jednak už nemávam toľko času, čo kedysi, takže ak ma chce recenzent ohúriť čo najväčším svetom alebo dĺžkou hry, tak u mňa nepochodí. Mám rád voľnosť a možnosti skúmania primerane veľkého sveta, rád si splním aj nejaké vedľajšie úlohy, no hra by mala mať dobrý aj hlavný príbeh a mala by mať aj nejaký koniec.
Inak, čo sa týka ukladania len na checkpointoch, tak to naopak považujem za zabijaka hlavného princípu otvorených svetov. Ak nemám možnosť hru uložiť kdekoľvek, tak prieskum sveta ide bokom a naháňam sa za misiami, lebo viem, že ak hru preruším, zas ma to hodí len na nejakú blbú základňu. Ak však mám možnosť ukladania, tak na ceste za svojim cieľom môžem robiť odbočky a vyjsť si na prieskum, lebo viem, že po prerušení budem pokračovať tam, kde som prestal.
F88i88l14i58p 92T26ř58e90b31a
Open world = důvod ke znepokojení. Znamená to, že tvůrci nalili spoustu energie do tvorby kulis, které nijak nepřispívají k celkovému zážitku - už proto, že se počítá s tím, že je nezanedbatelná část hráčů nikdy neuvidí.
Co hůř: patřím ktěm hráčům, kteří musí vždy všechno prozkoumat, s každým promluvit, každý quest splnit, každou potvoru zabít, každý sud vybrat. Dělat tohle v obrovském otevřeném světě, kde drtivá většina obsahu je nějaká random omáčka, je čiré peklo. Navíc mám tendenci nejdřív prozkoumávat a pak teprv dělat, co tvůrce zamýšlel, čili často někde přijdu z druhé strany a věci pak nedávají moc smysl. Ale já si zkrátka nemůžu pomoct.
Mám proto mnohem radši hry o něco lineárnější, kde ale všechno má svůj význam a zapadá to do sebe. Klasické pololineární dungeony typu Baldur's Gate, Dragon Age, Half-Life, Crysis.
Jediný open world, který toto částečně splňuje je W3, a ani tam to s těma pašeráckýma skrýšema nebyla žádná extra sláva...
Samozřejmě se to ale nesmí s linearitou přehánět, než to mít nalinkované od začátku do konce, to se rovnou můžu podívat na film...
J11i72ř84í 79K47a47r32b74a98n
Já mám právě tohle prozkoumávání nejraději, vždy rychle chvátám dohrát hlavní příběh abych měl dost času a klidu na bloumání krajinou a hledání skrytých úkolů Holt každému vyhovuje něco jiného, já budu vždy vyhledávat tyto hry a utrácet peníze hodlám jedině za ně ...
M22a38r87t89i30n 90K10u68ř74i82l
Bože co mají všichni s tím Zaklínačem. Ta hra mě absolutně nebavila, bohužel, bohudík, nevím, ale nechápu proč jsou z toho všichni paf a všude slýchám jen, že to je nejlepší hra všech dob..
M24i77r78e81k 35B97e97ň30o
No, tak kde je psáno, že se ti musí líbit všechno? Ikdyž to bude hra roku, tak se ti to nemusí líbit :-). Získalo to pár ocenění a lidi to prostě baví a líbí se jim to... Nicméně jak se říká 100 lidí 100 chutí... Ještě než byl seriál, tak Zaklínač prostě táhnul, je to super příběh a když to spojíš s krásným prostředím, slušnou hratelností, tak to bude prostě táhnou a lidi z toho budou paff :-)
O63n39d44r23a 86H78ů13ď38a
Me se open-world svety libi. Ale zase se nechci zdrzovat krmenim postavy, spanim a dalsim vecem, ktere jen zdrzuji. A taky vzdy uvitam, kdyz vim, kde jsou ukoly. Nemam moc casu, abych travil hodiny hledanim questu a podobne. Kdyby mo bylo 15, tak bych si to asi uzival. Ve 35 uz teda fakt ne.
R41o63m73a22n 22O75l11á71c14h
Kdyby to běželo v reálném čase, tak byste se najedl párkrát za 24 hodin a bylo by to v pohodě. Ale jak je to masivně zrychlené, bývá to opruz. Bavilo mě to snad jen v San Andreas, kde jste jídlem nebo nejídlem tloustnul a hubnul, ale jinak to bylo myslím fuk.
R10o23m98a68n 23O58l34á50c74h
Sandbox akce jsou pro mě hodně, ba zásadně o detailu. Jak se auta naklání vlivem fyziky, jak odlišně se řídí, jak lokace působ živě, či naopak na první pohled jako potěmkinské vesničky... Umělé je to samozřejmě všechno, ale i drobnosti mají velký dopad na výsledek. Takže asi jako jeden z mála mám vedle série GTA rád například oba díly Mercenaries...
A75n52t32o90n58í81n 49H26o68l45í63k
Celkem jsem si uzival W1, ale W3 me nikdy nechyt. Proste nuda. Uzival jsem si GTA5, ale odvazany jako ze San Andreasu jsem nebyl. Porad lepsi nez GTA4. Ale velmi jsem si uzival GTA online. A RDR2 se mi taky nelibi. A uz mi to doslo. Me se proste nelibi ti protagonisti. CJ byl super, a prostredi cernoskeho gangu bylo zajimave. A ta anglictina ! Niko je samozrejme pro nasince mnohem mene zajimavy. Trojice protagonistu v GTA5 je takova neslana, nemastna. Plus par naprosto otravnych misi, hrat znova to proste nejde. A to samy Artur. Co mi je do neho. Nesympaticky opicak. Chci se toulat po prerii, ale jeho story me nezajima, sorry. A to samy Geralt. Je to borec, ale na 3 hry to nestaci. Kdyz skoncila jednicka, bylo to tak akorat.
Chci proste vlastni postavu. Chci hrat hru 5x pokazde s jinou postavou, jinak. Tomu rikam RPG. GTA, RDR ani Witcher tohle proste nemaji, a nejak mi to zacina vadit.
P98e50t19r 86H90o58c45h94m62a70n
Vzhledem k úspěchům a prodejům W3 to asi na 3 hry stačí.
R76o16b76e34r83t 98A60d49á79m20e71k
Před týdnem jsem si znova po letech stáhl Fallout 3 se všemi datadisky a tři hodiny strávil patchováním a modováním podle návodů na youtube. Pak jsem hru spustil a byl jsem znova ztracen. Jedu to nonstop a jsem znova ve svém živlu. Ta hra je klenot.
M22i13r60e16k 50B14e90ň72o
Zrovna v sobotu jsem se vytrestal na skákání :-D... Na chvíli jsem si pustil Odysseu a běhal jsem tam jak blázen, skákal ze stovek metrů a pohoda s prstem v nose... Pak jsem si na chvíli zapnul RDR2 a spadl jsem ani ne z metru a rub mtrvý :-D :-D... Na tom se vždycky strašně vytrestám a neuvědomím si, že už hraji něco jiného :-)... Na RDR2 se mi nejvíc líbí to, že člověk nemá na mapě plno otazníku, ale postupně jak prostě projíždí, tak se mu ukáže, že v dané lokalitě by mohlo něco být, to mě štve na AC a možná i na Zalínačovi (u Zaklínače jen ta mapa plná otazníku a víš přesně kam máš jít, aby si něco našel) jak tě vodí za ručičku ala: "Jdi tam a udělej přesně toto", v tom má RDR2 největší volnost, fakt super, ale pro lidi, kteří nemají rádi bloudění po mapě a hledání, to může být trest no :-)
J94a17k64u18b 15B58o14h22o77n63ě23k
Pokud vím, tak u Zaklínače se otazníky ukázaly až po přečtení místní vývěsky, takže to nebylo úplně nutně viditelné. Navíc tam bylo dost zajímavých lokací bez otazníků a i nějaký ten quest se na nich dal najít.
V74a40š21e97k 71H74a79v86r82á85n66e81k
Evoluce jen za posledních 5 let... trochu jsem čekal hlubší vhled do historie. Třeba první TES: Arena. :)
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...