Pokémon Go Fest, který se konal přes víkend v americkém Chicagu, měl být dosud největším srazem fanoušků této oblíbené mobilní hry, která loni doslova převálcovala celý svět.
Bohužel se pokazilo snad vše, co mohlo, takže když napíšu, že se akce nevyvíjela podle přání organizátorů, bude to nemístný eufemismus. Ve skutečnosti to dopadlo vyloženě katastrofálně a pořadatelé z firmy Niantic, která má hru na svědomí, mohou být rádi snad jen za to, že to všichni přežili ve zdraví.
Idea pohodové party pro fanoušky Pokémonů se začala hroutit už v samotném začátku. Kilometrové fronty u vstupu do areálu znamenaly pro většinu návštěvníků dvě až tři hodiny čekání, zahájení oficiálního videopřenosu z akce muselo být odloženo a vypadávající zvuk a obrazovky na hlavních pódiích také příliš náladě nepřidaly. Tím největším problémem však byl fakt, že kvůli tisícům hráčů koncentrovaným na jednom místě došlo k přetížení herních serverů. Výsledkem tedy bylo, že na akci věnované lovu Pokémonů nebylo vůbec možné samotnou hru hrát.
Spousta účastníků přiletěla do Chicaga z daleka a svoji frustraci neváhali ventilovat nahlas, což odnesli mnozí vystupující. Nebohá moderátorka se pod vlnami nesouhlasného bučení občas ani nedostala ke slovu, letící lahev s vodou ji naštěstí nezasáhla. Své dávky nenávisti se dočkal i výkonný ředitel firmy Niantic John Hanke, který se z pódia rozlíceným fanouškům omlouval. Skandující dav pro nějaké to ostřejší slovo rozhodně nešel daleko a pokřik „Fix Our Game“ (Opravte naši hru) byl asi ten nejslušnější.
Chicagský Pokémon Go Fest tak skončil po všech stranách katastrofálně a pořadatelé teď místo počítání zisku musí řešit tzv. damage control. Vrací vstupné, účastníkům rozdávají herní měnu i legendární Pokémony a nešetří omluvami. Ale to už mnoha lidem zkažený víkend stejně nenahradí.