Po bombastickém traileru ticho po pěšině. Hry, na které se zapomnělo

  • 12
Mezi oznámením her a jejich vydáním často uplyne spousta času. Připomeňte si s námi pár takových, na které čekáme tak dlouho, že už nás vlastně ani moc nezajímají.

Vývoj her je poměrně komplikovaný proces, v jehož průběhu dochází k mnoha nečekaným událostem. Některé se zaseknou v tzv. „vývojovém pekle“ (development hell) a i když se jim třeba nakonec podaří vyjít, jsou v mnoha ohledech zastaralé A kromě hrstky radikálních fanoušků nikoho nezajímají, jako příklad můžeme uvést třeba Duke Nukem Forever, The Last Guardian nebo naposledy Crackdown 3.

Vybrali jsme několik titulů, kterým podle nás hrozí stejný osud. A to ještě budou tvůrci rádi, pokud se jim vůbec něco podaří vydat.

Dead Island 2

Parádní zombie akce od polského Techlandu v roce 2011 uspěla u kritiků i fanoušků, a tak ji po dvou letech následoval datadisk Riptide. Oficiální oznámení druhého dílu na sebe nenechalo dlouho čekat, skvělý trailer pak sliboval navázat přesně tam, kde předchozí díl skončil. JenžE vztahy mezi vývojáři a vydavatelstvím Deep Silver začaly skřípat. Techland odešel pod křídla Warner Bros. a vytvořil si raději vlastní značku Dying Light.

Vývoj Dead Island 2 si pak Deep Silver mezi interními studii přehazoval jako horký brambor. Ani vývojáři z Yager (např. Spec Ops: The Line) a Sumo Digital (World War Z) se však neosvědčili, aktuálně tak na hře pracují Dambuster Studios (zatím jen nepříliš přesvědčivý Homefront: The Revolution). Deep Silver sice stále usilovně tvrdí, že vývoj pokračuje podle plánu, hodnotu značky však neustále snižuje pomocí mobilních free 2 play ptákovin. Po pravdě řečeno, na Dying Light 2 se těšíme mnohem více.

Dead Island 2
Dead Island 2
Dead Island 2

Skull & Bones

Lodní minihry ze čtvrtého dílu Assassin’s Creed se lidem tak zalíbily, že se na nich Ubisoft rozhodl vystavět samostatnou hru. Skull & Bones byly poprvé představeny na E3 v roce 2017 a patřily mezi největší překvapení výstavy. Mělo jít o multiplayerovou taktickou akci, která ovšem měla obsahovat i příběhovou kampaň pro jednoho hráče. Původní datum vydání bylo naplánováno na druhé pololetí 2018, později došlo k odkladu o rok. 

Jenže na loňské E3 o hře nebylo ani vidu ani slechu a i když třeba na Steamu vidíme v položce datum vydání mnohoznačné „již brzy,“ s vydáním se počítá nejdříve až v příštím roce. Těžko říct, co za takto výrazným zpožděním stojí, ale Ubisoft se po nepovedeném vydání Ghost Recon 2 odkladů evidentně nebojí (viz náš článek). Sice nepochybujeme o tom, že Skull & Bones nakonec skutečně vyjdou, otázkou však je, kolik toho budou mít společného s původně prezentovanou vizí.

Skull & Bones
Skull & Bones
Skull & Bones

Deep Down

V roce 2014 vypustil Capcom do světa našlapaný trailer pro chystané akční RPG Deep Down, který měl ukázat síly tehdy nastupující konzole PS4. Kromě temné atmosféry a krásně zpracovaného dračího ohně nás zaujala i provázaností se světem Street Fightera a odkazem na Českou republiku. Dnes hře fanoušci cynicky přezdívají Dark Souls: Cancelled Edition, protože jsme o ní od té doby nic oficiálního neslyšeli. 

Internetem kolují drby, že se PS4 nakonec ukázala pro celý koncept hardwarově slabá a hra vyjde až na PS5, jediné, co podobným spekulacím nahrává, je však jen skutečnost, že si Capcom v roce 2018 prodloužil na značku Deep Down licenci. Jenže „soulslike“ žánr v posledních letech prošel doslova boomem, a proto je nám osud této hry už v podstatě ukradený.

System Shock 3

Zato nejasný osud Systém Shocku 3 nás velice bolí. Na pokračování kultovní značky pracoval i její původní autor Warren Spector. Hra měla veliké ambice a první ukázky vypadaly skvěle, ovšem finanční pád vydavatelství Starbreeze (psali jsme tady) vnesl do celého projektu zmatek. Na internetu se objevila řada spekulací, že už na hře nikdo nepracuje, to však bylo následně zástupcem společnosti razantně odmítnuto. Bohužel veškerá komunikace směrem k fanouškům je na bodě mrazu, a tak je v tuto chvíli osud hry ve hvězdách. 

Ukázka ze System Shocku poháněného Unreal Enginem
System Shock
System Shock

Wild

Kdyby minulý týden neunikl na veřejnost nový grafické koncept, nejspíš bychom si na Wild už nikdy nevzpomněli. Od roku 2015, kdy byla hra naposledy oficiálně předváděna, jsme totiž o ní nic nového neslyšeli. Přitom její koncept vypadal zajímavě. Mělo jít o simulaci prehistorického lovce v otevřeném světě, pomocí šamanských kouzel jsme měli mít možnost ovládat i divoká zvířata. O produkci se staral sám Michel Ancel, autor legendárního Raymana. 

I tady se spekuluje o vydání hry na PlayStation 5, v tuto chvíli je to však spíše jen ničím nepodložené zbožné přání.

Podobných her je však samozřejmě ale mnohem víc. Za zmínku stojí například A Valley of Gods, které doplatilo na volnou pracovní morálku ve Valve, až příliš ambiciozní Star Citizen nebo třeba pokračování akčního RPG Two Worlds. Vzpomenete si ještě na nějaké zpackané vydání, které štve vás?