Train Simulator
doba vydání: jaro 2001
O Train Simulatoru jsme už jednou na BonusWebu psali. Chystané převedení práce strojvedoucího do podoby počítačové hry vzbudilo velký ohlas mezi širokým (většinou pánským) publikem. Autoři slibují maximální možnou věrnost fyzikálního modelu vlaku (takže rozjíždění a brždění nebude žádná legrace), několik lokomotiv z různých historických epoch (od „Létajícího Skota“ až po supermoderní Amtrack Akela) se všemi přístroji plně funkčními, železniční tratě všech možných typů (od předměstských až po horské průsmyky), proměnlivé počasí a živé okolí trati tepající svým vlastním životem. Zájemci mohou využít editor a sami si vytvořit vlastní krajiny či lokomotivy. Skvělá grafika je samozřejmostí – pokud by vám nestačila trojice screenshotů pod tímto odstavcem, můžete se podívat na další zde.
Mech Commander 2
doba vydání: léto 2001
Spolu s nákupem firmy FASA Interactive se dostala Microsoftu do rukou licence na skvělé stolní hry. První z nich, Crimson Skies, se zatím dočkala převedení do počítačové verze v podobě skvělého akčního simulátoru. To druhá, slavnější série BattleTech má již v počítačovém světe ledacos za sebou – kromě série akčních simulací bojových robotů MechWarrior (zvláště poslední, čtvrtý díl byl skvělý) existuje i strategie Mech Commander, jejíž druhý díl měli možnost shlédnout návštěvníci GameStocku. I tentokrát půjde o poměrně náročnou taktickou RTS, ve které budete coby nájemný žoldák ve službě jednoho ze tří rodů udílet rozkazy skupině robotích monster. Celá hra bude zasazená do velmi atraktivního plně trojrozměrného prostředí a slibuje jedinečný (nejen) vizuální zážitek. Multiplayer s několika módy hry je samozřejmostí. Další várku obrázků najdete tady.
Dungeon Siege
doba vydání: léto 2001
Dungeon Siege patří k nejočekávanějším RPG hrám letošního roku. Nepůjde však o žádné hardcore RPG, ale spíše o akčnější věc s lehkým nádechem realtimové strategie – hráč začne coby nezkušený farmář (nebo farmářka – to aby nebyli tvůrci obvinění ze sexismu) a postupně se bojem vypracovává v udatného dobrodruha s družinou sedmi dalších bojovníků. Neexistují žádná omezení, a tak do své party můžete přijmout postavy libovolného povolání, rasy, snad i sexuální orientace. Dungeon Siege bude vyvedená v plně 3D grafice – při pohledu na screenshoty se mnohým lidem tají dech. V přiloženém editoru je možné libovolně přidělat a dát ostatním k dispozici další dobrodružství, což spolu s propracovaným multiplayerem skýtá netušené možnosti zejména na internetu.
Sigma: The Adventures of Rex Chance
doba vydání: podzim 2001
Sigma, tak se jmenuje připravovaná realtimová strategie zasazená do třicátých let minulého (tj. dvacátého) století. Úkolem hráče je vystavět co možná nejsilnější armádu zmutovaných zvířat (sloni, nosorožci, žirafy, velbloudi...) a porazit zlého šílence, který se pokusil přebrat vládu nad několika tropickými ostrovy. Na GameStocku mělo několik novinářů možnost zahrát si funkční betaverzi a všichni se shodují na tom, že je nejvíce zaujal systém „výroby“ nových zvířat (z více než čtyřiceti základních druhů můžete mutováním vygenerovat na 300 000 kombinací) a také fakt, že je většina běžných atributů base managementu potlačena na úkor výzkumu a práce s jednotkami. Další předvádění se plánuje na E3...
Flight Simulator 2002
doba vydání: podzim 2001
Další pokračování nekonečné série Flight Simulatorů. K největším změnám oproti předchozímu dílu patří zejména implementovaný modul řízení letové kontroly (tj. už žádné divoké vyvádění na letištní ploše ani ve vzduchu, za které byste v reálu přišli o licenci), speciální rutiny zajišťující živý „dopravní“ ruch kolem vašeho letadla (ano, u velkých letišť si hezky počkáte ve frontě), grafické algoritmy, které v závislosti na krajině samy generují příslušné stromy, skály a budovy (což z výšky deseti tisíc metrů jistě oceníte) a také nová letadla, mezi kterými nechybí hydroplány ani populární Boeing 747-400 (let s takovým obrem již dá docela zabrat). Stejně jako minule, i v FS2002 budou dobrodružné scénáře jako například nízký pátrací přelet nad pustinami Aljašky či nouzové přistání s velkým dopravním letadlem. Pár obrázků najdete i tady.
Zoo Tycoon
doba vydání: podzim 2001
Obrovský komerční úspěch Rollercoaster Tycoonu a jeho datadisků, které po dlouhé měsíce vévodily žebříčkům prodejnosti v USA daly inspiraci ke vzniku hry s podobným námětem, jen v trochu jiném prostředí – Zoo Tycoon. Jakožto majitel a manager virtuální zoologické zahrady musíte vybudovat co možná nejefektivněji fungující komplex, ve kterém se budou jak návštěvníci, tak vystavená zvěř cítit maximálně spokojeně. Budete muset dokonale vyvážit ceny suvenýrů a občerstvení, správně rozvrhnout trasy krmičům, optimálně umístit jednotlivé klece, výběhy i voliéry a udělat další milión věcí, které zůstávají očím laika skryty. Zejména screenshoty opravdu stojí za to – „zebra jedna vypadá spokojeně, zebra tři vypadá spokojeně, zebra čtyři vypadá spokojeně, lev dva se zdá být frustrovaný, opice třicet osm má nejspíš hlad“
FreeLancer
doba vydání: jaro 2002
Není tomu tak dávno, co vyšel skvělý vesmírný simulátor StarLancer, který více než co jiného připomínal staré koloniální bitvy v kabátě vzdálené budoucnosti. Pozemské mocnosti (USA+spojenci versus Rusko+spojenci) mezi sebou bojovaly o nadvládu nad planetami, asteroidy a vesmírnými stanicemi – šlo o nesmírně napínavou a dynamickou hru, jednu z nejlepších ve svém žánru. FreeLancer je o něco volnější pokračování slavného předchůdce – nebudete v něm však vojákem, nýbrž obchodníkem, který putuje sluneční soustavou ve snaze vydělat nějaký ten kredit a pokud možno se dožít dalšího rána. Očití svědkové, kteří měli možnost FreeLancera vidět v akci, mluví o naprosto dokonalé grafice lodí a okolního vesmíru.