Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Video odhalilo, proč DOOM vznikal osm let

  17:27
Interní rošády, komplikovaný vývoj i opakované restarty projektu vedly k nadstandardně dlouhé tvorbě čtvrtého DOOMu. Zdá se však, že výsledek stál za to. Průměrné hodnocení letos vydaného čtvrtého dílu se totiž pohybuje okolo 85 %.

Alternativní obal hry Doom | foto: id Software

Vývojáři ze společnosti id Software ohlásili DOOM v roce 2008, většina světa si však na oficiální ukázku počkala dalších sedm let. V mezičase unikly materiály ze zrušené verze, jejichž pravost však tvůrci tehdy nepotvrdili (podívejte se).

Zákulisí vývoje poodhalil teprve dokument DOOM Resurrected, který vznikl díky komunitním příspěvkům na serveru Patreon. O práci na hře tam hovoří někteří z předních vývojářů. A její vznik se neobešel bez zlé krve.

Po restartech totiž ze studia někteří lidé odešli a další firma propustila kvůli jejich neochotě přijmout nové směřování.

DOOM v prvních letech vznikal jen v malém týmu a práce na hře se tak příliš neposouvaly. Celá firma se na hru začala soustředit teprve po vydání hry Rage v roce 2011.

Právě tu ostatně uniklé záběry ze zrušené verze DOOMu připomínaly. Jenže Rage skončil jako komerční propadák a dost možná tím podobu DOOMu zachránil.

Zrušená verze interně označovaná jako DOOM 4 (1.0) více připomínala filmový zážitek. Kladla důraz na příběh, setkat se bylo možné s řadou postav a její prostřední bylo odlišné. Soustředila se na globální dopad démonické invaze na zem a roli nemluvného mariňáka tak upozaďovala.

Ve hře jste se pohybovali v postapokalyptických ulicích, dění bylo značně skriptované a před nepřáteli se mnohdy bylo třeba krýt. Řada protivníků navíc v úvodních fázích hry byla spíše variací na zombie.

Titul byl realističtější a značně se odkláněl od dědictví série. Vývojáři tak zpětně tvrdí, že projekt nepůsobil jako DOOM. Mezi lety 2011 a 2013 proto práce na hře dvakrát restartovali. Bylo třeba učinit krok zpět a zkoumat, co jsou základní prvky série.

DOOM
DOOM
DOOM

Restartovaný DOOM vydaný v roce 2016.

Nakonec se přiklonili k frenetické akci, ve které není třeba přebíjet a nevyužíváte opatrný postup či neustálé krytí se za objekty. Titul měl tempem připomínat první dva díly, vizuálně se pak inspiroval spíše v třetím DOOMu.

Při práci na finální verzi vývojáři téměř všechen předchozí obsah zahodili. Zůstala jen kostra systému, ze kterého vznikly brutální dokončovací údery zblízka (glorykills). Ta však nebyla zdaleka tak propracovaná a svižná, jak ji známe z vydané hry.

Za zmínku stojí také fakt, že nový DOOM tvůrci ukázali již na akci QuakeCon v září 2014. A ačkoliv promítání navštívily stovky lidí, záznam z ní nikdy neunikl. Veřejnost tak hru mohla posoudit poprvé v roce 2015.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...