Diskuze
Herní adventury: Dobrodružství ze starých časů
Děkujeme za pochopení.
podhurka
Adventura
Když jsem poprvé hrál adventuru Broken Sword, nemohl jsem přestat a těšil se na nový den. Člověk se ztotožnil s Georgem a chtěl sám projít úskalím hry. Pak se přidaly další hry Siberia, Atlantis a jejich další díly, atd... Myslím, že když už člověk něco hraje, tak adventura má alespoň smysl. Neřeší se problém jakou zbraň na koho, ale jak pomoci toku příběhu. Bylo třeba zapojit mozek a ne bezduše vymlátit nějaké agresory... Ono vůbec, krev tekla zřídka a člověk hru ukládal po zdolání složitého problému....zemřít se dalo málokdy.Také češi byli vynikajícími tvůrci adventur ! To člověka potěšilo ještě víc. ( Posel smrti př. ) Žánr však začal upadat, neboť, bohužel, hráči raději zabíjí, než aby se zastavili a přemýšleli....použití mozku je ztrátou času. Uvidíme, co z toho pro dějiny vyplyne.............
Host
Re: Adventura
Souhlasím. Mimochodem k tomu, kde se dalo umřít - co myslíte, existuje tady někdo, kdo neumřel v Neverhoodu?
Host
ADV
Ano mas pravdu, mym 3D jsem myslel CG rendery (cinema graphics-renderovane pozadi). Kdyz si opomenel ty hrozne vypadajici adventury jako Monkey 4, nebo nova epizodni Monkey od Telltales, tak je mi z toho trochu nelibe :) Simon 3 treba uz to ma vic stylizovane a pokud postava hraje skvele s pozadim a osvetlenim, tak to neni zase tak hrozne. Musim pripomenout skvele vypadajici nove adventury jako Lost Horizon, Whispered World, Machinarium, Sinbad: In Search of Magic Ginger apod.
Host
ADV
Adventury je zanr kterymu slusi pouze 2D grafika a kdyz uz je 3D tak aby byla alespon z 50% stylizovana. Vezmete si kuprikladu nadherne kreslenou grafiku v So Blonde, Monkey Island 3, Ghost Pirates (ted vychazi), Broken Sword, Runaway atd. jejich hromada, pokud zminim 3D adventury musim se zastat Syberie, Secret Files 2, Mata Hari i ceske Black mirror. Ohledne 3D se mi nelibi, ze je vse delane realisticke, ale proc? kazdy den kolem sebe vidi realisticnost, je to trochu nuda videt to co vidime kazdy den a i ve hrach. Vse by se melo trochu stylizovat a 2D rucne kreslena grafika se vzdycky oceni vic nez 3D. Plynule animace, hudebni atmosfera a dabingy jsou v dnesni dobe podminkou.
Host
Re: ADV
Ony 3D adventury, které jsi uvedl, jsou takové pseudo 3D. Kdybych měl brát pravé 3D adventury, tak mě napadá Gabriel Knight 3, Monkey Island 4, Simon the Sorcerer 3 a tak podobně. Jinak souhlas, tady se tomu třetímu rozměru opravdu moc nedaří.
Host
adventury byly dobre hry
mival jsem rad i textovky. Nejprve od Frantiska Fuky na ZX Spectrum - jeho Indiana Jones nebo Podraz jsou nezapomenutelne, pozdeji jsem hral i anglicke klasiky od Infocomu. Textovky nemely grafiku, ale o to vic musela pracovat vlastni predstavivost. Pak prisla grafika, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Simon the Sorcerrer, Monkey Island, The Dig, Gateway I, II, nadherna Longest Journey.... a spousty dalsich. Mel jsem ty hry rad prave proto, protoze si nezakladaly na akci, ale spis na pribehu. Jak pise autor, byly to interaktivni knihy. Dnes uz se na pribeh tolik nehraje, zato se to kompenzuje tunami akce a animaci. Ale abych jen neidealizoval, tzv. hadanky v techto adventurach byvaly casto zcela nelogicke
Host
Re: adventury byly dobre hry
Indiana Jones na ZX spectrum to byli bomby . Nejvíc mě vždy dostalo : nerozumim , Nemužeš zkoumat něco co tu není , Musíš říci co chceš vlastně dělat . Hrál jsem jen chrám zkázy a Indiana Jones 2 . Podraz 3 . Textovky byli vždy zajímavé hlavně povely : jdi na s,j,v,z, pak povel seber , vezmi použij , prozkoumej . Hlavně měli hlavu a patu
Host
Ursus
Jako člověk, který se češtinou živí, si dovolím nesouhlasit.
Host
PaJja
Adventury jsou best, tesim se na zitra az zavzpominam :-)hezkej clanek
Host
Ursus
Mimochodem adventury sluší každé platformě, která nemůže (a nebo nechce) oslňovat vysokým výkonem. To je asi ten důvod, proč já osobně cítím lehkou renesanci adventur na Nintendu DS.
Host
Ursus
Možná to není moc dlouhé, ale na druhou stranu se to hezky četlo. Těším se na další část.
Host
no
to jste toho moc nenapsali. Nechápu proč jste tenhle článek rozdělili, když ten úvod je takhle krátkej
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Krásný slunný byt 2kk
Otakara Kubína, Boskovice, okres Blansko
4 600 000 Kč