Grand Theft Auto 5 | foto: Rockstar

Ještě ani nevyšla ukázka a někteří lidé už lámou nad GTA 6 hůl

• 30
Herní svět je natěšený na slíbenou ukázku z nového dílu Grand Theft Auto, ovšem jistá část komunity už teď přísahá, že si hru nekoupí. Proč? Prý vše napovídá tomu, že nový díl bude moc politicky korektní.

Pokud je něco opravdu typické pro online herní komunity, tak je to předhánění se ve spekulacích. Na situaci s přehnanými očekáváními od nového dílu Grand Theft Auto jsme se už zaměřili, ovšem debaty se nyní po oficiálním oznámení blížícího se traileru rozhořely ještě silněji. A mezi nimi mimo jiné zazněly i hlasy, které jsou už teď skálopevně přesvědčeny o tom, že nový díl hry bude absolutní propadák kvůli politicky korektním tématům.

Prvním útokem na studio Rockstar po oznámení traileru bylo šíření fotografie, která zachycuje zaměstnankyně studia na skupinové fotografii. Někteří lidé si to hned začali vykládat, že tato skutečnost signalizuje blížící se pohromu. Lidé na sociální síti X pod fotografii rovnou připisují, že „je to konec“. Je v herní branži častý sexismus, ve skutečnosti to o hře nevypovídá nic:

Daleko specifičtější kritiku nadhazují lidé na diskuzních fórech na Redditu. Ti zmiňují například fakt, že studio již opustily známá jména z předchozích titulů (Dan Houser, Leslie Benzies) a že půjde o první hru, kterou nenapsal právě Dan Houser. Zde by se dalo polemizovat, že i bez dalších informací mohou být styl a kvalita scénáře hry znatelně odlišné. Stále to ovšem o ničem nevypovídá.

Následuje však smršť neopodstatněné kritiky. Na fóru zaznělo, že studio upravovalo v roce 2020 obsah v online složce tak, aby nevypadal netaktně během protestů Black Lives Matter. Nebo že vydavatelství Take-Two v poslední prezentaci na veletrhu E3 prezentovalo pouze přednášku o diverzitě vývojářů. A nebo že se už v minulosti objevila prohlášení, že se Rockstar snaží vymýtit tzv. „frat boy culture“ neboli kulturu diskriminace žen, sexismu a namyšlenosti. To všechno údajně poukazuje k tomu, že šestý díl bude až příliš politicky korektní.

Zbytek argumentace už jsou v podstatě jen vtípky na to, že byste ve hře mohli dostat nejvyšší hledanou úroveň policií (pět hvězdiček) za použití špatných zájmen. A také spousta varování ohledně toho, jak dopadl poslední díl série Saints Row.

Další pohoršení na socálních sítích pak vzbudily i zatím neověřené informace, že jedna z hratelných postav ve hře bude žena v roli svobodné matky. Proč je zrovna toto problém, jsme se moc nedozvěděli, nicméně opět se dá najít celá řada příspěvků, které se tomu až přehnaně diví. Znovu opakujeme, že nic zatím není oficiálně potvrzeno a na konkrétní informace si budeme muset počkat na začátek prosince, kdy Rockstar konečně ukáže první trailer. Samotná hra dorazí později, možná i s delším časovým odstupem.