GameEkonom - Hry nenesou

  • 732
Hry nenesou *** 160 hodin čistého hraní! *** Microsoft se pustí do vývoje čipů *** N-Gage: daleko od cíle *** nVidia pro uživatele stále jedničkou *** Playstation 2 je věčná *** Far Cry dostalo posily

Hry nenesou
Finanční výsledky skupiny Vivendi Universal Games pravděpodobně vehnaly slzy do očí managementu firmy. Pokles obratu o více než padesát procent, to je docela rána. Navíc to nevypadá, že by se situace v posledním čtvrtletí nějak výrazně zlepšila. Největší trhák společnosti totiž nevyjde letos, ale až v počátkem roku 2004. Half-Life 2 letos nebude, a evidentně už nejste jediní, koho to mrzí. Ony totiž čtvrtletní odměny vypadají jinak, když máte tržby 166 milionů EUR a když je to jen slabých 77 milionů.

A nejde jen o špatné výsledky prodejů za poslední tři měsíce, celý rok 2003 je pro VUG slabý s celkovým poklesem obratu o 37 % na 317 milionů EUR. Jistě, co by mnohé firmy za takový obrat daly. Červená čísla v oblasti růstu ale nepomůžou Vivendi při hledání kupce své herní divize a prodej aktivit v herním průmyslu je přitom na pořadu dne.
Zdroj: Games Industry

160 Hodin čistého hraní
Doby, kdy se trvanlivost her brala do úvahy jako jeden z hlavních momentů při hodnocení, jsou dávno pryč a jen málokterá hra dokáže nabídnout více než zábavu na týden či dva. Výjimkou jsou MMORPG, kde si ale zábavu vytvářejí sami hráči, a závodní/sportovní hry, kde nejde o příběh či řešení problémů. Díky tomu působí zprávy o hře Restricted Area jako z jiného světa. Přestože má jít o kombinaci RPG a střílečky, doba potřebná na dohrání hry vybavené osmi dějovými liniemi s mnoha různými konci je odhadována na 160 hodin – 20 hodin na každou verzi příběhu. Skeptikus Maximus by mohl namítnout, že do marketingových materiálů může každý napsat, co chce, ale i tak je hezké mít alespoň chvíli naději

PS: Příběh hry bude situován do alternativní budoucnosti a atmosférou má připomínat Blade Runnera.
Zdroj: Games Press

Microsoft se pustí do vývoje čipů
Již zveřejněné informace o nových dodavatelích hardware pro příští generaci herního zařízení redmondského molocha neříkaly úplně všechno. Nejen že Microsoft vyměnil dodavatele všeho, co do Xboxu strká, ale navíc chce sám zasahovat do vývoje čipů a výrazně odlišit Xbox Next od obyčejných PC.

Díky tomu se srdcem Xboxu asi opravdu stane procesor typu PowerPC, ale přetvořený podle Microsoftu, totéž čeká i čipset od SiS a grafický čip od Ati Technologies. Ještě zůstává otázkou, kdo Microsoftu jeho vymyšlenosti vyrobí. Se svými miliardami v hotovosti si Microsoft v nejhorším může dovolit i vlastní továrnu na křemíkové čipy. Coby ne.
Zdroj: ZDNet

N-Gage: daleko od cíle
Měsíc po uvedení hybrida mezi telefonem a kapesním herním zařízením N-Gage „zaujala“ (engage – zaujmout - ach ty lingvistické hříčky) Nokia tiskovou konferencí, na které si představitelé společnosti krásně protiřečili. Zkombinovat do jednoho významového celku radost z přijetí, jakého se přístroji dostalo, s potřebou hodně zapracovat na dosažení prodejních cílů vyžaduje nejen značnou dávku řečnických schopností, ale také odvahy

Nokia totiž čelí hned několika problémům kromě mizerného hodnocení přístroje ze strany odborného i méně odborné veřejnosti. Prvním problémem je brutální zaostávání za plány prodeje. Pokud někdo čekal, že továrny nestačí chrlit N-Gage pro vánoční trh, silně se zmýlil. A to i přes masivní kampaň. Do konce příštího roku chce Nokia prodat šest milionů přístrojů, dosud se ale podařilo najít zákazníky jen pro zlomek z původních 400 000 krabic rozeslaných do obchodů.

Druhým průšvihem je existence pirátských verzí her pro N-Gage. Zvolená ochrana zejména vzhledem k využití levnější technologie paměťových karet vyústila v téměř okamžité prolomení ochrany a šíření image her po internetu. Vše co je potřeba k získání „dokonale chráněného software“ je čtečka paměťových karet a minimální „know-how“. A divte se, že se to nelíbí vývojářům. Sbohem a šáteček.
Zdroj: Games Industry

nVidia pro uživatele stále jedničkou
Výrobce grafických čipů nVidia se chlubí čtenářským oceněním, které vypisuje každoročně časopis Personal Computer World. NVidia vyhrála v kategorii Best Graphics and Video Editing Company. Zpráva taktně mlčí o tom, s jakým náskokem se nVidia umístila před stoprocentně druhou Ati.

Na druhou stranu berou v Británii BCW Awards velice vážně a odpovídá tomu i  honosný ceremoniál, který se letos odehrál v hotelu Marriott v Londýně za účasti televizní, nicméně u nás neznámé, hvězdy Lisy Rogers. Alespoň si to zástupci nVidie užili. U nás podle názorů hráčů v diskusích nemá nVidia zrovna na růžích ustláno.

Počty herních zařízení v amerických domácnostech hovoří jasně. Playstation 2 je jednoznačným králem trhu s více než trojnásobným počtem prodaných zařízení ve srovnání s druhým Xboxem a téměř čtyřnásobkem kostek od Nintenda. Sony Playstation 2 používá jen ve Spojených státech přibližně 19,2 milionu domácností, u Xboxu je to 6 milionů a 4,7 milionů amerických bytů a domů je vybaveno modrou Game Cube společnosti Nintendo. V oblasti handheldů ale nadále jasně vede právě Nintendo s Gameboyem ve všech jeho podobách. O podobné pozici se může N-Gage jenom zdát
Zdroj: Games Industry

Far Cry dostalo posily
Připravovaná střílečka Far Cry označovaná trochu předčasně za konkurenci pro Doom III dostala posily. Nejde o nový typ nepřátel nebo naopak zavedení nápomocných NPC, ale o dva nové členy vývojového týmu. Prvním z nich je Chris Auty – autor map "Inferno" a "Aztec" pro Counter Strike, který se podílel na vývoji dalších her jako je James Bond 007: Nightfire nebo Condition Zero. Druhým nováčkem ve vývojářském týmu Crytek je Richard Tsao, který se podílel na zpracování multiplayeru v RPG titulech Asheron's Call 2 a Dungeon Siege
Zdroj: Blue’s News