Activision a Electronic Arts se hádají, kdo je neschopnější

aktualizováno 
Šéf Activisionu ostře napadl EA a došlo i na vytahování ožehavých kauz posledních měsíců.

abvsea_poster

Vůdci nadnárodních korporací zřídkakdy oplývají malým sebevědomím, většinou si ale nechávají své radikálnější názory sami pro sebe. Nepsané pravidlo porušil Bobby Kotick, výkonný ředitel Activision Blizzard.

Svého největšího konkurenta Electronic Arts nepřímo označil za diktaturu, ve které "skvělí lidé ve skutečnosti nechtějí pracovat". Jízlivá odpověď EA na sebe nenechala dlouho čekat. To celé v době, kdy se EA s novým dílem Medal of Honor pokouší sebrat activisionovské sérii Call of Duty titul krále akčních her.

V rozhovoru pro časopis Edge Kotick řekl, že EA svá studia dusí a právě Activision Blizzard je jejím pravým opakem: "EA koupí vývojáře a udělá z nich EA Florida, EA Vancouver, EA New Jersey, cokoliv. My jsme vždycky řekli: Víte co? Na vývojářích máme rádi jejich kulturu a nezávislou vizi; právě to je činí úspěšnými. Nemáme studia Activision něco, máme Treyarch, Infinity Ward nebo Sledgehammer."

Bobby Kotick
Bobby Kotick

Na konec svého zdůraznění respektu pro nezávislost vývojářů Kotick neopomněl zmínit, že pro EA už není ze svého modelu cesty ven: "Nemůžete být voskem na podlahu a rozhodnout se změnit se na cukrářskou polevu. Takhle to nefunguje, není to ve vaší DNA. A DNA Electronic Arts není orientováno na takový model (Activisionu). EA bojovalo hodně dlouho. Jeho největším problémem dnes je, že skvělí lidé v něm ve skutečnosti nechtějí pracovat."

S důrazem na nezávislost vývojářů nelze nesouhlasit. Ještě před pár lety dravá politika EA leckomu zvedala tlak. Za všechny problémy jmenujme třeba koupi kultovního studia Westwood, autorů série Command & Conquer, a jeho transformaci na tuctový EA Los Angeles. Jenže ani sám Kotick nemá čisté svědomí.

Jeff Brown
Brown

Electronic Arts, ještě před pár lety zdaleka největší společnost na trhu, zareagovala druhý den slovy svého viceprezidenta Jeffa Browna s nemalou dávkou ironie.

"Kotickův vztah s vývojářskými talenty je dobře zdokumentován v rozmanitých soudních přích. Jeho společnost je založena na třech herních značkách. Jedna je fantasy on-line svět, se kterým on sám nemá co dočinění; kvalita druhé strmě klesá; a třetí je vytrvale ničena Kotickovou vlastní arogancí," sdělil Brown ve vyjádření pro server Gamasutra.

První značkou, kterou měl Brown na mysli, je úspěšný západní on-line titul World of Warcraft. Ten se stal součástí Activision Blizzardu po spojení obou společností v prosinci 2007. Sám Kotick přišel z původního Activisionu, jehož výkonným ředitelem byl už od roku 1991. Druhou značkou byla nejspíše míněna série Guitar Hero, jejíž poslední díl byl strhán kritikou.

Třetí značkou, válečnou sérií Call of Duty, se štěkání mezi oběma korporacemi obloukem vrátilo k březnovému černému vrubu Koticka. Vyhodil totiž Jasona Westa a Vince Zampellu, vůdčí osobnosti Infinity Wards, tedy autory jedné z nejúspěšnějších her historie Call of Duty: Modern Warfare 2.

Už během vývoje hry byla kvůli rozdílným názorům mezi Activisionem a Infinity Ward zlá krev, která vyvrcholila zastavením honorářů z prodeje a zmínkami, že další díl Call of Duty bude vyvíjet studio Sledgehammer. Podle Activisionu měli West a Zampella u EA potají jednat o budoucnosti značky Call of Duty, na kterou částečně vlastnili práva. Byli proto odejiti pro porušení smlouvy.

Nebylo žádným překvapením, že oba našli po svém vyhození útočiště právě u EA a založili nové studio Respawn Entertainment. Tam následně emigrovala i nemalá část klíčových lidí z Infinity Ward.

West se Zampellou
eavsab_02

Bobby Kotick se vyjádřil v rozhovoru pro Edge i k tomuto problému, když zmínil, že se Westem a Zampellou cítil být zrazen. "Frustrující věci na tom celém bylo, že věci, které tihle pánové provedli, bych od nich nikdy nečekal. Jsme veřejná společnost s etickými závazky a to, co ti dva udělali... kdybych je udělal já jim, šel bych do vězení."

S EA za 18, s Activision Blizzard bez dvou za 20, chtělo by se říct.

Autor:
  • Nejčtenější

Svět Fortnite vtáhla černá díra. Epic ukázal, jak se má dělat marketing

Jedna z nejpopulárnějších her dnešního světa je již více než dvanáct hodin mimo provoz. Není to kvůli technické chybě,...

Neznámá hra se svezla na popularitě Harryho Pottera, z vývojáře je milionář

Před pár dny bojoval na Kickstarteru o každý dolar, nakonec získal více než čtyřicetinásobek původně požadované částky....

Stahujte zdarma budovatelskou strategii Surviving Mars, čas máte do čtvrtka

Na Epic Store je až do čtvrtka 17. října zdarma ke stažení povedená budovatelská strategie Surviving Mars z roku 2018,...

RECENZE: Miniaturní Pilgrims potvrzují genialitu českého studia Amanita

Nečekaně vydaná hříčka od kultovního studia Amanita se hodí spíše na mobily než na velké počítače, ovšem na jejím...

Zahrajte si stovky dosových klasik zdarma přímo v prohlížeči

Nezisková organizace Internet Archive rozšířila svoji nabídku o další počítačové hry. Ty největší klasiky minulosti...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

OBRAZEM: Prozkoumáváme strašidelný hotel v Luigi’s Mansion 3

Duchařská akce Luigi’s Mansion 3 je přesně tak dobrá, jak jsme doufali. Průzkum strašidelného hotelu, objevování...

Mobilní Mario Kart Tour pobaví, kromě jednoho velkého přešlapu

Rodinné stříbro Nintenda, závodní série Mario Kart, se nově podívala také na telefony a tablety. Ačkoliv se nedočkala...

Zlá husa pobláznila herní svět. Starcům krade brýle, mladým kazí piknik

V záři sice vyšly dlouho očekávané pecky jako Borderlands 3, Gears 5, Greedfall nebo The Legend of Zelda, přesto se...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější vozidla z počítačových her?

Stejně jako filmoví fanoušci přísahají na Knight Ridera, DeLorean nebo Torino, i hráči počítačových her mají svá...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz