Activision a Electronic Arts se hádají, kdo je neschopnější

aktualizováno 
Šéf Activisionu ostře napadl EA a došlo i na vytahování ožehavých kauz posledních měsíců.

abvsea_poster

Vůdci nadnárodních korporací zřídkakdy oplývají malým sebevědomím, většinou si ale nechávají své radikálnější názory sami pro sebe. Nepsané pravidlo porušil Bobby Kotick, výkonný ředitel Activision Blizzard.

Svého největšího konkurenta Electronic Arts nepřímo označil za diktaturu, ve které "skvělí lidé ve skutečnosti nechtějí pracovat". Jízlivá odpověď EA na sebe nenechala dlouho čekat. To celé v době, kdy se EA s novým dílem Medal of Honor pokouší sebrat activisionovské sérii Call of Duty titul krále akčních her.

V rozhovoru pro časopis Edge Kotick řekl, že EA svá studia dusí a právě Activision Blizzard je jejím pravým opakem: "EA koupí vývojáře a udělá z nich EA Florida, EA Vancouver, EA New Jersey, cokoliv. My jsme vždycky řekli: Víte co? Na vývojářích máme rádi jejich kulturu a nezávislou vizi; právě to je činí úspěšnými. Nemáme studia Activision něco, máme Treyarch, Infinity Ward nebo Sledgehammer."

Bobby Kotick
Bobby Kotick

Na konec svého zdůraznění respektu pro nezávislost vývojářů Kotick neopomněl zmínit, že pro EA už není ze svého modelu cesty ven: "Nemůžete být voskem na podlahu a rozhodnout se změnit se na cukrářskou polevu. Takhle to nefunguje, není to ve vaší DNA. A DNA Electronic Arts není orientováno na takový model (Activisionu). EA bojovalo hodně dlouho. Jeho největším problémem dnes je, že skvělí lidé v něm ve skutečnosti nechtějí pracovat."

S důrazem na nezávislost vývojářů nelze nesouhlasit. Ještě před pár lety dravá politika EA leckomu zvedala tlak. Za všechny problémy jmenujme třeba koupi kultovního studia Westwood, autorů série Command & Conquer, a jeho transformaci na tuctový EA Los Angeles. Jenže ani sám Kotick nemá čisté svědomí.

Jeff Brown
Brown

Electronic Arts, ještě před pár lety zdaleka největší společnost na trhu, zareagovala druhý den slovy svého viceprezidenta Jeffa Browna s nemalou dávkou ironie.

"Kotickův vztah s vývojářskými talenty je dobře zdokumentován v rozmanitých soudních přích. Jeho společnost je založena na třech herních značkách. Jedna je fantasy on-line svět, se kterým on sám nemá co dočinění; kvalita druhé strmě klesá; a třetí je vytrvale ničena Kotickovou vlastní arogancí," sdělil Brown ve vyjádření pro server Gamasutra.

První značkou, kterou měl Brown na mysli, je úspěšný západní on-line titul World of Warcraft. Ten se stal součástí Activision Blizzardu po spojení obou společností v prosinci 2007. Sám Kotick přišel z původního Activisionu, jehož výkonným ředitelem byl už od roku 1991. Druhou značkou byla nejspíše míněna série Guitar Hero, jejíž poslední díl byl strhán kritikou.

Třetí značkou, válečnou sérií Call of Duty, se štěkání mezi oběma korporacemi obloukem vrátilo k březnovému černému vrubu Koticka. Vyhodil totiž Jasona Westa a Vince Zampellu, vůdčí osobnosti Infinity Wards, tedy autory jedné z nejúspěšnějších her historie Call of Duty: Modern Warfare 2.

Už během vývoje hry byla kvůli rozdílným názorům mezi Activisionem a Infinity Ward zlá krev, která vyvrcholila zastavením honorářů z prodeje a zmínkami, že další díl Call of Duty bude vyvíjet studio Sledgehammer. Podle Activisionu měli West a Zampella u EA potají jednat o budoucnosti značky Call of Duty, na kterou částečně vlastnili práva. Byli proto odejiti pro porušení smlouvy.

Nebylo žádným překvapením, že oba našli po svém vyhození útočiště právě u EA a založili nové studio Respawn Entertainment. Tam následně emigrovala i nemalá část klíčových lidí z Infinity Ward.

West se Zampellou
eavsab_02

Bobby Kotick se vyjádřil v rozhovoru pro Edge i k tomuto problému, když zmínil, že se Westem a Zampellou cítil být zrazen. "Frustrující věci na tom celém bylo, že věci, které tihle pánové provedli, bych od nich nikdy nečekal. Jsme veřejná společnost s etickými závazky a to, co ti dva udělali... kdybych je udělal já jim, šel bych do vězení."

S EA za 18, s Activision Blizzard bez dvou za 20, chtělo by se říct.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Další z rubriky

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

KVÍZ: Jak dobře znáte zvířata z počítačových her?

Kvíz

Vyzkoušejte si, nakolik se orientujete ve světě virtuální fauny. V našem kvízu najdete ta nejslavnější zvířata napříč...

Nejočekávanější RPG roku 2019

Sekiro: Shadows Die Twice

Letos nás sice nečeká žádná pecka velikosti Kingdom Come: Deliverance nebo Falloutu, ale ani tak si fanoušci her na...

Najdete na iDNES.cz