Castlevania - již potřetí na GBA!

  • 7
Patříte mezi fanoušky prvních dvou dílů Castlevania pro GBA? Pak určitě zbystřete všechny své smysly, protože Konami nedávno oznámili, že nás čeká další pokračování téhle pecky s podtitulem Aria of Sorrow.

Celý příběh nové Castlevanie se přesune do budoucnosti. Ano, slyšíte správně. Nicméně nemusíte se bát, že by se hráč ocitl na vesmírné stanici - místo na hradě obávaného upíra a do ruky by dostal laserovou pušku namísto osvědčeného biče. To tedy rozhodně ne. Raději vám tedy příběh načrtnu pěkně po pořádku. Vše započne v roce 1999, kdy zase jednou začne hrozivý Drákula šířit zlo po zemi. Během zatmění slunce je však Nosferatu lovci upírů i se svým hradem znovu poslán do zapomnění. Poté se rychle přeneseme do roku 2035, kdy se středoškolský student Soma Cruz stane svědkem prvního zatmění slunce v novém miléniu. Bohužel během celého aktu upadne do bezvědomí a probudí se až na hradě výše zmiňovaného Pána Temnoty. Aby toho však nebylo málo, záhy zjistí, že jeho přítelkyně Mina byla otrávena a jediný způsob jak ji zachránit, je prohledat tohle prokleté místo skrz naskrz a nalézt protijed. Pro někoho možná špatná, pro jiného zase dobrá zpráva je, že Soma není příbuzensky nijak spjat s mocným rodinným klanem Belmontů, kterýžto měl hlavní slovo v předchozích dílech a tudíž nikoho z téhle famílie v Aria of Sorrow rozhodně nepotkáte.

Castlevania: Aria of Sorrow Castlevania: Aria of Sorrow

Struktura třetího dílu nijak nevybočuje ze zajetých kolejí. Hra kombinuje prvky plošinovky, akce a samozřejmě RPG a díky správnému skloubení všech těchto aspektů se stává velice chytlavou a návykovou. Čeká vás rozsáhlý labyrint místností a chodeb, kde přebývá spousta nepřátel, jejichž pobitím získáte nové a klíčové schopnosti, které vám poté umožní vstup do předtím jinak nedostupných lokací. Asi nikoho nepřekvapí, že tu samozřejmě bude k vidění i horda nejrůznějších bossů dávajících si velice záležet na tom, aby vám co nejvíce znepříjemnili další postup.

Největší změnou však bude získávání nových vlastností, zbraní a kouzel. Pryč je sbírání předmětů a magických knížek s kouzly. Namísto toho budete nyní absorbovat duše padlých protivníku, které jste poslali na onen svět. Duše vám pak umožní zdědit všechny schopnosti poraženého oponenta. A nejen schopnosti! Dočkáte se i duše-zbraně, po jejíž absorbci získáte meč, sekeru anebo třeba krucifix. Dále pak duše-kouzla a nakonec i duše-relikvie, jež vám může přidat do vínku speciálních dovedností třeba double-jump! Vzhledem k faktu, že autoři slibují více jak stovku různých druhů nepřátel a že vlastnosti, zbraně a kouzla půjdou různě kombinovat, máme se opravdu na co těšit. Jako perlička pro opravdové nadšence zní informace ohledně skutečnosti, že díky propojení dvou GBA si budete moci s kamarádem jednotlivé duše vyměnit.

Castlevania: Aria of Sorrow Castlevania: Aria of Sorrow

Z prvních obrázků je dobře patrné, že po grafické stránce vypadá hra skoro stejně jako předchozí Harmony of Dissonance. Což v praxi znamená naprosto úchvatná prostředí s propracovanými detaily v každém směru. Navíc se proslýchá, že se autoři mají ještě více soustředit na vizuální zpracování ústřední postavičky a můžeme tedy očekávat dokonalejší pohybové animace hlavního hrdiny než tomu bylo doposud. Hudební stránka hry je v Castlevanii klíčové téma. Po muzikálních orgiích v Circle of the Moon totiž byla tahle oblast trochu opomenuta a výsledkem bylo dosti bídné hudební zpracování u druhého GBA dílu. Teď však Konami nechce ponechat nic náhodě a tvrdí, že Aria of Sorrow bude mít v tomto směru opět vysokou úroveň.

Závěrem můžeme připomenout, že Konami zatím stanovilo datum vydání pouze pro Ameriku a to na 6. května 2003. Evropa však téměř jistě nezůstane pozadu - asi největším paradoxem je, že bylo úplně opomenuto Japonsko, kde se nicméně očekává release dříve, než v USA. Inu a aby vám čekání na tenhle hit rychleji uběhlo, zkuste si zahrát oba předchozí díly, abyste byli na nové upíro-bijectví dobře připraveni.

Castlevania: Aria of Sorrow Castlevania: Aria of Sorrow


Témata: Dům roku