Pavel Šťastný
22. 1. 2001 12:39
Re:
Vážený pane Peter,
ani to, čemu říkáte "návod na beztrestné výdělky" není legální, ale tím bych se nerad zabýval. Zajímavější je část o "malých" výrobních nákladech na počítačové hry. Ano, jednoznačně máte pravdu, že VYLISOVÁNÍ CD stojí kolem 10-ti kč. Avšak opoměl jste všechny ostatní náklady na výrobu software, tak to vezměme hezky postupně. Na začátku musí být nápad. Nápad na PC hru, který jistě v dnešní době nestojí málo úsilí. Pak vlastní realizace. Co třeba platý vývojových týmů týmů? Co technika, na které se hra musí udělat, doba, po kterou výroba hry nenese NAPROSTO ŽÁDNÉ zisky, grafika, hudba, zvuky a vše kolem a kolem. Několik let tvrdé, neúnavné práce velké skupiny lidí, kteří se na tvorbě takového hry podílejí. Dobře , máme hotový software, co dál, pak přijde na řadu vaše "náklady" - lisování. co třeba takhle manuál, krabice ? Co třeba platy lidí, kteří tyto, pro vás asi zbytečné položky vytvářejí? Dobře, máme hotový výrobek, musí se skompletovat, zavést do skladu, rozdistribuovat po celém světě, udělat marketing, další stovky úkonů, než se vůbec hra dostane na pult vašeho obchodu. Co třeba platy prodavačů, kteří vás v obchodě obsluhují, všechno se musí zaplatit. Na jedné straně tady křičíte, že jsou u nás malé platy, na stranu druhou chcete , aby hra stála 300Kč, myslíte si , že při takové ceně je možné toto vše zajistit ? Pokud si to skutečně myslíte, nmezlobte se na mě, ale jste naivní a neschopný reálně uvažovat. Když se bavíme o výrobní ceně software nemůžeme brát jen cenu "vylisování". Ano, takovéto náklady mají piráti, to je pravda, ale ne lidé, kteří tento produkt vyrobí. Přál bych vám, aby jste se někdy stal součástí takovéhoto řetězce a aby vás začali lidé okrádat tak, jako výrobce a distributory software. Pak již začnete mluvit jinak.