Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Demolici nádraží v Prevýšově oddálila petice, vyhráno ale ještě nemá

Na poslední chvíli se podařilo zastavit demolici devadesátiletého nádraží v Převýšově na Hradecku. Bourání oddálila hlavně petice s 1 236 podpisy, což je téměř čtyřnásobek obyvatel, než jich Převýšov má. Nádraží má ustoupit rychlejšímu cestování vlakem mezi Prahou a Hradcem Králové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Petici samozřejmě umí podepsat každý. Ale často si spíše kladu otázku, co je horší: když o železnici rozhodují lidé, kteří k ní nemají žádný vztah a pouze jsou zainteresováni na tom, aby dobře fungovala, nebo když o ní rozhodují lidé, kteří k ní vztah mají, dokumentují ji, byť ji mnohdy sami ani nevyužívají, a nejraději by ji zakonzervovali ve stavu, v jakém byla před sto a více lety.

2 0
možnosti
MG

M58i56r45e10k 87G48a97j10e75r

30. 5. 2021 19:43

Lidem nejde o zakonzervování železnice, ale jen o zachování historické, nově nákladně opravené budovy. Železnici lze modernizovat i tak, nezávisle na budově.

1 0
možnosti
JZ

Bylo by obrovskou chybou na hranici demence zrekonstruovat tu trať s rychlostním propadem kolem budovy a zároveň tu budovu někomu prodat. V budoucnu by to způsobovalo jen problémy, pokud by bylo třeba pozemek i s budovou znovu vykoupit, jistě by to bylo mnohem dráž, případný budoucí vlastník by mohl ledaco blokovat s odkazem na své zájmy. Maximálně ji aktivistům pronajmout, třeba i za symbolickou cenu, ale s tím, že je v ochranném pásmu železnice.

Pokud už by se ta budova měla zachovat, bylo by stejně asi lepší ještě přehodnotit trasu nové trati a zkusit ji vést z druhé strany rezervace PP Víno. Ta trať se v těch místech stejně kroutí tak, že společně s rozšířením na dvě koleje se to bez velkých výkupů pozemků neobejde. Pokud by taková varianta vyžadovala zásah do okrajových částí okolních rezervací tak by snad nemusel být takový problém kompenzovat to jejich rozšířením o jiné pozemky buď po opuštěné trase železnice nebo vykoupené v souvislosti se stavbou. Pokud by se takové pozemky zalesnily, podmínky tam zřejmě nebudou o tolik odlišné od těch v rezervaci.

3 0
možnosti
RT

Nádražní budovu v Ústí nad Orlicí také ubránili před zbouránim. A teď by nejraději chtěli, aby SŽ si budovu vzala zpět, protože nevědí co s ní.

6 0
možnosti
VF

Před měsícem jsem tam jel na nádraží a ten barák je jako by na něj spadla bomba. Totálně vybydlenej. Hlavně že je "zachráněnej"

2 0
možnosti

SŽ k "nepotřebným" stavbám přistupuje autoritářsky a bez úcty.

0 5
možnosti
VF

Tahle stavba je nejen nepotřebná, ale zároveň brání modernizaci trati.

2 0
možnosti

Není nijak extra hezké, takřka nikdo ho nepoužívá . . . fakt klenot, který se musí zachovat.

Docela by mne zajímalo, kolik z těch, co podepsali petici za nádraží, podepsalo i petici za "zrychlení" trati.

6 0
možnosti
VF

Takhle západ nikdy nedoženeme když se bude chránit každá barabizna a bude kvůli tomu dost snížena rychlost. Stát má být dobrým hospodářem i státní organizace. Jestli ten barák jen vysává prachy a zároveň stojí v cestě modernizované trati je logické ho zbourat. A petice svědčí o tom že to podepíše každý aniž by tam třeba někdy byl.

10 1
možnosti
JV

Dohánět západ zbouráním nádraží? No vy jste hlava. 30 let jsme furt na takovém stavu jako kdysi, přes všechny ty jalové sliby, jak do deseti let po textilce doženeme Rakousko. Ale teď zbouráme dvě, tři nádraží a bude tu ráj. Můj ty smutku!

3 3
možnosti
PO

Tak ať budovu odkoupí autoři petice a provozují ji...

Ono podepsat petici nic nestojí, ale už nikdo neřekne, že ji tedy převezme a co s ní bude dělat. S tím, že když mu záměr nevyjde, tak ze svého zaplatí i demolici.

Druhá věc je že kvůli podobným výjimkám máme železniční tratě samý oblouk a vyšší rychlosti se využijí vždy jen na pár úsecích.

10 1
možnosti
JV

Prostě pro vaši pravdu a pro váš pokrok budou všichni skákat, jak vy určíte. Oblouky...., mne z vás klepne Pepka. ČD, nebo teď SŽ není schopna za deset let vybudovat trať Praha - Č. Budějovice + až na hranici, není schopna vybudovat rychlé spojení Praha - Beroun. Víte vy, kdy byla páteřní železnice vybudována? Asi před pěti léty a oblouky si asi vymohli občané z okolních vesnic, že? Vyjmenujte prosím všechny ty obloukové výjimky, když je znáte.

2 2
možnosti
  • Nejčtenější

Přemalovaná dívčí prsa probudila Hradec. Vzniká streetartový festival

28. dubna 2024  8:26

Před rokem v dubnu si desítky Hradečanů na mostě u soutoku Labe s Orlicí fotografovaly malbu dívky...

U Pardubic usmrtil vlak člověka, provoz na hlavní trati byl ráno přerušen

3. května 2024  6:30,  aktualizováno  9:44

Na hlavní koridorové trati u Pardubic brzy ráno vlak srazil a usmrtil člověka. Nehoda omezila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stát nalije miliardy do kolejí k automobilce v Kvasinách, práce začnou letos

30. dubna 2024  7:05

Rozdělené město, kde řidiči mnohdy stojí desítky minut před železničními závorami, se možná už...

Teď už potřebujeme emoce na maximu. Hraje se play off, říká Trpišovský

29. dubna 2024  10:20

Třetí zaváhání už nedovolil. Tentokrát výrazně rotoval sestavou a vyplatilo se. „Cítili jsme, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Taxikáři říkal, že postřílí několik lidí. Policie u duševně nemocného našla pušky

2. května 2024

Psychiatrický pacient si na internetu koupil tři funkční historické brokovnice a tvrdil, že je...

Šéfarchitekt Hradce s koalicí nesouzněl, velké projekty zůstanou nástupci

4. května 2024  7:32

V závěru srpna Petr Brůna skončí jako hlavní architekt Hradce Králové. Na odchodu se dohodl zrovna...

Garáž vedle už hořela, nemocného penzistu s kyslíkem zachránili policisté

3. května 2024  13:39

Špatně pohyblivého sedmdesátníka zachránila v úterý během dvou minut z hořícího domu na...

Alej Kaštanku by vedle navržené dvoukolejky mohl zachránit ochranný rám

3. května 2024  10:22

Osm let převažoval názor, že kvůli stavbě železniční dvoukolejky bude na předměstí Hradce Králové...

U Pardubic usmrtil vlak člověka, provoz na hlavní trati byl ráno přerušen

3. května 2024  6:30,  aktualizováno  9:44

Na hlavní koridorové trati u Pardubic brzy ráno vlak srazil a usmrtil člověka. Nehoda omezila...

Advantage Consulting, s.r.o.
KVALITÁŘ V AUTOMOTIVE - PLAT A BENEFITY

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 43 500 - 58 000 Kč