Trolejbus Škoda 8Tr11 č. 83 odbočuje u Adalbertina do Divišovy ulice v roce 1971 (z knihy Historie městské dopravy v Hradci Králové 1928-2013) | foto: Zdeněk Nesiba

Hradec chtěl tramvaje, ale pořídil trolejbusy. Za socialismu měly dožít

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
V pátek 1. dubna uplyne 25 let, kdy se Dopravní podnik města Hradce Králové po téměř pěti dekádách stal opět městským dopravcem. Akciová společnost byla založena roku 1997. Do té doby šlo o národní, později o státní podnik. Cesta k terminálu nebo ekologickým vozům však začala daleko dříve.

Rozvoj moderního Hradce provází městská doprava, která slouží už téměř 94 let. Zpočátku byly vozy na svítiplyn a dřevoplyn, čtyři roky po druhé světové válce se objevily první trolejbusy a v roce 1993 naftové motory autobusů dostaly katalyzátory.

Trolejbus Škoda 8Tr11 č. 83 odbočuje u Adalbertina do Divišovy ulice v roce 1971 (z knihy Historie městské dopravy v Hradci Králové 1928-2013)

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se