Na jedné straně stoleček v čele se svazovým prezidentem Aloisem Hadamczikem, na druhé s reprezentačním trenérem Radimem Rulíkem, mezi nimi moderátor Libor Bouček.
Ale o veselou televizní show tentokrát nešlo, to jen Český hokej hostil poměrně nezvykle organizovanou a pompézní předsezonní tiskovku.
Nejdéle mluvil právě Hadamczik, který je ve funkci už více než rok. Znovu opakoval, proč vůbec toužil řídit svaz, a líčil, kolik změn už stihl vykonat.
„Viděl jsem špatnou výchovu mladých, byl jsem kritikem,“ vykládal. „Ale sám se cítím být silný hlavně ve sportu a nechci být samolibý, a tak potřebuju lidi, kteří mi řeknou, že něco musí být jinak. Zodpovědnost však chci nést já.“
Hadamczikem vedený svaz poměrně výrazně proměnil složení realizačních týmů mužských reprezentačních výběrů, přičemž největším zásahem byla změna u seniorského národního týmu.
„Doslova bych se pochválil, jak dobré lidi jsme vybrali,“ hlásil prezident. „Petr Nedvěd, Radim Rulík, k nim Kalous, Židlický nebo Pavelec. To jsou jména, která vám něco řeknou.“
Rád by v českém hokeji vychovával velké osobnosti, jako se mu to podle vlastních slov podařilo ve fotbalovém Baníku Ostrava s Václavem Svěrkošem nebo Milanem Barošem. „Viděl jsem to v Pittsburghu u Jágra, jak se to dělá,“ vysvětloval Hadamczik.
U mládeže jej mrzí údajná špatná kondice, v níž české mládežnické výběry jsou. Proto vznikl systém odměn pro trenéry v juniorské extralize, jejichž svěřenci v testech dopadnou nejlépe. Přijít si mohou na stotisícovou odměnu.
Svaz se nově stará sám o vlastní marketing poté, co neprodloužil smlouvu s agenturou BPA, která se národnímu týmu téměř patnáct let starala o účty na sociálních sítích. „Chceme být blíž našim fanouškům i partnerům,“ řekl generální sekretář Jan Černý.
Statisíce fandů fuč. Hokej přišel o sítě. Další přešlap šéfa, či úspora?![]() |
Český hokej tímto rozhodnutím přišel o statisíce sledujících. „Uvědomujeme si, že začínáme zase od základů. Vybudovali jsme nový, velice mladý tým se zkušenými lídry. Na tuto výzvu se velmi těšíme, chceme vylepšit brand našeho hokeje,“ dodal Černý.
Svaz v uplynulých měsících zavedl kontrolní mechanismy v dceřiných společnostech, zároveň provedl personální změny v dozorčích řadách. Domluvil se na spolupráci s novou auditorskou firmou a právními poradci, do svých řad chtěl dosadit odborníky.
„Už nechceme spadnout do minusu, jako tomu bylo v minulosti. Momentálně atakujeme nulu a doufáme, že se to podaří,“ uvedla ekonomická ředitelka svazu Markéta Kabourková.
Posléze zmínila, že svaz zvýšil podporu jednotlivých týmů. Extraligové kluby dostaly každý po 2 milionech korun, prvoligové v součtu 13 a druholigové 14 milionů korun. Podpora mládežnických akademií vzrostla o 66 %, odměny pro mládežnické trenéry se zvedly z 45 na 60 tisíc.
Součástí příjmů pro jednotlivé kluby budou i prostředky na propagaci světového šampionátu. „Nejde o peníze ze vstupenek, jsou to finance, které by kluby dostaly i tak. Právně je všechno v pořádku,“ prohlásil Hadamczik.
Zároveň poděkoval novým i stávajícím sponzorům. Marketingový a obchodní ředitel Ondřej Šnaidauf doplnil: „Podpisem smlouvy to nekončí, ale teprve začíná. Máme před sebou výjimečnou sezonu, na kterou se všichni těšíme.“
Nová reprezentační sezona odstartuje listopadovým Karjala Cupem a vyvrcholí domácím mistrovstvím světa. Česko hostí šampionát poprvé od roku 2015, kdy Praha a Ostrava stanovily dosud nepřekonaný divácký rekord (741 690).
Svaz v nejbližší době plánuje další dvě tiskové konference. Ve čtvrtek 26. října bude definitivně jasno o novém sídle Síně slávy českého hokeje, která by se měla po stěhování z obchodního centra Harfa přesunout do ulice Nekázanka.
O šest dní později se fanoušci kromě nominace na první turnaj sezony dozví také o podobě dresů národního týmu, spekuluje se o návratu státního znaku místo lva.