„Budeme mít svoje nové sítě. Nechte to na nás,“ pravil šéf hokejového svazu Alois Hadamczik.
Jeden z největších virtuálních „rozchodů“ českého sportu je další eskalací jeho odporu k BPA, která se marketingově stará o český hokej. Na vzájemné pnutí se podle serveru Lidovky.cz zaměřili i detektivové z NCOZ, kteří se ve čtvrtek v sídlech obou společností zajímali o dokumenty související s hospodařením bývalého svazu.
BPA do června také obhospodařovala i Facebook s dalšími kanály a Hadamczikovi a spol. nabízela možnosti další kooperace.
„Součástí našich nabídek byly možnosti spojené s trvalým autonomním užíváním účtů i s pronájmem a pomocí se správou,“ uvedla BPA ve čtvrtečním prohlášení. A šéfka firmy Jana Obermajerová na doplňující dotaz MF DNES rozvedla: „Jednání ztroskotala především na zadání nového vedení svazu – za každou cenu ukončit spolupráci. Celé to budí dojem předem připravených intrik.“
„BPA nám účty nabídlo za naprosto astronomickou částku, naprosto nereálnou na český trh,“ namítá generální sekretář svazu Jan Černý. „Za šestkrát nižší částku jsme schopní vybudovat skvělé sociální sítě s daleko větší sledovaností a dosahem.“
Konec Síně slávy rok před MS? Nejsme barbaři, ale ušetříme, říká Hadamczik![]() |
Podle informací MF DNES se představy pohybují v řádech statisíců až milionů korun. Obermajerová se ohradila, že její firmou navrhovaná suma podle oslovených expertů byla ještě nízká. „Naše nabídka pro svaz odpovídala hodnotě námi deset let budovaných sítí, které patřily k nejsledovanějším v Česku a byly hodnoceny odbornou veřejností kladně,“ podotkla šéfka BPA.
Hadamczik se v pátek v debatě pro ČT podivil, že předchozí vedení svazu vůbec dovolilo spravovat hokejové profily dalšímu subjektu.
Proč vlastně podobné tahanice o vlastnictví účtů vznikají?
Weby, profily či domény týmů či celých svazů v minulosti zakládali a „na koleni a za dobré slovo“ řídili jednotlivci či nadšenci. A když se s organizací či zaměstnavatelem rozkmotří, nastává malér, který nemusejí rozřešit ani právníci.
Řadu oslovených znalců z branže pojí vazby s jednou či druhou stranou sváru. Anonymně se ale shodují, že z gruntu vybudovat mnohasettisícovou základnu sledujících napříč kanály může hokejovému svazu trvat. Spotřebuje dost úsilí i peněz. „A pravděpodobně je (původní čísla) stejně nikdy nedoženou,“ odhadl na Twitteru marketingový expert Vilém Franěk.
Mohu otázku? Ne. Jak se novináři v živém vysílání hádali s hokejovým svazem![]() |
Například na Facebooku se k původním cifrám bude hokejový svaz drápat už stěží. Na rozvíjejícím se TikToku vhodný postup dává slušné vyhlídky.
Jako příklad, jen v regionálním měřítku, poslouží nedávný případ hokejového Litvínova. Extraligový klub na Facebooku, Instagramu a Twitteru napočítal v součtu kolem 50 tisíc sledujících, loni si ale musel založit nové profily. Litvínov nepodnikl žádnou masivní kampaň na rozšíření dosahu, v současnosti jejich sítě sleduje zhruba pětina oproti předchozí cifře.
Doména @narodnitym si nově přivlastnili v Havličkově Brodě:
Svazu může k nárůstu čísel přispět zájem o mistrovství světa, které se příští rok koná v Praze a Ostravě. Experti ale upozorňují, že je krajně rizikové rozjíždět nové profily v takovém období. Sehranost a zkušenosti se hodí. Pod kuratelou BPA se v nejexponovanějších částech hokejové sezony na tvorbě obsahu, fotek, záběrů či grafik klidně podílela desítka lidí.
V pátek odpoledne informoval svaz o novém strategickém plánu. Odhalil jiné - nyní už vlastní - domény a ujistil: „Jde nám v první řadě o hokejové fanoušky, ne o byznys.“ Jen aby ale bolestivě netratil na obojím.