Sparta i Pardubice urvaly vítězství v prodloužení, Zlín má další tři body

16:40aktualizováno  23:33
Šest klání pátečního programu hokejové extraligy se skládalo ze tří různých kol. Šlágrem dne se stala předehrávka 56. kola, v níž Hradec padl 3:4 po prodloužení se Spartou. Kladno v dohrávce 26. kola prohrálo, také v nastaveném čase, 4:5 s Pardubicemi. Oba souboje se měly původně hrát v rámci Winter Classic ve Špindlerově Mlýně, které však organizátoři kvůli epidemické situaci odložili. Čtyřzápasové 31. kolo otevřel duel Třince s Českými Budějovicemi. Oceláři vyhráli 3:0. Poslední Zlín pokořil Litvínov poměrem 4:1.
Ilustrační snímek: zleva Jaromír Jágr a Tomáš Plekanec z Kladna

Ilustrační snímek: zleva Jaromír Jágr a Tomáš Plekanec z Kladna | foto: ČTK

Zvedají se. I když byli mnohými považováni za ztracený případ, odstup hokejistů Zlína na předposlední Kladno nadále klesá. Po 31. kole je šestibodový, Berani totiž vyhráli čtvrté z posledních sedmi utkání a vzmáhají se k velkému comebacku.

To právě Rytíři znovu padli. Ze zápasu se třetími Pardubicemi vybojovali alespoň bod, ale ve srovnání se Zlínem mají z posledních sedmi duelů vítězství pouze dvě.

Tři body (1+2) zapsal Filip Chlapík, který v zajímavém souboji o krále bodování soutěže utíká švédskému spoluhráči Eriku Thorellovi. Český útočník rozhodl vyhrocený zápas s Hradcem a na svém kontě už může vidět dohromady 37 bodů.

Jiný produktivní hráč, Milan Gulaš z Českých Budějovic, musel kvůli trestu od disciplinární komise páteční utkání vynechat. A bylo to znát. I když proti mistrovskému Třinci ani tolik ne, jelikož Motor si s jeho defenzivou nevěděl rady už potřetí v sezoně a znovu vyšel střelecky naprázdno.

Utkání 31. kola hokejové extraligy: HC Olomouc - BK Mladá Boleslav. Zleva...
31. kolo hokejové extraligy: HC Kometa Brno - HC Energie Karlovy Vary. Peter...

Mladá Boleslav uspěla v souboji dvou trápících se týmů. Olomouci se po zásahu pukem zranil David Krejčí, jenž se ovšem do zápasu ještě později vrátil a měl by být v pořádku.

Kometa Brno počtvrté za sebou vyhrála. V sezoně se jí takovým způsobem dosud výsledkově nedařilo. Poraženým sokem byly pro změnu Karlovy Vary. Z řad Energie je třeba vyzdvihnout férové jednání obránce Michala Plutnara, který za nevýhodného stavu 1:3, a ještě k tomu v 57. minutě, odvolal faul na svou osobu, čímž vlastní tým připravil o přesilovku.

Hradec Králové - Sparta 3:4P

Domácí se chtěli Pražanům pomstít za dva týdny starý debakl 3:8. Nezačali úplně dobře, ale v úvodu aktivní Spartu zastavili a trefili se jako první. Nahození Filipa Pavlíka si do vlastní branky ztečoval Strnad. Sparta zareagovala v polovině emotivního souboje. Tomáš Pavelka po Chlapíkově pasu z rohu vyrovnal v předbrankovém prostoru i v pádu. Za necelé dvě minuty už byl Hradec znovu o gól napřed. Jakub Lev sledoval komu nahraje a poté zničehonic umístil puk pod břevno Salákovy branky.

Velké drama rozehrálo třetí dějství, množily se šarvátky, Mountfield šel do tří, pak létaly pěsti, Perret vyhodil puk mimo hřiště, a na trestné lavici bylo v jednu chvíli pět hradeckých hráčů. Hosté tak na konci 56. minuty v početní převaze zužitkovali velký tlak a Roman Horák nastavenou hokejkou usměrnil puk do odkryté sítě. Když dále Jakub Konečný hned o 53 sekund později dokonal obrat, zavládlo halou naprosté ticho. Alespoň bod pro Hradec v 59. minutě vydoloval znovu Pavlík. V prodloužení utkání rozsekl přesnou střelou Filip Chlapík... Odveta domácím nevyšla.

Utkání 56. kola hokejové extraligy: Mountfield Hradec Králové - HC Sparta Praha. Zleva Radek Smoleňák z Hradce Králové a Adam Polášek ze Sparty

Ladislav Čihák (Hradec Králové): „Kluci přistoupili k zápasu velice dobře, úplně rozdílně oproti předchozím. Udělali jsme chyby, ale jsem rád, že jsme to po gólu na 2:3 nezabalili. To ukazuje, že tým si za tím chtěl jít a vyrovnat, což se v power play podařilo. V prodloužení jsme to nezvládli a Sparta byla šťastnější. I přesto, že jsme prohráli, nemám špatný pocit. Utkání bylo v našem podání velice dobré a kluci do něj dali maximum.“

Josef Jandač (Sparta): „Jsou to pro nás cenné body, protože Hradec hrál hodně dobře. V první třetině jsme měli jen jednu šanci v oslabení a jinak byli u všeho druzí, do druhé jsme výkon zlepšili. Za těsného stavu jsme se ve třetí části vrátili díky přesilovce do zápasu, a dokonce to vypadalo, že bychom mohli urvat všechny tři body, ale bohužel jsme udělali faul. A ne jeden, všechny tři góly jsme dostali v oslabení. Extra bod je výborný.“

56. kolo 10. 12. 2021 18:00
zápas skončil v prodloužení
17:00 Pavlík
31:21 Lev (Pavlík)
58:21 Pavlík (Oksanen, Blain)
29:43 Pavelka
55:58 Horák (Sobotka, Chlapík)
56:51 Konečný (Forman)
62:26 Chlapík (Polášek, Thorell)

Rozhodčí: Vladimír Pešina, Pavel Obadal - Miroslav Lhotský, Milan Svoboda. Vyloučení: 8:8. Využití: 2:1. V oslabení: 0:0. Zásahy brankářů: 17:26. Počet diváků: 1000

Kladno - Pardubice 4:5P

Asi se očekávalo, že Dynamo zasype kladenské hokejisty střelami, jenže vše se odehrálo jinak. Hosté se sice po 102 sekundách dostali díky Robertu Říčkovi do vedení, krátce nato ale Matyáš Filip po odrazu puku od Nakládala vyrovnal. V 15. minutě pak početní výhodu využili i Rytíři. Kyle Wood umístil puk přesně pod břevno. Tři vyloučení v závěrečné části třetiny nedovolila hostům dostat se na delší dobu do útočného pásma. Další pardubický trest z 28. minuty domácí využili. Skvělou krosovou přihrávku od Plekance trefil přesně Adam Kubík.

Východočeši postupně srovnali. Hned 34 vteřin po Kubíkovi přiblížil hosty k vyrovnání Ondřej Matýs. David Cienciala ve 38. minutě vrátil Pardubice definitivně do hry, když se po nastřelené tyči dostal ke střele. Rovnovážný stav platil necelé dvě minuty, pak Matěj Beran procedil puk mezi Kloučkovými betony. Hosté zase stihli srovnat, a to v 57. minutě zásluhou Dennise Robertsona. V následném prodloužení dorážkou do odkryté branky rozhodl Juraj Mikúš. Klouček v bráně Dynama se nakonec dostal až ke 41 zákrokům.

Hokejová extraliga, 26. kolo, Kladno - Pardubice. Do strkanice se překvapivě zapojil i Jaromír Jágr (vpravo).

David Čermák (Kladno): „Po prvním obdrženém gólu jsme se zlepšili a dostali se do vedení 3:1. Bohužel jsme v dalším střídání inkasovali. Pro další vývoj utkání bylo důležité, že jsme rozdíl dvou gólů neudrželi déle. Se štěstím jsme se dostali v poslední minutě druhé třetiny do vedení. Pak měly Pardubice tlak a my zase několik brejků, které jsme mohli využít. Bohužel jsme je nedali a hosté zaslouženě srovnali, prodloužení rozhodlo.“

Richard Král (Pardubice): „Hráli jsme dobře do prvního gólu, pak nás to asi uspalo a celá první třetina byla hodně špatná. Navíc jsme měli hodně oslabení, takže jsme se nedostali do hry. Ve druhé části jsme v tom pokračovali a dávali přesilovky Kladnu, které dvě využilo. Snažili jsme se to rozbít, přeházeli jsme trošku útoky, ale nepodali jsme dobrý výkon. Možná ve třetím dějství jsme se dokázali udržet na kotouči a dostat domácí pod tlak, ale jinak se nám zápas nepovedl. Musíme hrát daleko lépe.“

26. kolo 10. 12. 2021 17:00
zápas skončil v prodloužení
3:17 Filip
14:42 Wood (Račuk, Dotchin)
29:17 Kubík (Plekanec)
39:27 Beran (Plekanec, Račuk)
Góly:
1:42 Říčka (Cienciala, Camara)
29:51 Matýs (Camara)
37:33 Cienciala
56:15 Robertson (Matýs, Kousal)
64:36 Mikuš (Matýs)

Rozhodčí: Roman Mrkva, Daniel Pražák - Tomáš Brejcha, Marek Hlavatý. Vyloučení: 3:7. Využití: 2:1. V oslabení: 0:0. Zásahy brankářů: 29:39. Počet diváků: 1000

Třinec - České Budějovice 3:0

Rychlá branka padla také v Třinci, přesně po 107 vteřinách. Erik Hrňa ovšem pár sekund před gólem zahrál vysokou holí a Motor si správně vzal trenérskou výzvu. Sudí trefu po delším zkoumání neuznali. V 16. minutě Třinec zaznamenal regulérní zásah. Hrachovina propustil přesilovkovou ránu Tomáše Kundrátka.

Velké možnosti si tvořily oba týmy. Ovšem vyšší kvalitu v zakončení měl v utkání lepší Třinec. Ve 46. minutě Andrej Nestrašil zblízka přesně zacílil a dal Slezanům důležité dvoubrankové vedení. Vítězství Ocelářů pečetil Ondřej Kovařčík, který pomohl další Nestrašilově střele, tentokrát do prázdné branky. Třinec proti Motoru udržel čistý štít a spolehlivý Ondřej Kacetl vychytal nulu.

Utkání 31. kola hokejové extraligy: HC Oceláři Třinec - Motor České Budějovice. Zleva brankář Dominik Hrachovina z Českých Budějovic, Tomáš Marcinko z Třince, Petr Šenkeřík a Jan Piskáček z Českých Budějovic.

Václav Varaďa (Třinec): „Hráli jsme velmi dobře, vytvářeli si spoustu šancí, ale brankář hostů Hrachovina chytal skvěle. Ve druhé třetině jsme malinko znervózněli, protože jsme se dostali do problémů vyloučeními. Je škoda, že jsme se v jejím závěru v přesilové hře nedostali do dvoubrankového vedení, ale třetí část jsme si solidně hlídali, čekali na svou příležitost, a ta přišla. Jsme rádi za tři body, před reprezentační přestávkou nás čeká ještě utkání s Plzní a moc bychom si přáli tenhle výsledek zopakovat.“

Jaroslav Modrý (České Budějovice): „Zápas se mi hodnotí těžko, přijeli jsme sem s konkrétním plánem, ale nebyli schopni dodržovat disciplínu. To nás stálo utkání. Ve druhé třetině jsme pár šancí měli, dalo se to nějak zkorigovat, ale nedali jsme góly. Kámen úrazu je v přesilovkách, nedokázali jsme se v nich dostat k momentu, který by nás vrátil do zápasu, ani jsme si nevytvořili šanci, takže jedeme domů s prázdnou. Třinec si třetí část pohlídal, byl lepší.“

31. kolo 10. 12. 2021 17:00
zápas skončil v normální hrací době

Rozhodčí: Antonín Jeřábek, Jakub Šindel - Vladimír Rožánek, Ondřej Malý. Vyloučení: 3:4. Využití: 1:0. V oslabení: 0:0. Zásahy brankářů: 19:28. Počet diváků: 1000

Brno - Karlovy Vary 3:2

Nejdéle obrany odolávaly tentokrát v Brně. Skóre otevřel nadvakrát Tomáš Vincour. Brněnský útočník dorážkou pod břevno v přesilovce pěti proti třem rozjel krátkodobou gólovou smršť. Hned za 54 sekund slavil už v klasické početní výhodě znovu, když si najel s pukem do mezikruží a pak krátkým švihem prostřelil Novotného.

Vincourovu show zakrátko přerušil Jiří Černoch, jenž si po kroužení v rohu zajel až k modré čáře, potom si podél ní nabruslil na střed a následně tvrdým nápřahem propálil volný prostor před sebou. Puk zastavila až Sedláčková síť. O ani ne dvě minuty později si Peter Mueller musel vyměnit hokejku, ze střídačky rychle obdržel novou, najel do útočného pásma, dostal i puk a po nevídané sekvenci ho zavěsil do růžku. Ze závěrečného tlaku Energie vytěžila zásluhou Jana Hladonika pouze snížení na 2:3.

31. kolo hokejové extraligy: HC Kometa Brno - HC Energie Karlovy Vary. Zleva Patrik Parkkonen z Karlových Varů, Martin Zaťovič z Brna a faulovaný brankář Karlových Varů Filip Novotný.

Jiří Horáček (Brno): „Podali jsme parádní výkon ve všech řadách, podpořil to vynikající Sedláček v brance, odpracovali jsme si to, vyšly nám přesilovky proti třem i čtyřem, což nám hodně pomohlo. Máme vítěznou sérii, jdeme ale zápas od zápasu a zůstáváme pokorní.“

Tomáš Mariška (Karlovy Vary): „Začali jsme podle plánu, měli dobrý pohyb, vytvářeli si příležitosti, ale bohužel nedali první branku, což byl jeden z klíčových momentů utkání. Ve druhé části si domácí pomohli přesilovkami, což je nakoplo. I když jsme dotáhli, zase Kometa odskočila na dvě branky, pak bylo těžké se proti jejich organizované obraně prosadit. Dali jsme jen jeden gól a zase jsme těsně prohráli. Věřím, že se ze zápasu poučíme a příště budeme bodovat.“

31. kolo 10. 12. 2021 18:00
Góly:
28:42 Černoch (Kohout, Pulpán)
57:47 Hladonik

Rozhodčí: Jiří (hlavní) Ondráček, Oldřich Hejduk - Michal Zíka, Petr Šimánek. Vyloučení: 4:4. Využití: 2:0. V oslabení: 0:0. Zásahy brankářů: 31:27. Počet diváků: 1000

Zlín - Litvínov 4:1

Litvínov začínal mít v duelu s posledním Zlínem navrch, jenže pak si Patriks Zabusovs vzal ve středním pásmu puk a i v nízké rychlosti obešel dva obránce Vervy, načež Godlu překonal střelou do levého růžku. Ten pravý lotyšský útočník zasáhl krásnou střelou v přesilové hře. Stav 0:2 mírnil po pár šancích v prostřední části Lotyš na druhé straně, Uvis Janis Balinskis. Jeho zacloněný pokus z mezikruží propadl za Kašíka.

Právě Balinskis v tu chvíli uzavíral výčet litvínovských střelců, a zůstal v něm tedy sám. Ve třetí třetině další veledůležité tři body pro zlínský boj o záchranu stvrdil obránce Daniel Gazda, který si mazácky jako šikovný útočník stahovačkou povodil ležícího obránce a mezi betony zavěsil za Godlu. Do prázdné branky kotouč v závěru dostal ještě Vladimir Michasjonok.

Utkání 31. kola hokejové extraligy: PSG Berani Zlín - HC Verva Litvínov. Zleva Patriks Zabusovs ze Zlína překonává brankáře Litvínova Denise Godlu.

Luboš Jenáček (Zlín): „Dva góly v první třetině nám velmi pomohly. Ve druhé části nás Litvínov roztočil, uměl prostřídat, my nedokázali z dlouhé strany střídat. Podržel nás výrazně Kašík. Ve třetí třetině jsme hráli hodně z obrany, vyndávali jsme puky z pásma. Rozhodující byl třetí gól.“

Vladimír Růžička (Litvínov): „Měli jsme špatnou první třetinu, prohráli jsme ji 0:2. Ve druhé jsme se zlepšili, bohužel se nám povedlo dát z velkého tlaku jen jeden gól. Ve třetí části jsme po hrubé chybě inkasovali potřetí a pak si to Zlín pohlídal.“

31. kolo 10. 12. 2021 17:30
12:39 Zabusovs
18:56 Zabusovs (Michasenok, Mamčics)
49:35 Gazda (Okál, Mallet)
58:47 Michasenok (Mallet)
Góly:
25:45 Balinskis (Lukeš, Sukeľ)

Rozhodčí: Tomáš Micka, Peter Staňo - Jiří Ondráček, Josef Špůr. Vyloučení: 0:2. Využití: 1:0. V oslabení: 0:0. Zásahy brankářů: 36:17. Počet diváků: 1000

Olomouc - Mladá Boleslav 3:4

Bruslaři byli v první části duelu na Hané odměněni za svou aktivitu. Martin Ševc v 18. minutě svou bombou mířil přesně jako první. Boleslavský bek těžil z přesilovkové situace 5 na 3. V polovině vyrovnaného a bojovného utkání zvyšoval na brankovišti pohotový Miloš Kelemen. Mora snížila zásluhou dorážky Vojtěcha Tomečka, ještě do druhé přestávky ale Bruslařům vedení povedenou dělovkou navrátil Jan Stránský.

V závěrečném dějství se domácím povedl skvělý comeback. Ve 46. minutě nejprve kohouty do kontaktu po kombinaci dostal Lukáš Klimek. Za minutu a půl už bylo vyrovnáno. Silvester Kusko procpal puk z předbrankové skrumáže do sítě. Jenže v 50. minutě se radoval Maris Bičevskis, který doklepával za Lukáše. Na tuhle trefu už domácí nezvládli zareagovat.

Utkání 31. kola hokejové extraligy: HC Olomouc - BK Mladá Boleslav. Zleva Tomáš Fořt z Mladé Boleslavi, Michal Kunc z Olomouce a brankář Olomouce Jan Lukáš

Zdeněk Moták (Olomouc): „Velice důležitým aspektem byly osobní souboje a my ve většině z nich byli horší. Z toho resultovaly situace, které jsme zahrály špatně. Nejenom Mladé Boleslav, ale také my máme horší období. Nadechli jsme se ve třetí třetině do tlaku a srovnali. Po vyrovnávacím gólu jsme to ale sehráli naivně a hloupě, a dostali čtvrtý gól. Bohužel jsme si nepomohli ani přesilovými hrami, které jsme měli poměrně úspěšné. Dnes jsme si nezasloužili bodovat, natož tak vyhrát.“

Utkání 56. kola hokejové extraligy: Mountfield Hradec Králové - HC Sparta Praha. Zleva Graeme McCormack, Christophe Lalancette a brankář Henri Kiviaho z Hradce Králové a Michal Řepík ze Sparty

Pavel Patera (Mladá Boleslav): „Po první (reprezentační) pauze máme horší období, trochu jsme si to vyříkali a i kluci si mezi sebou něco řekli. Bylo to vidět na ledě, protože do zápasu jsme vstoupili dobře. Olomouc je silná v soubojích, my se jí v tom ale vyrovnali, což byl základ úspěchu. Využili jsem přesilovku a šli do vedení. Pak měla Olomouc ohromný tlak. Zaslouženě vyrovnala, protože si za tím šla a měla tlak do brány. Rozhodl čtvrtý gól, za který jsme moc rádi. Pak už jsme to zuby nehty udrželi.“

31. kolo 10. 12. 2021 18:00
Góly:
36:58 Tomeček (Kusko, Černý)
45:18 Klimek (Káňa, Krejčí)
46:48 Kusko (Klimek, Knotek)

Rozhodčí: René Hradil, Tomáš Veselý - Jakub Frodl, Vít Komárek. Vyloučení: 6:7. Využití: 3:1. V oslabení: 0:1. Zásahy brankářů: 34:33. Počet diváků: 1000

MužstvoZVVPPPPSB
15.PSG Berani Zlín5696536108:187 44
Autor:

Mistrovství světa v hokeji 2024

Hokejové MS 2024 se uskuteční od 10. do 26. května v Praze a Ostravě. Český tým se představí v pražské základní skupině, kde ho čekají Kanada, Finsko, Švýcarsko, Dánsko, Norsko, Rakousko a Velká Británie.

Předkolo

Třinec
4:3
České Budějovice

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

21. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Třinec - Pardubice 2:6, série je srovnána. Domácí dostali lekce z přesilovek

21. dubna 2024  16:40,  aktualizováno  21:38

Do Pardubic se extraligové finále přesune za vyrovnaného stavu 2:2. Hokejisté Třince ve čtvrtém...

Pardubice - Třinec 3:0. Pětiminutovka snů přihrála klíčový mečbol Dynamu

24. dubna 2024  17:30,  aktualizováno  21:07

O důležitý třetí bod ve finálové sérii extraligy sváděla obě mužstva litý boj do poloviny zápasu,...

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

Vlasák míří do Boleslavi ředitelovat, Král zůstává trenérem

26. dubna 2024  14:08

Hokejisty Mladé Boleslavi povede v příští extraligové sezoně jako hlavní trenér Richard Král, jehož...

Odmítl jsi reprezentaci? Tak nejezdi! Hokejový talent si dva roky nezahraje

26. dubna 2024  12:56

Bezpochyby patří mezi velké naděje švýcarského hokeje. Svým přístupem si ale Lian Bichsel pozici...

Hvězdy NHL ozáří MS v Česku. Přijedou Bedard, Karlsson, Tkachuk i Hischier

25. dubna 2024  14:20,  aktualizováno  26.4 12:24

Hokejové mistrovství světa v Praze a Ostravě láká. Zatímco Sidney Crosby rozhodnutí stále zvažuje,...

Přístup, co se nenosí. Zklamání i únava stranou, kolik finalistů může jet na MS?

26. dubna 2024

Premium Při skládání hokejové nominace tvoří speciální kategorii. Náročnou klubovou sezonu zakončí těsně...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...