"Jsem velmi rád, že podíl na výhře měl opět týmový duch," řekl trenér Vítězslav Lavička.
"Šanci dostali čekatelé ze střídačky a chopili se jí skvěle. Dokázali, že jsou plnohodnotnými členy mužstva."
Široký záběr vyrovnaného kádru potvrzuje také fakt, že se na sedmi ligových gólech podílelo šest hráčů.
Tentokrát se trefil Juraj Ančic, který letos po potížích s nataženým svalem hrál poprvé. "Vždycky jedeme vyhrát," říkal pak.
Před středeční odvetou předkola Ligy mistrů v Moskvě trenéři několik hráčů šetřili. Tým však přesto bezchybně bránil a v útoku prokázal skvělou efektivitu. Ke gólu stačily dvě střely na branku.
Je tedy tým ideálně vyladěný k nedůležitějšímu zápasu sezony, možná historie? "To si netroufnu říct," říká pokorně Lavička. "Ale úspěšné výsledky posílily naši psychiku.
Všechny myšlenky směřují ke středě." Pět hráčů chybělo především ze zdravotních důvodů. Mezi náhradníky byl sice i Hodúr, do hry s ním ale Lavička nepočítal.
"Snažili jsme se předejít jakémukoli riziku. Ostatní hráči vesměs doléčují šrámy. Od doktorů mám slíbeno, že ve středu budou schopni nastoupit," řekl kouč.
Možnost výběru z vyrovnaného souboru ponechává v nejistotě také soupeře. Na koho se zaměřit? "Evropské týmy nehrají celou sezonu ve stejné sestavě, je tam velká zastupitelnost," poučil se Lavička.
"Spíš řešíme přetlak v útoku," zmiňuje příjemnou starost. Přesto po vstřeleném gólu se Liberec stáhl do obrany a vypadalo to, jako by byli hráči myšlenkami už v letadle.
"Já jsem se soustředil jen na Olomouc a doufám, že i ostatní, ale je pravda, že jsme zalezli a smrdělo to gólem. To by se nám příště nemuselo vyplatit," varuje kapitán Liberce Tomáš Zápotočný.
Přitom Olomouc má úplně jiné problémy než Liberec. Po čtyřech kolech se krčí na samotném dně tabulky, kde se nacházela naposledy před 20 lety...
"Čekali jsme, že na nás domácí vlítnou, ale hráli zakřiknutě, netlačili nás, takže jsme vzadu měli klid," míní Zápotočný. "Naštěstí také netrefovali naši branku," přidal se gólman Marek Čech.
Kéž by mohl podobně spokojeně mluvit i ve středu.