Počet subjektů, které se zapojily do výběrového řízení, předčil očekávání. Tendr se zavře 22. března, do té doby se mohou o sponzorství ucházet další zájemci, kteří mohou být i ze zahraničí.
Jediným kritériem pro určení vítěze je nabízená cena. Smlouvu by vedení ligy chtělo mít podepsanou do konce dubna.
„O smluvní dokumentaci k tendru na generální partnerství profesionálního fotbalu oficiálně požádalo do této chvíle už osm subjektů. Velký zájem o příležitost spojit se s nejsledovanější soutěží v Česku nás velmi těší,“ uvedl Daniel Hajný, marketingový ředitel LFA.
Víc informací k probíhajícímu tendru Ligová fotbalová asociace, která řídí první a druhou ligu, zveřejňovat nechce.
Český ligový fotbal v posledních letech táhne. Sparta se Slavií mají na každý zápas vyprodáno, zaplněný stadion má vždy i Plzeň, spousta fanoušků chodí v Ostravě na Baník. Kluby jsou úspěšné v pohárové Evropě. To všechno přispívá k tomu, že se sponzoři hrnou a kluby si tak mohou přijít na víc peněz než dosud.
Liga může mít na úvod jara už miliontého diváka. Chce zaútočit na rekord |
Lze očekávat, že se do tendru přihlásily sázkové společnosti, ale i firmy mimo tento byznys.
Posledních šest ročníků nejvyšší soutěž nese název Fortuna liga, podle odhadů jedna z největších českých sázkových kanceláří přispívá částkou přibližně 80 milionů korun ročně.
Konkurenční Tipsport v roce 2022 uvedl, že je ochoten nabídnout až 150 milionů korun.
Nedávno projevila zájem i společnost Betano, která už loni v listopadu v rámci audiovizuálního tendru získala práva na streaming zápasů pro účely kurzového sázení. Betano je zároveň generálním partnerem Sparty a významným sponzorem Plzně.
„Z logiky věci očekáváme zájem největších sázkových společností, které na tuzemském trhu působí. Zároveň můžu říct, že zájem není jen z této oblasti. Nemusí se tedy stát, že generálním partnerem od příští sezony bude čistě jen sázková kancelář,“ řekl Hajný v únoru před startem jarní části nejvyšší soutěže.
„Pokud se tendru zúčastní i firmy mimo sázkařský byznys, i ony ví, jaká je velikost sponzorské smlouvy. Nepředpokládám, že by částka měla být nižší než dosud. Ale o kolik bude vyšší, to lze těžko odhadnout,“ řekl předseda asociace Dušan Svoboda.
Liga si schválila výsledky tendru na televizní práva, jsou třikrát dražší |
Loni v listopadu asociace oznámila výsledky výběrového řízení na audiovizuální práva. Získala je telekomunikační společnost O2, která bude zápasy stejně jako dosud vysílat na kanálech O2 TV.
S příjmem za streamovací práva od Betana by kluby první a druhé ligy měly získat až 430 milionů korun ročně. Smlouvy platí od příštího července na pět let.