Udržitelné obaly společnosti ZOOT

Udržitelné obaly společnosti ZOOT | foto: ZOOT

Zoot se vrací do Rumunska a expanduje do dalších tří zemí. Má smělé cíle

  • 2
Módní e-shop Zoot vstupuje na tři evropské trhy najednou, do Rumunska, Chorvatska a Slovinska. Plně k tomu využívá synergie v rámci mateřské Company New, do které spadá i módní e-shop Different. Ten už působí v osmi zemích Evropy, kde generuje kolem 70 procent celkového obratu. Zoot si v těchto třech zemích stanovil cíl dosáhnout během letošního roku na obrat ve výši 85 milionů korun.

Firma se v rámci expanze vrací na rumunský trh, kde začínala už v roce 2015. Tehdy šlo o otevření tří vlastních Výdejen radosti a investice do marketingu v řádech vyšších desítek milionů korun. 

V roce 2018 firma ale Rumunsko opustila a věnovala se hlavně stabilizaci na českém trhu. Společnosti z této doby zůstalo 100 tisíc zákazníků v databázi, sociální sítě a povědomí o existenci značky v hlavním městě Bukurešti.

„Obrovskou výhodou pro nás bylo, že jsme měli už prošlapanou cestu ze strany Differentu. Máme i kompletně vybudovaný zákaznický servis, který ještě nebyl plně vytěžen Differentem, a tak Zoot začne využívat i tyto služby. Celým procesem expanze vlastně ukazujeme, že se nám podařilo dvě společnosti v rámci Company New propojit ve vcelku rychlém čase,” uvádí Milan Polák, ředitel mateřské společnosti Company New.

Expanzi má Zoot rozdělenou na tři fáze. První začíná vstupní komunikací o šíři sortimentu, jako je 460 tisíc kusů oblečení skladem a 200 značek. Druhá fáze naváže na performance i brand marketing a ve třetí se společnost zaměří na síť Výdejen radosti a s ní spojená služba zkoušení rovnou při vyzvednutí.

ZOOT opouští vlastní koncept výdejen. Nahradí je síť módních obchodů

„Lidé nechtějí nosit módní kousky domů, zkoušet je před zrcadlem a pak se vracet na poštu, když jim nesedí. Naše síť Výdejen radosti, kterých v Česku máme 120 a dále je rozšiřujeme, jim umožňuje si vše vyzkoušet rovnou na místě a my věříme, že tato služba se zákazníkům bude líbit i v dalších zemích Evropy,” dodává Milan Polák.

Zoot v tuto chvíli využívá technické řešení subbrandu Different. „Po technické stránce jsme se rozhodli jít na IT řešení punkovějším způsobem. V Differentu už máme kompletně přeložené weby, průchody košíkem, nasazené dopravce, platební metody, věrnostní program i podporu pro veškeré marketingové aktivity. Celý proces nám tak zabral pouhé dva měsíce včetně automatizovaných skládání názvů produktů a redesignu těchto webů. Z toho asi 14 dní trvalo odkoupení domén od spekulantů, kteří je vlastnili,” říká technologický šéf společnosti Radek Hulán.

Finálním bodem integrace společností Different a Zoot má být září, kdy se oba e-shopy a dohromady patnáct domén přesunou na kompletně nový IT systém.