Diskuze

Přes oceán s nízkými emisemi. Virgin Atlantic poprvé letí na udržitelné palivo

Z londýnského letiště Heathrow v úterý odstartovalo letadlo britské společnosti Virgin Atlantic, které na cestě přes Atlantský oceán poprvé pohání výhradně udržitelné letecké palivo (SAF).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

To jsou novinky na fritovací olej se tu už jezdí dlouho

0 0
možnosti
JD

Ale chemtrails doufám zůstanou :-)

2 0
možnosti
MK

Nepletou náhodou ekologisti pojmy? Nejde spíš o udržitelnost, k výrobě leteckého petroleje je potřeba ropa zatímco SAF je z obnovitelných zdrojů+odpad. Jak kerosin tak SAF se při letu spaluje proto se mi tvrzení o snížení emisí o 70% prostě nezdá.

4 0
možnosti
LT

L16á55ď97a 53T40r78u10s67k32a

28. 11. 2023 20:51

jestli vy do toho moc nevrtáte.. Jednou napsali, že je to udržitelný a basta...

3 0
možnosti
JK

Tak hlavně aby se letadlo udrželo ve vzduchu. Ty zelený postupu moc nefungují, ale zjišťuje se to až v extrémních situacích. Viz elektromobilita.

1 0
možnosti
JV

J26o36s23e17f 60V69í68t97e98k

28. 11. 2023 15:41

Ten konec článku je zásadní. Letecká doprava se podílí na celkovém znečištění dvěma až třemi procenty...

0 0
možnosti
ZC

A miliardář se proletěl..

0 0
možnosti
JC

J88a23n 50C76h13o41d56u40r10a

28. 11. 2023 15:27

Mě by zajímalo, kde je ten háček v tom udržitelném palivu. Kromě vládních dotací samozřejmě

8 0
možnosti
Foto

Háček je v tom, že se zase tak moc neušetří a ani co se emisí týká. Vyrábí se z několika druhů rostlin. Ty sice absorbují nějaký ten kysličník uhličitý z ovzduší čímž právě vytváří to snížení emisí, ale na jejich obdělání se použijí běžné traktory. Něco málo se vyrobí z olejů z domácností. Každému je však jasné, že tolik olejů se nenasbírá aby to zvládlo pohánět letecký průmysl. Další surovinou je celulóza a dřevní štěpka. Pak nějaké odpady z domácností a třeba tráva končící dneska v kompostárnách. Když se ze všeho složitým způsobem získá olej, upraví se aby šel použít v letectví tak ho cisterny dovezou na letiště kde pro něj musí být vybudovány nádrže neb se nemíchá s klasickým ropným palivem. To až při tankování do letadla. Letět na čistý SAF si může dovolit jen pár miliardářů nikoliv běžný člověk. Cena letenek by byla astronomická a většina leteckých společností by to nejspíš zabalila. No a v konečném důsledku když se spočítají náklady na výrobu, všechny emise co vzniknou při výrobě a podobně, plocha zemědělské půdy osetá nesmysly tak se dojde k závěru, že je to asi tak ekologické jako elektromobil možná ještě lepší :-) Zkrátka nechci slevu zadarmo, rád si připlatím. :-)

17 0
možnosti
HT

Ano, tento pokus ukazuje, že s dostatečnou státní dotací není žádná zelená fantasmagorie neuskutečnitelná

24 0
možnosti
JC

Hele.. a neměl by ten ORGANICKÝ ODPAD... končit spíš někde na polích?

Spalování různých zbytků z polí, je, AFAIK, ekozločin.

9 0
možnosti
PS

P38e68t92r 55S52k31á86l29a

28. 11. 2023 15:20

je, já nesu každej lísteček ze zahrady na kompost

3 0
možnosti