Tesco u konkrétních zákazníků sleduje, co nakupují, a podle toho jim šije na míru slevové nabídky.

Tesco u konkrétních zákazníků sleduje, co nakupují, a podle toho jim šije na míru slevové nabídky. | foto: Tesco

Tesco rozjíždí na Slovensku „velkého bratra“

  • 55
Obchodní řetězec Tesco začíná na Slovensku testovat systém věrnostních karet, který se mu ve Velké Británii osvědčil. Příští rok s ním chce vyrazit i do Česka. Právě kvůli propracovanému systému získávání informací o zákaznících, kterých je na britských ostrovech třináct milionů, získal řetězec přezdívku Velký Bratr.
Tesco totiž u konkrétních zákazníků sleduje, co nakupují, a podle toho jim šije na míru slevové nabídky. Řetězec spouští od pondělí věrnostní program ve čtyřech typově různých prodejnách v Košicích a Moldavě nad Bodvou na východním Slovensku.

"Chceme nejprve vyzkoušet, jak program funguje v rozdílných typech obchodů," říká marketingový šéf Teska pro Česko a Slovensko Michal Štádler. Po třech měsících Tesco projekt vyhodnotí, a pokud se osvědčí, spustí jej na celém Slovensku.

Do Česka s ním chce přijít příští rok. MF DNES o tom informovala už koncem dubna, tehdy však Tesco jeho spuštění pro Česko odmítalo potvrdit.

Jak to funguje? Princip věrnostních karet zvaných Clubcard je v tom, že za každých utracených třicet korun získá zákazník jeden bod v hodnotě třiceti haléřů. Jednou za čtvrt roku dostane dopis, kde uvidí, kolik nasbíral bodů. Za ně zároveň obdrží slevové poukázky na další nákup. Tím si Tesco zaváže lidi k dalším návštěvám ve své prodejně.

Zároveň bude skrze kartičky u konkrétních zákazníků sledovat, co nakupují, a podle toho je i cíleně lákat na slevy právě jejich oblíbeného zboží. Díky tomu má tak systém pro zákazníky svoje výhody.

Lidé se však musí smířit s tím, že pokud holdují alkoholu nebo si často kupují třeba pornočasopisy, počítačový systém Teska a s ním i jeho obsluha o tom budou vědět.

Do věrnostního programu se budou moci lidé přihlašovat ve své prodejně. Vyplnit musí jméno, adresu, datum narození a podepsat se. Podpisem stvrdí, že souhlasí s podmínkami a hlavně s využitím údajů o sobě. K nepovinným údajům bude patřit telefon, počet členů domácnosti či jejich věk.

"Osobní údaje považujeme za velmi důvěrné," slibuje Štádler.

Tesco si teď dává na tyto věci velký pozor. V Británii dlouho nechtělo prozradit, jaké údaje o zákaznících sbírá, což mu pokazilo pověst.