ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Bývalý zaměstnanec žaluje Starbucks, nechránili ho před rasovými útoky

  • 43
Bývalý pracovník americké pobočky Starbucks podal žalobu na svého bývalého zaměstnavatele. Zákaznice jej při několika příležitostech označila slovem N. Bývalému zaměstnanci se nelíbilo, že problém nikdo neřešil.

Dayshawn Rodriguez, který ve Starbucks pracoval asi pět let, u okresního soudu v Connecticutu zmínil, že ho společnost nedokázala ochránit před zákaznicí, která ho několikrát rasově urážela, informuje deník The Business Insider.

Podle Rodrigueze začaly problémy v říjnu 2019, kdy zavíral pobočku, zatímco byla zákaznice již nějakou dobu na toaletě. Podle jeho slov šel ženu na WC zkontrolovat a zaklepal na dveře. Ta údajně vyšla ven a šťouchla ho do hrudi s komentářem: „Neuhánějte mě, N.....“

Rodriguez informoval po incidentu vedoucí pobočky. Ta přislíbila, že bude informovat oblastního manažera. Podle Rodrigueze však tento incident nikdo příliš neřešil.

Se stejnou dámou zažil Rodriguez „zážitků“ mnohem více. Jednou na sebe například na sebe vrhla nápoj. Následně prý tvrdila, že to „udělal ten černoch.“ 

Ke třetímu incidentu došlo v červnu 2020, kdy žena údajně odmítla být obsluhována tímto „N......“ I o tomto Rodriguez informoval své nadřízené, aby problém začali řešit. Společnost však podle něj žádné kroky neudělala a Rodriguez tak dal výpověď.

Následně se obrátil na americkou komisi pro rovné příležitosti v zaměstnání. Rodriguez nyní žádá peněžitou náhradu škody, včetně škody za ušlou mzdu a peněžitou náhradu za emoční utrpení a rozpaky. Přesnou částku však nespecifikoval.

Společnost Starbucks pro deník The Business Insider uvedla, že incident vyšetřila a podnikla nápravné kroky. K nim patří i omezení vstupu této zákaznice do obchodů společnosti v oblasti.