Už ve středu bude loď jménem Harzand dodána svému novému majiteli, a to singapurské firmě Petredec Global. Plavidlo je 230 metrů dlouhé, 36,6 metru široké a poháněné je zkapalněným ropným plynem. Informoval o tom čínský deník China Daily.
„Tato naše loď je důkazem toho, že na trhu přepravy zkapalněného zemního plynu postupně přebíráme vůdčí pozici. To nám do budoucna pomůže získat i zakázky od jiných klientů,“ uvedl pro čínský deník hlavní konstruktér tohoto plavidla Wej Siao-jung
Stopne EU dovoz ruského zkapalněného plynu? V Evropě pro to sílí hlasy |
Čínský výrobce Jiangnan Shipyard funguje už od roku 2012. Do dnešního dne získal už 52 objednávek na lodě pro přepravu zkapalněného zemního plynu, a to včetně 14 objednávek na plavidla s maximálním objemem přepravované suroviny ve výši 93 tisíc metrů krychlových.
Konstruktér nové lodi zároveň dodává, že šanghajská loděnice má nyní asi čtvrtinový podíl na trhu s plavidly přepravující zkapalněný zemní plyn. Firmě se v poslední době podařilo předčit i letité konkurenty z Japonska nebo Jižní Koreje.
Nová loď Harzand je už sedmnáctou lodí, kterou šanghajská loděnice singapurské firmě Petredec Global dodala. Dalších pět takových má zároveň v příštích letech ještě vyrobit, jak na slavnostním představení plavidla řekl Philip Harwood, ředitel společnosti.
Do Česka už neteče žádný ruský plyn. Dřív ho bylo až 97 procent |
„V minulosti se zdálo, že menší čínské loděnice budou muset vždy uznat nadřazenost zahraničních konkurentů. Naše společnost Jiangnan Shipyard to ale odmítla,“ dodal Chu Kche-i, šéf pro podnikové technologie šanghajské loděnice.