Diskuze
„Nepřemožitelný“ Musk narazil, nehoda samořízené Tesly mu zpomalí byznys
Děkujeme za pochopení.
D50a15v42i12d 97M81a98l44i73n47a
Základní otázka u všech autonomních stroju. A tou je ODPOVEDNOST! Kdo jí prebírá v prípade smrti človeka? Ridič/neridič? Programátor? Co v prípade, když na okresce vbehne do cesty díte? Zkušeny ridič strhne volant do volneho smeru, treba i proti pevne prekážce. Jak rozhodne computer? Koho zabije? Dite, nebo posádku. Funkce autopilota v letadle je obdobná. Už na Caravellách umel autopilot start, let i pristání! Ale jsou momenty, kdy je zapotrebí více logiky a zkušeností, včetne citlivé manipulace a predvídavosti, které proste comp nedokáže nahradit. Proto se ani v letadlech autopilot nevyužívá od začátku do konce a VŽDY má hlavní slovo ČLOVEK, ktery i pri své "nedokonalosti" muže toto zarízení kdykoli VYPNOUT a má tak cely stroj neustále pod kontrolou a má také ODPOVEDNOST za tento stroj a lidi na palube!
P76a60v76e39l 64F12o89l29t58á76n
Pane Malino, píšete: "Co v prípade, když na okresce vbehne do cesty díte? Zkušeny ridič strhne volant do volneho smeru, treba i proti pevne prekážce."
·
Když se oprostíme od citečků, tak se začne situace rázem měnit.
a/ za vběhnuvší dítě je zodpovědný rodič/opatrovník – ne nevinný řidič
b/ jako zkušený řidič vím že přejetí dítěte je sice prů.er, ale mé tři děti a manželka na palubě vozu jsou mi podstatně bližší a milejší a nenapálím to s nimi do pevné překážky
c/ vzato po stránce ekonomické – co je větší ztráta? – investice vložené do pětiletého dítěte, nebo do dvou dospělých, celého jejich vzdělání a zkušeností, jejich dětí atd.? (a to naprosto pomíjím finanční újmu na zničeném voze, uvažuji jen "ztráty" na lidech)
Znovu bych zdůraznil bod a/
·
Vy se zde stavíte do pozice úžasně předvídavého a zodpovědného člověka kladoucího "Základní otázku" snad celého Vesmíru. Co například let letadlem – dle statistik sice nejbezpečnější způsob přepravy, ALE občas nějaké to letadlo spadne. Říká vám něco pojem "zakalkulované ztráty"?
Myslíte že pilot přistávajícího letadla při spatření dítěte vběhnuvšího naprosto nečekaně na dráhu to letadlo "zapíchne do země" a raději zabije tři sta cestujících plus sebe a všeho personálu?
M74a75r52t34i76n 81Š70t61r13o75s
Já nevím, ale pořád mi to vychází jako bezpečnější než je současný stav, kdy auta řídí lidé. A navíc, kdyby jezdila jenom automatická auta a ne jiná, k nehodě by dost možná nedošlo. Je jasné, že lidské řízení se časem bude muset zakázat.
D81a59v89i35d 33M24a18l55i77n17a
Nedej bože, když dojde k poruše, treba na navigaci.
J73a62n 18D34v25o20ř47á40k
Na tom je vidět, jaká spekulační bublina ta Tesla je. Stačí jeden mrtvý a akcie padají o 10 %. Dovedete si představit, že by takto fluktuoval VW nebo GM?
V97í90t 94O11ž86a13n40a
Tzv. autopilot umí zastavit před překážkou jen ve velmi nízké rychlosti, prakticky jízda krokem v koloně nebo při automatické parkování.
P73e79t68r 19Z80a15s41k24o88č40i42l
"V zásadě se však zatím čeká na baterii s dostatečně velkou kapacitou" - kdo to psal, kapacity je dostatek, akorát se čeká, kdy ta kapacita bude za rozumnou cenu.
L18u51k15á81š 74A61d69a16m83e39c
Kapacity samozřejmě není dostatek a upřímně, čekat mohou na Godota , na návrat krále nebo na přílet Aškara Šenana, ale výrazný pokrok v bateriích nebude protože fyzika říká NE
Li-Ion má v ideálním případě 500 Wh/l nafta má 10.500Wh/l to je vice než 20x vice. 70l nafty natankujete za 1minutu a počet tankovacích cyklu je neomezen
Baterie se nabiji hodiny a ničí se již pouhým nabíjením
T67o68m33á95š 55D96v60o15ř37á87k
Já nevím...
Jsem z generace, kde pojem pan řidič znamenalo profesionála, a řízení bylo radostí a potěšením...
P88e84t41r 94Z17a14s91k57o75č20i35l
Právě, to bývalo, dneska je to opruz, pokrok naštěstí nezastavíš.
J79a15r14o88s49l89a28v 21P50a69ž81o97u43t
Tohle Muska nezastaví. Nikdy se nevzdává. A co se týká ceny akcií - sám upozorňoval, že jeho firmy jsou v podstatě neziskové - chce dostat lidi na Mars a zastavit globální oteplování. Nemá v plánu generovat zisk. A zatím pro to udělal víc, než většina vlád...
L22u98b84o83š 58N44i62k83l12a54s
Nesmysl, samozřejmě, že jde o peníze, stejně jako u Apple, bez ohledu na sladká slova o společenské odpovědnosti, ekologii a pod. A není důvod jim to vyčítat, je to tak správné, dnešní svět je posouván dopředu zejména bojem o moc a o peníze.
Pokud jde o zastavení globálního oteplování, je to další nesmysl, nikdy s ním nic neuděláme, stejně jako s dalšími přirozenými přírodními cykly a zasahovat do toho, je naopak jen velmi nebezpečné. Jděte, postavte se proti tornádu a koukněte se na něj, ať pochopíte, kdo tady šéfuje. Člověk to opravdu není. Ale jasně, mluvit "boji" s globálním oteplováním je dnes moderní, zejména mezi lidmi, jako je Musk.
Dostat lidi na Mars principiálně složité není. Problém je, udržet je tam. Kdyby si dal za cíl Měsíc, třeba bych ho ještě bral vážně, ale takhle? Zase jen P.R.
J47a33r20o19m73í69r 68Č22e39c72h
Budoucnost pohonu na elektrinu je jedine formou palivovych clanku,zasuvka je o nicem.Samoriditelna auta,no ja radeji ridim a pokud nechci jedu vlakem ci busem.Sedet v aute a neridit ho,to je pekna nuda.
P13e87t63r 29M17a16r17š42á92l85e27k
S druhou polovinou souhlas. Jinak větší budoucnost vidím v kombinaci hybridů a výroby syntetického benzínu, jak to nedávno představilo Audi.
O17t86a96k82a18r 28V17a98l41e56k
Ten Joshua Brown. Toho Joshuy Browna.
P51a76v60e66l 65F38o80l53t51á81n
Krásně přehledný graf hodnoty Tesláckých akcií od léta roku 2010 do dneška.
Po najetí myší nad graf se ukazují jednotlivé roky/měsíce i odpovídající hodnoty.
Nahoře se dá přepínat rozlišení grafu od 1 den po celé roky.
http://finance.yahoo.com/echarts?s=TSLA+Interactive#{"range":"10y","allowChartStacking":true}
O nějakém dramatickém "propadu" se, jak vidno, hovořit nedá.
K propírané nehodě došlo již 7. května.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy
Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...
Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci
Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!